SEO paslaugos yra skirstomos į vidinį ir išorinį SEO. Šiame straipsnyje pasigilinsime į tai, kas yra išorinis SEO. Vykdant veiklą, verslą internete yra ne viena strategija, kaip pritraukti klientų į savo internetinę svetainę, tačiau tenka pripažinti, kad SEO yra vienas svarbiausių elementų lemiantis svetainės pozicijas Google paieškos sistemoje.
Išorinis SEO (angl. off-site SEO) – tai darbai, kurie yra atliekami svetainės išorėje, siekiant didinti svetainės raktažodžių kiekius ir pozicijas Google paieškos sistemoje. Atliekant išorinį SEO yra kuriamas nuorodų tinklas (išorinių nuorodų), tam, kad paieškos sistemai būtų parodyta, jog šioje svetainėje esanti informacija yra aktuali jos ieškantiems vartotojams, kad svetainė yra autoritetinga savo srityje, kad jos turinys yra kokybiškas ir susijęs su raktiniais žodžiais, kuriuos pateikė vartotojas. Išorinių nuorodų rinkimas yra reikalingas svetainės autoritetui didinti.
Nuorodų tinklas yra kuriamas atsižvelgiant į konkurencinę aplinką, svetainės specifiką. Tad šioje vietoje būtų pravartu gerai žinoti savo rinką arba paprašyti specialistų, kad padėtų apžvelgti kaip šiuo metu sekasi jūsų konkurentams, išsikelti tikslus, pažiūrėti kiek įdirbio ir resursų reikėtų norint pasivyti bei pralenkti konkurentus ir įgyvendinti nusimatytus tikslus. Išorinė SEO optimizacija yra tikrai dinamiškas procesas ir jūsų turima surinkta informacija jau gali būti nebeaktuali. Kas buvo rinkos lyderiu vakar, poryt nebūtinai vis dar juo bus.
Išorinis SEO nėra vien tik atgalinės nuorodos
Nors kalbant apie išorinį SEO daugiausia kalbama ir dėmesio skiriama išorinėms nuorodoms, nes taip Google vertina turinio kokybę, tačiau išorinis SEO nėra vien tik atgalinės nuorodos, procesas yra kur kas kompleksiškesnis.
Įgyvendinant išorinį SEO yra taikomas bent kelių rinkodaros priemonių derinys, pavyzdžiui, aktyvumas socialiniuose tinkluose, prekinio ženklo paieškų skatinimas, prekinio ženklo kūrimas, turinio rinkodara, rinkodara su influenceriais ir kita. Visi šie metodai padeda ir paieškos sistemai ir vartotojams susipažinti su svetainėje esančiu turiniu, jį įvertinti ir vėliau formuoti autoritetą, didinti žinomumą kaip naudingo ir patikusio puslapio.
Išorinis SEO – tai visos taktikos, kurias jūs naudojate ir kurios nėra susijusios su vidiniais internetinės svetainės darbais. Nes tam skirtas yra vidinis SEO. Išorinis SEO nėra svarbesnis nei vidinis SEO, nors kartais tokių teorijų galima išgirsti. Svarbu yra tiek techniškai tvarkinga internetinė svetainė ir jos vidus, tiek svetainės išorinis autoritetas. Norint pasiekti optimalių rezultatų kaip ir daugumoje sričių gyvenime geriausia būtų žiūrėti kompleksiškai ir stengtis, kad tiek vidinis SEO, tiek išorinis SEO būtų nuolat prižiūrimi.
Kodėl išorinis SEO yra svarbus?
Google paieškos sistemos algoritmai vertindami svetaines atsižvelgia į net kelis šimtus skirtingų parametrų. Visas algoritmas pagal kurį svetainės yra reitinguojamos tikrai nėra viešai žinomas. Žinomi tik pavieniai veiksniai arba kitaip sakant algoritmo dalys, kuriomis vadovaujantis ir stengiamasi auginti natūralų srautą į internetines svetaines. Tinklalapio turinys, be abejo bus vienas jų, tačiau vien tik tvarkingu svetaines vidumi maksimaliai gerų rezultatų pasiekti nepavyks. Čia pasitelkiamas išorinis SEO.
Išorinis SEO yra puiki priemonė, kuri paieškos sistemai padeda suprasti ką apie tą svetainę mano kiti vartotojai ir kitos svetainės. Tai padeda įvertinti konkrečioje svetainėje esančio turinio vertę bei svarbą. Google siekis yra vartotojams pateikti kuo kokybiškesnį ir labiausiai jų užklausas atitinkantį turinį tad paieškos sistemai svarbu suprasti kaip svetainė yra vertinama visame bendrame kontekste. Šią informaciją paieškos sistemai surinkti padeda išorinis SEO.
Juk visai logiškai skamba, kad kokybiška, autoritetinga, vartotojų akimis naudinga svetainė turės ir daugiau atgalinių nuorodų iš socialinių tinklų, kitų svetainių, tokia internetinė svetainė bus dažniau minima žiniasklaidoje ar kitose socialinėse medijose – taip paieškos sistema patiki, kad tokią svetainę verta reitinguoti aukščiau nei kitus rinkoje esančius dalyvius.
Kokią pridėtinę vertę atneša išorinis SEO?
Kryptingai ir kokybiškai atliekant išorinio SEO darbus galima tikėtis:
- Didesnio, natūralaus srauto į svetainę – svetainė taps labiau matoma dėl geresnių pozicijų internetinėje paieškoje, kas ir atves daugiau besidominčių lankytojų
- Aukštesnės pozicijos – pagal konkrečius raktinius žodžius arba frazes svetainė turės geresnes pozicijas ir bus greičiau matoma
- Žinomumas – aukštesnė svetainės pozicija Google paieškos sistemoje atneš ir didesnį žinomumą. Šioje vietoje pliusas dar ir toks, kad didesnis žinomumas natūraliai gali dar labiau padidinti apsilankymų, išorinių nuorodų, paminėjimų socialiniuose tinkluose kiekį, o tai dar labiau stiprina internetinės svetainės autoritetą.
- Svetainės patikimumas – paieškos sistemos linkusios didesnį dėmesį skirti svetainėms, kurios parodo didesnę kompetenciją ir autoritetą savo sferoje. Šią informaciją paieškos sistema surenka vertindama atgalinių nuorodų kiekį, šaltinius, kuriuose yra tos nuorodos, kokybę ir panašiai.
Nuorodų rūšys
Nuorodų rūšys yra kelios. Pasižiūrėkime kokios jos, kuo skiriasi tarpusavyje.
Natūraliai gaunamos nuorodos – tokios nuorodos yra sukuriamos be svetainės savininko dalyvavimo, jam neatliekant jokių veiksmų. Nuorodą sukuria ir internete atgalinę nuorodą pateikia kitas interneto vartotojas (arba kita internetinė svetainė) įvertinęs, kad svetainės turinys buvo kokybiškas, naudingas, vertas pasidalinti, galintis pasitarnauti ir kitiems vartotojams. Tokio tipo nuorodos yra itin vertingos.
Šaltiniuose, kurie yra susiję su jūsų puslapio tema, kuriamos nuorodos – šios nuorodos gaunamos jau vykdant tikslingą pasirinktą strategiją. Čia jau kreipiamasi į toje pačioje arba panašioje sferoje veikiančius dalyvius, partnerius, žiniasklaidą, nuomonės formuotojus (influencerius), tinklaraštininkus su tikslu, kad jie savo šaltiniuose pateiktų atgalinę nuorodą į jūsų svetainę. Nors nuorodos ir nėra gaunamos natūraliai, tačiau jos vis tiek yra svarbios ir vertingos. Šioje vietoje itin svarbu pasirinkti tinkamus šaltinius, į kuriuos kreipsitės dėl atgalinių nuorodų, nes tik kokybiški šaltiniais atneš laukiamų rezultatų. Jeigu nuorodos bus dedamos bet kur, turinys bus nesusijęs galima sulaukti ir visai priešingo rezultato bei pakenkti svetainės autoritetui.
Nuorodos, kuriamos dirbtinai – tokios nuorodos yra gaunamos iš internetinių katalogų, forumų, tinklaraščių įrašų komentavimo ir panašiai. Kartais tokių nuorodų kūrimas gali būti priskiriamas metodų grupei, kuriuos Google paieškos sistema vertina neigiamai ir netgi galima sulaukti nuobaudų. Tad prioritetas turi būti natūralioms nuorodoms.
Išorinis SEO – papildomos priemonės
Apie atgalines nuorodas kalbėjome jau tikrai daug, jų svarba įsitikinome. Ką dar galima padaryti be išorinių nuorodų, norint gerinti svetainės autoritetą, žinomumą, natūralų srautą? Visavertis išorinis SEO nėra vien tik atgalinės nuorodos.
- Marketingas socialiniuose tinkluose
- Tinklaraščio rašymas
- Turinio rinkodara
- Klientų atsiliepimai
- Prekinio ženklo paminėjimas
- Rinkodara apimanti nuomonės formuotojus
Naudojant šias priemones tiesiogiai nėra sukuriamos išorinės nuorodos, tačiau galutinis rezultatas, taikant šias metodikas vis tik yra atgalinių nuorodų gavimas.
Apibendrinant
Kuriant SEO strategiją dėmesio skirkite ir vidiniam ir išoriniam SEO, nes be tvarkingo svetainės vidaus išorinis SEO menkai kuo pasitarnaus, o su tvarkingu vidumi, bet mažu autoritetu natūraliai pirmose pozicijose taip pat neatsirasite.
Nesirinkite lengviausių kelių, stenkitės gauti tik kokybiškas nuorodas iš patikimų šaltinių. Čia reikia laiko, kantrybės ir nuoseklaus darbo, kad išorinis SEO atneštų norimus rezultatus.
Kurkite kokybišką turinį, susijusi su jūsų veikla, sritimi, produktais ir t.t. Tai svarbu ir paieškos algoritmams ir jūsų potencialiems klientams.
Jeigu dar liko neatsakytų klausimų apie tai, kas yra išorinis SEO, nežinote nuo ko pradėti, bet norite, kad išorinis SEO būtų tvarkingas ir etiškas jūsų svetainėje, ši tema yra jums aktuali ir norite plačiau pasikalbėti apie SEO paslaugas ir jų galimybes – susisiekite su mumis.