fbpx

Marketingo planas yra svarbus verslui dokumentas, šis dokumentas padeda verslui siekti tikslų, konkuruoti ir būti sėkmingu. 

Verslo vykdyme galima taikyti įvairiausias strategijas, tačiau kuom verslui naudingas būtent marketingo planas? Pažiūrėkime išsamiau.

  • Marketingo planas pagelbės komunikuojant apie savo produktus ir paslaugas. Jo pagalbą nusistatysite tikslinę auditoriją ir žinutes, skirtas būtent jai. 
  • Rinkodaros planas padės ir tikslų bei strategijų planavime. Išsigryninsite kokias veiklas vykdyti, kad verslas eitųsi produktyviai.
  • Įgysite konkurencinį pranašumą – geras planas padės nusistatyti ir gerus tikslus bei etapus jiems pasiekti. 
  • Finansinės prognozės – ši vieta labai svarbi. Marketingo planas padės susiplanuoti finansus, sudaryti prognozes, kurių dėka galėsite daryti reikalingas korekcijas reikalui esant. Taip pat finansinė dalis padės nebijoti sezoniškumo ar kitų etapų, kurie atneša mažesnes apyvartas. Finansų planavimas leis pinigus panaudoti efektyviai.
  • Rinkodaros planas atneš efektyvesnį darbų planavimą.
  • Kontrolės sistema – rinkodaros planas padės sudaryti jūsų veiklai tinkamą kontrolės sistemą, kurios pagalba stebėsite ir vertinsite rezultatus. Kontrolės sistema padės suprasti ar jūsų planas efektyvus ar reikia kažką koreguoti.  

marketingo planas kas tai

Kas yra marketingo planas? 

Taigi – kas yra tas marketingo planas? Marketingo planas tai dokumentas, kuriame apibrėžiami kompanijos tikslai ir strategijos jiems pasiekti. Į rinkodaros (marketingo) planą įeina tokios dalys kaip: rinkos ir konkurentų analizė, taip pat jame planuojami veiksmai ir jų įgyvendinimo būdai.

Kuom svarbus marketingo planas? Marketingo planas yra svarbus, nes jis padeda kompanijai perprasti, pažinti savo rinką, identifikuoti klientų poreikius ir sukurti reikalingus ir paklausius produktus ar paslaugas. Be to, jis taip pat padeda kompanijai nustatyti savo poziciją rinkoje ir nuspręsti, kokias marketingo priemones būtų verta naudoti, norint vykdyti pardavimus ir pasiekti gerų rezultatų.

Marketingo planas taip pat apima biudžetą ir laiko planavimą. Sudarant marketingo planą būna apibrėžiamos konkrečios veiklos ir jų įgyvendinimo datos. Tai leidžia kompanijai sekti savo progresą ir laiku reaguoti į pasikeitusias sąlygas bei būti lanksčia esamomis sąlygomis rinkoje.

Norint, kad marketingo planas būtų veiksmingas, reikia atlikti detalią rinkos analizę ir pažinti savo klientus. Taip pat reikia nustatyti tikslus ir sukurti strategiją jiems įgyvendinti. Taip pat reikia susiplanuoti biudžetą, nusimatyti kaip, pagal kokius kriterijus bus vertinami pasiekti rezultatai.

Pagrindinis marketingo plano tikslas yra padėti kompanijai pasiekti norimų rezultatų, pavyzdžiui, didinti pardavimus arba didinti prekinio ženklo žinomumą. Todėl, kompanijai reikia nuolat peržiūrėti savo marketingo planą, kad jis būtų veiksmingas ir atitiktų rinkos pokyčius.

Kaip rašyti marketino planą?

Kadangi marketingo planas yra svarbus verslui dokumentas, leidžiantis kompanijai pažinti savo klientus ir nustatyti konkrečius tikslus bei strategijas jiems pasiekti, pakalbėkime ir apie jo rašymą. Rašant marketingo planą, reikia atlikti išsamią rinkos analizę, suprasti ir pažinti savo klientus. 

Pirmas žingsnis rašant marketingo planą yra atlikti detalią rinkos analizę. Susipažinti su savo klientais, jų poreikiais ir elgesio modeliais. Taip pat reikia išanalizuoti konkurentus ir nusistatyti savo poziciją rinkoje. Rinkos analizė padės jums pamatyti kokiuose rinkos segmentuose jūsų produktai ir paslaugos galėtų būti geriausiai parduodami.

Antras žingsnis – nustatyti tikslus ir sukurti planą kaip juos įgyvendinti. Tikslai turi būti konkretūs, pamatuojami ir apibrėžti laiko ribose. Planas turi būti konkretus, su rezultatais, kuriuos galima pamatuoti.

Trečias žingsnis yra sukurti veiksmų planą ir susiplanuoti biudžetą. Veiksmų planas turi susidėti iš konkrečių veiksmų, kuriuos reikia atlikti, norint pasiekti konkrečių tikslų. Biudžetą galite planuotis ketvirčiais ar net mažesniais laiko tarpais, kad vėliau būtų paprasčiau koreguoti.

Į biudžetą įeina lėšos reikalingos reklamai, produkto gamybai, plėtrai, personalo išlaidos ir įvairios kitos išlaidos. 

Paskutinis žingsnis yra rezultatų įvertinimas. Reikia nustatyti būdus, kaip matuoti rezultatus. Tai reikalinga tam, kad įvertintumėte ar tikslai yra pasiekti. Jei rezultatai neatitinka lūkesčių visada galėsite koreguoti veiksmų planą ar strategijas.

Rašant marketingo planą, reikia laikytis šių etapų, kad jis būtų veiksmingas ir atitiktų rinkos aktualijas. Svarbu prisiminti, kad marketingas yra dinamiška sritis, tad marketingo planas turi būti nuolat atnaujinamas ir peržiūrimas.

marketingo planas 3

Marketingo planas ir tikslinė rinka

Tikslinė rinka rengiant marketingo planą yra labai svarbu, nes jeigu nežinosite, neidentifikuosite kam skirtas jūsų produktas ar paslauga bus sunku parengti veiksmingą strategiją.

Tikslinė rinka yra konkreti rinkos dalis, kuri yra labiausiai linkusi pirkti produktus ar paslaugas, kuriuos siūlys jūsų kompanija. Tai bus grupė potencialių klientų, kuriems jūs skirsite kompanijos marketingo ir reklamos žinutes. Tikslinė rinka yra apibrėžiama pagal demografinius, geografinius, sociokultūrinius, poreikius, elgesio ypatumus ir kitus ypatumus.

Pavyzdžiui, tikslinė rinka gali būti suaugusieji, gyvenantys didmiesčiuose, turintys aukštas pajamas ir besidomintys sodo prekėmis. Tuomet verslas galės koncentruoti savo reklamą ir resursus bei produktų pasiūlymus būtent šiai tikslinei rinkai, kalbėti jų kalba ir panašiais įrankiais stengtis patraukti dėmesį.

Tikslinės rinkos nustatymas yra svarbus marketingo plano dalis, nes tai leidžia kompanijai efektyviai nukreipti reklama ir kitus marketingo resursus. Tai taip pat padeda verslui pažinti savo klientus ir sukurti produktus ar paslaugas, kurie atitinka jų poreikius.

Kaip parašyti gerą žinutę tikslinei rinkai?

Sukurti gerą žinutę tikslinei rinkai yra viena iš svarbiausių marketingo strategijų. Tai leidžia verslui tikslingai pasiekti mokius klientus ir sudominti juos savo produktais ar paslaugomis. Štai keletas patarimų, kaip sukurti žinutę tikslinei rinkai:

Pažinkite savo tikslinių klientų grupę: pirmiausia reikia gerai suprasti savo tikslinių klientų poreikius, baimes, troškimus, buvusias patirtis.

Nustatykite savo USP: USP (unikalus pardavimo pasiūlymas) yra tai, kuo jūsų produktas ir paslauga skiriasi nuo kitų rinkoje esančių. Nustačius savo USP galėsite jį naudoti kaip pagrindinį žinutės elementą.

Atsižvelkite į konkurencinę aplinką: reikia gerai žinoti savo konkurentus ir įvertinti kaip jie gali paveikti jūsų žinutę.

Apeliuokite į emocijas: emocinė žinutė gali būti labai efektyvi, kai kalbama apie tikslinę rinką. Sukurkite žinutę, kuri sudomintų ir sukeltų emocijas.

Naudokite konkrečius ir aiškius argumentus: žinutė turi būti konkreti ir aiški. Tad naudokite konkrečius argumentus, kurie padėtų tikslinei rinkai suprasti, kodėl jie turėtų pasirinkti jūsų produktą ar paslaugą.

Testuokite savo žinutę: prieš pradėdami naudoti žinutę plačiai auditorijai, rekomenduojama pirmiausia ją išbandyti su maža grupe žmonių, kurie atitinka jūsų tikslinę rinką. Tai padės suprasti, ar žinutė yra veiksminga.

Medijos kanalai auditorijai pasiekti

Kai žinutę jau sukūrėme lieka ją perduoti. Kokie galėtų medijos kanalai žinutei perduoti?

Socialinės medijos – vienas populiariausių ir efektyviausių būdų pasiekti tikslinę auditoriją. Pavyzdžiui, Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, Youtube, kita.

Reklama internete. Pavyzdžiui, reklama per paieškos sistemas Google, Bing, Yahoo, tinklaraščius, skelbimų portalus ir kita. 

Mūsų kompanija teikia kokybiškas SEO bei Facebook ir Google reklamos paslaugas. Kviečiame susisiekti konsultacijai.

Tradicinės reklamos formos tokios kaip televizija, radijas, laikraštis, žurnalas. Kai kurioms auditorijoms šie kanalai yra daug veiksmingesni už aukščiau paminėtus.

Lauko reklama stenduose ar ant autobusų, pastatų, skelbimų stendų ir kiti panašūs variantai.

Elektroninių laiškų rinkodara. Šios kampanijos gali būti labai personalizuotos bei tikslinės, susirinkus gerą klientų duomenų bazę. 

Renginių marketingas. Galimi įvairūs kolabotacijų variantai, rėmimas ir panašiai.

Rašant marketingo planą įsiverstinsite kokie kanalai ir būdai medijoje perduoti žinutę labiausiai tinka jums. 

marketingo planas socialiai tinklai

Marketingo planas – kokių įgūdžių reikia jam parašyti?

Norint, kad marketingo planas būtų parašytas efektyviai reikia kelių svarbių asmeninių įgūdžių. 

Pirma, reikia gerai suprasti produktą ar paslaugą, kuriuos norima parduoti. Taip pat žinoti ir  tikslinę auditoriją, kuriai produktai bus skirti. Tai reikalinga tam, kad būtų lengva  nustatyti, kokius poreikius turi potencialūs klientai ir kokiais kanalais geriausiai juos pasiekti.

Antra – reikalingas geras analitinis mąstymas. Marketingo plano sudarymas pareikalaus daug duomenų apie rinką, konkurentus ir jūsų potencialius klientus. Reikia gebėti analizuoti šiuos duomenis ir vėliau padaryti atitinkamas išvadas, kurios padės priimti sprendimus ir padarys marketingo planą veiksmingu. 

Toliau, reikia turėti gerus komunikacinius įgūdžius. Marketingo planas yra dokumentas, kuris turi būti suprantamas ir aiškus tiek įmonės viduje dirbantiems, tiek tiems, kad ateis pagelbėti iš išorės. Reikia gebėti aiškiai ir konkrečiai apibūdinti produktą ar paslaugą, tikslinę auditoriją, marketingo strategijas, tikslus ir kitus elementus.

Ketvirta – taip pat reikalingi geri planavimo ir organizavimo įgūdžiai. Marketingo planas yra ilgalaikis dokumentas, kurio sudarymas ir įgyvendinimas reikalauja gero ir struktūruoto planavimo bei organizuoto darbo. Reikia gebėti paskirstyti darbus, nustatyti tikslus, žingsnius jų įgyvendinimui bei tą įgyvendinimą prižiūrėti. 

Galiausiai, reikia turėti gerus vadovavimo įgūdžius. Marketingo plano įgyvendinimas reikalauja daug koordinavimo. Reikia sugebėti vadovauti komandai, nustatyti ir kontroliuoti jos veiksmus taip pat ir motyvuoti komandos narius. 

Taigi, norint parengti efektyvų marketingo planą, reikia gerai pažinti produktą ir tikslinę auditoriją, turėti gerą analitinį mąstymą, gerus komunikacinius įgūdžius, gerus planavimo ir organizavimo įgūdžius bei gerus vadovavimo įgūdžius.

Daugiau apie marketingo plano rašymą galite paskaityti čia.