fbpx

Marketingo strategija yra ilgalaikis planas, kuris padeda verslui įgyvendinti savo tikslus, susijusius su produktų ar paslaugų pardavimais, prekinio ženklo pozicionavimu rinkoje ir kitais verslo aspektais. Iškyla klausimas, kaip ją sėkmingai suplanuoti? Šiame straipsnyje, mūsų agentūros ekspertai, pasidalins įžvalgomis, apie sėkmingos marketingo strategijos įgyvendinimą.

Kodėl marketingo strategija yra svarbi verslui?

Marketingo strategijos pagalba, verslas gali pasiekti ir pažinti savo klientų auditoriją, išlaikyti konkurencingumą ir kurti ilgalaikius bei sėkmingus verslo santykius su lojaliais vartotojais.

Gerai suplanuota marketingo strategija padeda didinti ir prekinio ženklo žinomumą rinkoje, prisideda prie įvaizdžio kūrimo, komunikacijos kalbos ir tono bei kitų niuansų, kurie yra susiję su prekiniu ženklu.

Marketingo strategija ir marketingo planas: kuo jie skiriasi?

Marketingo strategija yra ilgalaikis verslo planas, kuriame nustatomi tikslai ir kelios pagrindinės verslo kryptys. Į strategiją gali įeiti rinkos analizė, konkurentų ir klientų analizės, taip pat tikslinių klientų segmento nustatymas ir numatomi žingsniai, kaip visa tai pasiekti.

Marketingo planas yra konkretus veiksmų planas, kuris nustato, kaip bus pasiekti marketingo strategijos tikslai. Į marketingo planą gali įeiti reklamos ir rinkodaros veiksmai, finansiniai planai ir prognozės. Taip pat, į planą įeina ir kontrolės ir vertinimo mechanizmai.

Strategijos įgyvendinimo žingsniai

  1. Rinkos analizėJi padės suprasti rinkos tendencijas, pažinti konkurentus ir jų verslo taktikas. Leis suprasti klientų poreikius ir elgsenos modelius, taip pat, padės nustatyti savo produkto ar paslaugos unikalumą.
  2. Tikslinių klientų identifikavimas. Tam, kad marketingo strategija būtų sėkminga, turite pažinti  potencialius klientus, kurie yra linkę pirkti jūsų produktus ar paslaugas. Taip pat, svarbu nustatyti tikslinių klientų poreikius, baimes, ir elgesio ypatybes.
  3. Tikslų išsikėlimas. Tam, kad marketingo strategija atneštų norimus rezultatus, nusistatykite tikslus, pavyzdžiui, pardavimų didinimas arba prekės ženklo žinomumo plėtimas.
  4. Konkurencinės pozicijos nustatymasIšsiaiškinkite, kuo jūsų produktas yra unikalus ir kaip išsiskiria iš konkurentų.
  5. Marketingo planavimas. Sukurkite marketingo planą, į kurį įeis produktų, paslaugų, kainų, rinkodaros ir kiti veiksmai.
  6. Įgyvendinimo, kontrolės ir vertinimo planavimas. Sukurkite sistemą, kaip bus įgyvendinti veiksmai, kaip bus kontroliuojamas ir vertinamas jų efektyvumas.
  7. Lankstumas. Atsiminkite, kad marketingo strategija nėra visuomet tolygi. Atsižvelgiant į rinkos pokyčius, gali tekti keisti strategijos veiksmus.

 

Emocijų svarba kuriant rinkodaros produktus

Emocijos yra svarbus faktorius, į kurį reikia atsižvelgti kuriant marketingo produktus. Jos gali turėti reikšmingą įtaką klientų apsisprendimui pirkti produktą. Taigi, svarbu žinoti, kokios emocijos yra išskiriamos, kaip svarbiausios:

  • Pasitikėjimas. Jis yra svarbus, dėl kelių priežasčių.Visų pirma, kuomet klientai pasitiki prekės ženklu, jiems  paprasčiau priimti sprendimą pirkti. Ypač, kai kalba eina ne apie pirmo būtinumo prekes ar paslaugas, o brangesnius produktus. Marketingo strategija, kurioje vyrauja pasitikėjimas padeda kurti ilgalaikius santykius su klientais, nes jie yra linkę pirkti iš jūsų vėl.
  • Teigiama kliento apsipirkimo patirtisPasitenkinimo jausmas paskatins klientą grįžti ir vėl pasinaudoti jūsų paslaugomis. Taip pat, gera apsipirkimo patirtis gali paskatinti jūsų verslą rekomenduoti kitiems, iš lūpų į lūpas.

 

  • Susidomėjimas, smalsumas. Tai padidins motyvaciją išmėginti jūsų produktus, o vėliau pirkti.Ypač palankiai ši emocija veikia siekiant pritraukti naujus klientus.
  • Liūdesys. Tikriausiai pagalvosite, kad ši emocija neturėtų imponuoti. Juk klientas pajutęs liūdesį, nenorės pirkti. Tačiau yra atvirkščiai. Liūdesys, jūsų reklamos kampanijai paskatins didesnį susidomėjimą. Be abejo, kai kurie vartotojai, galbūt, mažiau dalinsis jūsų įrašais socialiniuose tinkluose. O kiti, kaip tik, norės sužinoti daugiau, apie jūsų skleidžiamo liūdesio priežastį. Žinoma, reikia vengti vien liūdesio emocijos, nes tai paskatinti apatiją jūsų prekės ženklui ir marketingo strategija bus nesėkminga.

 

  • Aistra ir pyktisJie lemia užsispyrimą ir ištikimus sekėjus. Pavyzdžiui, įvairios politinės problemos ir jų analizavimas internetinėje erdvėje lemia auditorijos pyktį arba stipriai reiškiamas emocijas, kurios skatina sureaguoti ir dalintis įrašu. Kurdami turinį, kuris sąmoningai sukelia pykčio ar aistros emocijas, jūs skatinsite savo žinomumą, o vėliau ir pardavimus.

 

Kai yra rengiama marketingo strategija, svarbu prisiminti, kad emocijos yra labai svarbios rinkodaros ir pardavimo procese. Nuspręskite, kokias emocijas, jūsų produktas turi sukelti ir kartu su marketingo strategija, stenkitės jas sukurti.

Marketingo strategija ir reikalingų išteklių planavimas

Reikalingų išteklių planavimas yra svarbi marketingo strategijos dalis, nes tai leidžia suprasti, kokių išteklių reikia, kad marketingo strategija būtų įgyvendinta sėkmingai. Tai apima, ne tik, finansinius, bet ir personalo, technologijų, infrastruktūros ir kitus išteklius. Juos planuoti reikia ir dėl to, kad vėliau būtų galima kontroliuoti ir užtikrinti efektyvų jų panaudojimą.

Pirmiausia, reikia nusistatyti, kokie finansiniai ištekliai yra reikalingi, kad būtų įgyvendinta marketingo strategija. Pavyzdžiui, jeigu prekės ženklas siekia reklamuoti savo produktą arba paslaugą per televiziją, reikės apskaičiuoti reklamos kainą ir įsigyti atitinkamus reklamos planus, nusimatyti jų periodiškumą. Kitas pavyzdys – jeigu įmonė planuoja didinti savo pardavimus per internetą, galbūt reikės patobulinti tam tikrus techninius parametrus internetinėje svetainėje ir pnš. Planuojant personalo išteklius, reikia nustatyti, kad užtektų darbo jėgos, pavyktų įgyvendinti numatytus tikslus, kad būtų tinkamai paskirstytas darbo užmokestis ir t.t.

 

 

Marketingo kanalai

Marketingo strategija neveiks be marketingo kanalų. Tai yra būdai, kuriais verslas gali pasiekti savo potencialius klientus ir perduoti jiems informaciją, apie savo produktus ar paslaugas. Rinkodaros kanalai gali būti skirstomi į kelias kategorijas: tradicinius ir internetinius.

Tradiciniai rinkodaros kanalai yra televizija, radijas, laikraščiai ir žurnalai, lauko reklaminiai stendai ir plakatai, prezentacijos, pristatymai.

Naudodami tradicinius kanalus galite pasiekti specifinę auditoriją. Pavyzdžiui, jeigu jūsų parduodamos paslaugos orientuojasi į vyresnio amžiaus auditoriją, internetas nėra pats tinkamiausias kanalas. Labiausiai jums tiks laikraščiai, žurnalai ir televizija.

Internetiniai rinkodaros kanalai. Jie apima tokias sritis kaip elektroninio pašto rinkodara, Google reklama, SEO optimizacija. Taip pat, socialiniai tinklai, pavyzdžiui, Facebook reklama. Šių kanalų ir įrankių pagalba galėsite siekti ilgalaikių rezultatų, vis grįžtančių klientų ir naujų vartotojų.

Daugiau, apie Facebook reklamos naudą galite skaityti čia.

Kokį kanalą pasirinkti?

Svarbu paminėti, kad kiekvienas verslas turėtų naudoti tuos rinkodaros kanalus, kurie geriausiai tinka jų produktams ar paslaugoms reklamuoti ir klientų poreikiams patenkinti.

 

Taip pat, reikia stebėti konkurentus. Jeigu jūsų sferoje, yra tų, kurie jau stovi aukščiau už jus, ir jų pasirinkta  marketingo strategija ir jos kanalai jiem neša sėkmę, galite apsvarstyti tų kanalų pritaikymą savo komunikacijai. Be abejo, niekuomet nekopijuokite konkurentų, bet pasisemti idėjų visuomet galima.

 

Tik atsiminkite, kad rinkodaros kanalai turi būti derinami tarpusavyje, jog sukurtų integruotą rinkodaros planą, ir būtų pasiektas maksimalus strategijos efektyvumas. Nesusitelkite ties vienu kanalu. Kompanijos, taip pat, turi nuolat stebėti ir analizuoti savo rinkodaros kanalų veiksmingumą ir jeigu reikia, koreguoti.

 

Taigi, pristatėme jums pagrindinius aspektus, apie marketingo strategiją ir jos planavimą. Jeigu norite plėsti savo prekės ženklą ir jums yra reikalinga marketingo strategija, mūsų agentūra teikia profesionalias marketingo paslaugas. Susisiekite, ir padėsime jums nuspręsti, kokia strategija yra tinkamiausia jūsų verslui.