Tinklaraštis priklauso vienai, iš svarbiausių rinkodaros strategijos sudedamųjų dalių. Iškyla klausimas, kaip jį sukurti, kad pavyktų pasiekti efektyvių rezultatų? Šiame straipsnyje, aptarsime būdus, kurie yra reikalingi, sėkmingos tinklaraščio turinio strategijos kūrimui.
Kas yra tinklaraštis?
Tai reguliariai atnaujinamas interneto tinklapis, kuriame yra keliamas naudingas, informatyvus turinys.
Nauda verslui
- Padeda sukurti artimą ryšį su auditorija
Vartotojams patinka įdomus ir aktualus turinys. Tinklaraštis parodo, kad jūs esate savo srities profesionalai ir galite dalintis aktualia informacija. Reguliariai atnaujinamas tinklaraštis pritraukia lojalius klientus, kurie nuolat lauks jūsų naujo įrašo ir net užduos klausimus.
- Padidina organinį klientų srautą į jūsų svetainę
Kai kuriamas aktualaus turinio tinklaraštis, Google paieška tai fiksuoja, ir jūs patenkate į pirmuosius paieškos sistemos rezultatus. Taip didėja tikimybė, kad jus pamatys daugiau potencialių vartotojų, kurie susidomėję jūsų keliamu turiniu, apsilankys svetainėje.
Daugiau, apie paieškos sistemos svarbą skaitykite čia.
- Tinklaraštis padeda įgyti pranašumą, prieš konkurentus
Net jeigu esate naujai susikūręs verslas, naudodami tinkamą tinklaraščio strategiją, galite įveikti savo konkurentus.
- Didesnė konversijų tikimybė
Per tinklaraščio įraše esančias vidines nuorodas, lankytojas yra nukreipiamas į jam aktualią informaciją, kur gali būti atliekami tam tikri konversijos veiksmai, pavyzdžiui, formos užpildymas, prekės įsidėjimas į krepšelį.
- Sukuriamos atgalinės nuorodos, kurios didina jūsų svetainės reitingą
Atgalinė nuoroda – kitoje svetainėje skelbiama nuoroda, kuri nukreipia vartotoją į jūsų turinio puslapį.
Jeigu kursite kokybišką ir puikų savo svetainės turinį, kitos svetainės norės susieti arba bendrinti turinį su savo sekėjais, ir jums bus naudingos atgalinės nuorodos. Daugiau nuorodų, reiškia didesnį jūsų svetainės potencialių klientų skaičių, nes sulauksite daugiau auditorijos paspaudimų.
- Kuria jūsų prekės ženklo savitumą
Vaizdai, teksto dydis ir rašymo stilius, yra svarbūs įsimintino prekės ženklo aspektai. Pavyzdžiui, jeigu kuriate mados verslą, tinklaraštis turi atspindėti jūsų prekės ženklą. Turinys galėtų būti estetiškas, su įvairiomis drabužių nuotraukomis.
Kuo skiriasi tinklaraščio įrašas nuo straipsnio?
Pagrindiniai du skirtumai yra rašymo stilius ir teksto ilgis. Tinklaraščio įrašas gali būti nuo 300 iki 1000 žodžių, o straipsnis visuomet yra ilgesnis, ir dažniausiai sudaro nuo 1000 iki 5000 žodžių.Taip pat, straipsnis dažnai yra informatyvesnis ir formalesnis, o tinklaraštis rašomas šiek tiek laisvesniu stiliumi.
Sėkmingos strategijos kūrimas
- Nusistatykite tikslus
Pirmas žingsnis, kurį turite padaryti – nusistatyti tikslą. Turite pagalvoti, kokiu tikslu tinklaraštis yra kuriamas, ir kam jis gali būti naudingas. Pavyzdžiui, tikslas gali būti pritraukti naujų klientų į svetainę. Labai svarbu žinoti, koks yra tikslas, nes tik tada galėsite plėtoti kitus žingsnius.
- Suburkite komandą
Sėkmingos strategijos kūrimui, reikia kompetentingų specialistų komandos, kurie atliks tokias veiklas:
- Turinio plano rengimas;
- SEO optimizavimas;
- Tekstų rašymas ir redagavimas;
- Turinio pritaikymas įvairioms platformoms;
- Konkurentų ir kitų duomenų analizė.
- Nustatykite, kas sudaro jūsų auditoriją
Tam, kad kurti tikslingą turinį, turite sužinoti, kas yra jūsų auditorija. Tai galima padaryti, sukuriant pirkėjo asmenybę, arba pasinaudojant duomenų šaltiniais, pavyzdžiui, Google Analytics.
- Ištirkite savo konkurentus
Siekdami sukurti sėkmingą strategiją, turite pasidomėti savo konkurentais. Paskaitykite jų tinklaraštį, išsiaiškinkite, kokie raktažodžiai jiems atneša naudą, ir kas jiems nesiseka. Tai padės jums nekartoti tų pačių klaidų ateityje.
- Apgalvokite turinio idėjas
Prieš atliekant raktinių žodžių tyrimą, turėtumėte su savo komanda padaryti idėjų šturmą. Tai reiškia, kad visi turi sugalvoti kuo daugiau idėjų, susijusių su galimo turinio kūrimu. Ištyrus konkurentus, jau turėtumėte būti susidarę nuomonę, ko reikia, kad jūsų tinklaraštis būtų sėkmingas. Iš visų kolegų pasiūlytų variantų, bent keli gali jums būti naudingi kuriant tinklaraštį.
- Atlikite raktinių žodžių tyrimą
Kuriant bet kokio tipo rinkodaros strategiją, visuomet turite atlikti raktažodžių tyrimą. Pirmiausia, nusistatykite svarbiausius raktažodžius. Tai yra temos, kuriomis kursite savo tinklaraštį. Vėliau, tuos žodžius įveskite į bet kokį pasirinktą raktažodžių tyrimo įrankį, ir matysite, ko labiausiai žmonės ieško.
- Sukurkite turinio planą
Tam, kad strategija būtų sėkminga, visuomet reikia turėti aiškų turinio planą. Suplanuokite temas, kuriomis rašysite, nes taip tinklaraščio turinys bus nuoseklus, temos susijusios su jūsų raktažodžiais. Tam, kad tinklaraštis būtų kuriamas sklandžiai, svarbu suplanuoti ir datas, kada kelsite turinį.
- Sukurkite savo tinklaraščiui “asmenybę”
Siekdami išsiskirti iš kitų , turi susikurti taisykles, kurias naudosite kurdami savo turinį. Visų pirma, susikurkite grafinius elementus, kurie bus būdingi tik jūsų tinklaraščiui. Pavyzdžiui, galite pasirinkti tam tikrą spalvą, kuri asocijuojasi su jūsų verslu ir ją pritaikyti tinklaraščio puslapio fonui. Taip pat, galite kurti ir talpinti iliustracijas prie kiekvieno įrašo.
Visų antra, nepamirškite balso tono, nes jis apibrėžia jūsų tinklaraščio asmenybę ir vertybes. Apgalvokite, kokias emocijas turėtų sukelti jūsų kuriamas tinklaraštis? Jeigu jūs siekiate pamokyti savo auditoriją, kuriamo teksto tonas turėtų būti rimtas ir rūpestingas. O jeigu norite suteikti kitiems gerų emocijų, prajuokinti, tai tonas bus linksmas, vartojami žargonai.
Svarbu paminėti ir rašymo taisykles, kurias pritaikysite kurdami turinį Į tai įeina pastraipų ilgis, šrifto dydis, antraščių formatai ir t.t
- Reklamuokite savo tinklaraštį
Kad tinklaraštis būtų sėkmingas, jį reikia reklamuoti. Jums nebūtina pirkti mokamas reklamas, galite naudotis ir organiniais būdais. Pasinaudokite el. pašto rinkodara ir siųskite tinklaraštį savo prenumeratoriams. Galite tai daryti reguliariai su kiekvieno naujo įrašo įkėlimu. Taip pat, galite pasinaudoti nuomonių formuotojų paslaugomis. Susitarkite, kad jie papasakos apie jūsų verslą savo auditorijai, ir paskatins juos skaityti tinklaraštį. O jūs mainais, nuomonių formuotojams duosite išbandyti savo produktus ar paslaugas. Taip pat, galite pasinaudoti socialiniais tinklais ir ten reklamuoti savo tinklaraštį. Yra įvairių grupių, kur žmonės ieško atsakymų į savo problemas. Jeigu jūsų kuriamos temos gali padėti tiems žmonėms, pasidalinkite turiniu pakomentuodami.
- Stebėkite rezultatus
Atsiminkite, kad kurdami turinį, turite nuolat stebėti, ar jūsų strategija veikia. Darykite reguliarų auditą, kurio metu išsiaiškinsite, ar tinklaraštis atneša gerų rezultatų ir yra naudingas jūsų verslui. Analizuodami tinklaraščio veiklos rezultatus, taip pat galėsite atnaujinti labiausiai skaitomus straipsnius, kad jie ir toliau duotų gerų rezultatų. Pakartotinis seno turinio optimizavimas yra vienas paprasčiausių būdų išjudinti SEO ir tinklaraščio rinkodaros strategiją.
Apie įrašų struktūrą
- Parašykite aiškią įžangą
Įžanga – tai vieta, kurioje jūs turite sudominti ir įtikinti vartotoją skaityti toliau. Prieš pradėdami rašyti, pagalvokite kokią problemą jūsų tinklaraštis turi padėti išspręsti, arba kokios naudingos informacijos jam norite suteikti.
- Stenkitės rašyti trumpas pastraipas
Kai tinklaraštis kuriamas su trumpesnėmis pastraipomis, jį lengviau skaityti. Apskritai, rašant ilgas pastraipas, padidėja tikimybė, kad vartotojas skaitydamas pabaigą, jau spės pamiršti pradžią, o tai sudarys neigiamą įspūdį.
- Naudokite antraščių žymas, pavyzdžiui, H3, H4
Taip tinklaraštis bus lengviau skaitomas, ir paryškintos antraštės labiau atkreipia dėmesį.
- Paįvairinkite tekstą paveikslėliais, infografikais
Tai labai svarbu siekiant išlaikyti skaitytojo dėmesį. Jeigu tinklaraštis bus kuriamas be vizualų ir nuotraukų, jis gali atrodyti nuobodus ir vartotojas net nebaigs jo skaityti.
- Nepamirškite parašyti pabaigos
Kiekvieno įrašo pabaigoje apibendrinkite savo mintis. Kai kurie vartotojai yra linkę perskaityti tik įrašo pabaigą, todėl svarbu, kad aktualiausi aspektai būtų įvardinti dar kartą.
Taigi, akivaizdu, kad norint plėtoti sėkmingą tinklaraštį, reikia sukurti efektyvią strategiją. Tačiau jeigu strategijos kūrimui neturite laiko, mūsų komanda atlieka profesionalias marketingo paslaugas ir gali jums padėti optimizuoti svetainę, bei sukurti įdomų bei konvertuojantį turinį. Susisiekime!