fbpx

Kaip žinia, verslai, kurie siekia padidinti savo žinomumą bei pardavimus, svarsto, kokio tipo marketingas jiems gali atnešti aukštus rezultatus – tradicinė ar skaitmeninė rinkodara. Tačiau smulkieji verslai turi ribotą biudžetą, todėl jie turi atsakingai nuspręsti, kuri rinkodaros rūšis, gali padaryti didžiausią postūmį turimam produktui ar paslaugai. Šiame straipsnyje, mūsų agentūros ekspertai, pasidalins pagrindinėmis įžvalgomis apie tradicinę ir internetinę rinkodarą, bei patars, kuris metodas yra efektyviausias.

Kas yra tradicinė rinkodara?

Tai bet kokia reklaminė medžiaga, kuri pateikiama nenaudojant interneto. Pavyzdžiui, laikraščiai, žurnalai, radijas, reklaminiai skydeliai ir t.t.

Populiariausi tradicinės rinkodaros įrankiai

Spausdinta medžiaga. Pavyzdžiui, lankstinukas, brošiūra. Juos galima dalinti viešose vietose, kur reguliariai lankosi didelis žmonių srautas. Lankstinukuose galima patalpinti svarbiausią informaciją apie prekės ženklo vykdomą veiklą, teikiamas paslaugas.

Stendinė medžiaga. Reklaminius stendus galite pamatyti greitkeliuose, prie stotelių ir t.t. Reklaminiuose stenduose yra talpinamas vaizdas su trumpu tekstu. jie yra ypač naudingi siekiant pritraukti plačią auditoriją, nes reklamas mato tiek pėstieji, tiek keliaujantys automobiliais.

Popieriniai laiškai. Nors šis tradicinės rinkodaros įrankis jau nebėra toks populiarus, popieriniai laiškai vis dar naudingi tiems, kurie gyvena kaimo vietovėse, bei neturi elektroninio pašto adresų.

Renginiai. Organizuodami įvairius seminarus, konferencijas bei susitikimus, galite pritraukti didelį auditorijos srautą. Renginio metu svečiams taip pat galima dalinti lankstinukus, su informacija apie jūsų prekės ženklo vykdomą veiklą.

Šalti skambučiai. Šis būdas yra taikomas įmonėms, kurios savo produktus ar paslaugas dažniausiai parduoda telefonu. Šaltuosius skambučius gali naudoti tiek B2B įmonės tiek verslas vartotojui (B2C). Įgyvendindami šį metodą, galite potencialiems klientams pristatyti savo produkto ar paslaugos pagrindinius privalumus, naudą. Tai padeda užmegzti su vartotoju glaudesnius ryšius bei paskatinti įsigyti jūsų paslaugas.

Privalumai

  • Galimybė pasiekti plačią auditoriją. Radijas, televizija, skrajutės gali padėti pasiekti įvairiose geografinėse vietovėse gyvenančius vartotojus. Apskritai, tradicinės rinkodaros kanalus yra sunkiau ignoruoti, nes reklamas galima matyti visur, tiek lauke tiek prekybos centruose.
  • Galima sutaupyti. Tam tikrą reklaminę medžiagą, pavyzdžiui, skrajutes galima naudoti pakartotinai kitu metu. O taip pat, tą pačią televizijos ir radijo reklamą galima rodyti kasmet, pavyzdžiui, šventiniu laikotarpiu.
  • Patikimumas. Tradicinę reklamą, vartotojai sieja su patikimumu, kadangi įvairioms televizijos bei radijo reklamoms reikia skirti didelius biudžetus. Tai rodo prekės ženklo stabilumą, bei augimo potencialą.

Trūkumai

  • Sunku išmatuoti rezultatus. Nors yra įrankių, kurie padeda išmatuoti televizinės reklamos žiūrimumo rodiklius, tai vis vien yra tik apytiksliai skaičiavimai.
  • Strategijos vykdymas ir tobulinimas gali užtrukti. Spausdintinei reklamai parengti reikia laiko. Kai ji jau paruošta ir atspausdinta, negalima keisti šrifto, nuotraukų. Jeigu reklama nėra efektyvi, ją reikia kurti iš naujo, o tai dar labiau prailgina strategijos vykdymo procesą.
  • Kai kurie kanalai reikalauja didelių investicijų. Televizinė reklama yra viena iš brangiausių tradicinės reklamos priemonių. Nors ji atsiperka, smulkieji verslai  ne visuomet  turi tokį biudžetą, kuris leistų pirkti reklamą televizijos kanale.

Patarimai, norintiems plėtoti tradicinę rinkodarą

  1. Nusistatykite savo auditoriją ir tinkamai pasirinkite kanalus. Nepamirškite, kad tradicinėje rinkodaroje skirtingi kanalai duoda skirtingus rezultatus. Jeigu turite smulkųjį verslą, akivaizdu, kad jūsų biudžetas yra ribotas, todėl nėra galimybės testuoti kiekvieną kanalą. Jeigu orientuojatės į vyresnio amžiaus auditoriją, galite bandyti plėtoti televizinę reklamą arba stendinę reklamą.
  2. Būkite kūrybiški. Nenaudokite tos pačios reklaminės medžiagos daug kartų. Auditorija mėgsta įdomų, išskirtinį turinį. Atlikite konkurentų analizę, ir išaiškinkite, kokias reklamas jie kuria. Nekopijuokite, bet jeigu jų reklama yra efektyvi, visuomet galite pasisemti idėjų.
  3. Kurkite ryšį su auditorija. Pavyzdžiui, nusiųskite jiems šventines sveikinimo atvirutes paštu. Pavyzdžiui, su Kalėdomis arba Velykomis. Taip parodysite, kad jums rūpi jūsų klientai.

Kas yra skaitmeninė rinkodara?

Tai marketingo rūšis, kurioje tikslams pasiekti, yra pasitelkiamos internetinės technologijos. Skaitmeninė rinkodara yra skirstoma į socialinius tinklus, el. pašto rinkodarą, SEO ir t.t. Galima teigti, kad skaitmeninė rinkodara dažniausiai yra orientuota į verslo plėtrą ir pardavimus.

Efektyviausi skaitmeninės rinkodaros kanalai

Turinio rinkodara. Tai naudingos, įdomios informacijos kūrimas. Į turinio rinkodarą įeina tinklaraščiai, vaizdo įrašai, tinklalaidės. Turinio rinkodaros tikslas yra pritraukti naujus ir lojalius klientus, kurie nuolat laukia naujų įrašų.

SEO. Pagrindinis SEO strategijos tikslas yra padėti prekės ženklui atsirasti pirmuose Google paieškos sistemos rezultatų puslapiuose. Naudojant SEO galima pagerinti svetainės konkurencingumą ir suformuoti patikimo prekės ženklo įvaizdį. Auditorija linkusi teigiamai vertinti tas įmones, kurios yra paieškos rezultatų viršuje.

Socialiniai tinklai. Tai puiki vieta prekės ženklui didinti savo žinomumą, bei pritraukti naujų klientų į savo internetinę svetainę. Kiekvienam prekės ženklui yra naudinga susikurti tiek Facebook, tiek LinkedIn verslo puslapius, kuriuose gali aktyviai bendrauti su auditorija, kurti įtraukiančio turinio įrašus ir t.t.

El. pašto rinkodara. Siekiant išlaikyti vartotoją, naudinga plėtoti el. pašto rinkodarą. Kai kurie klientai apsilanko internetinėje svetainėje, įsideda prekes į krepšelį, tačiau neperka. Elektroninio laiško siuntimas yra puiku galimybė priminti klientui apie save. Taip pat, galima pasiūlyti papildomą krepšelio nuolaidą arba suteikti kažkokį išskirtinį pasiūlymą. 

Google ads reklama. Google ads – tai platforma, leidžianti skelbimus internete, pagal raktažodžių paieškas. Skelbimai gali būti rodomi paieškos sistemos rezultatuose ir partnerių svetainėse. Naudojant šį kanalą, galima greitai pasiekti tikslinę auditoriją bei padidinti prekės ženklo žinomumą.

Nuomonių formuotojų rinkodara. Dar vienas būdas plėstis skaitmeninėje erdvėje, yra pasinaudoti nuomonių formuotojų paslaugomis. Žinoma, iš pradžių turite prisiminti, kas sudaro jūsų didžiausią auditoriją, nes jeigu parduodate vyriškus skustuvus, jums netinka reklamuotis pas nuomonės formuotoją, kurio pagrindinę auditoriją sudaro moterys. Dideles auditorijas turintys nuomonių formuotojai yra pakankamai brangi investicija, todėl smulkaus verslo savininkams geriausia orientuotis į tuos, kurie turi mažiau sekėjų.

Internetinė svetainė. Tai lyg kiekvieno prekės ženklo vizitinė kortelė. Internetinėje svetainėje yra talpinama svarbiausia informacija susijusi su prekės ženklo veikla, parduodamais produktais ar paslaugomis.

Skaitmeninės rinkodaros privalumai

  1. Mažesnės išlaidos. Tinkamai suplanuota skaitmeninė rinkodara ir jos strategija, gali būti pigesnė nei tradiciniai reklamos kanalai.
  2. Išmatuojami rezultatai. Skaitmeninė rinkodara suteikia galimybę išmatuoti reklamos kampanijų efektyvumą. Naudojant rezultatų tyrimo įrankius, pavyzdžiui, Google Analytics, galima įvertinti reklamos atsiperkamumą.
  3. Greitas auditorijos pasiekimas. Naudojant skaitmeninės rinkodaros kanalus galima greičiau pasiekti tikslinę auditoriją, nei pavyzdžiui, dalinant lankstinukus.Skaitmeninė rinkodara yra prieinama visiems, kurie turi mobiliuosius telefonus, o tai yra didelis privalumas, nes galima pasiekti beveik viso pasaulio gyventojus.

Trūkumai

  1. Didelė konkurencija. Šiandien, skaitmeninė rinkodara yra populiarus prekių ženklų naudojamas įrankis. Inovatyviai mąstantys prekių ženklai ieško unikalių idėjų, kurios padėtų išsiskirti bei tapti rinkos lyderiu.
  2. Neigiami atsiliepimai. Nepamirškite, kad jeigu naudojate socialinius tinklus, auditorija gali jūsų paskyroje rašyti atsiliepimus apie jūsų įmonę. Tai reiškia, kad galite sulaukti tiek teigiamų tiek neigiamų nuomonių. Be abejo, neigiami atsiliepimai gali sugadinti įmonės įvaizdį ir atbaidyti potencialius  klientus.
  3. Technologiniai sutrikimai. Norint naudotis skaitmeninės rinkodaros kanalais, reikia interneto ryšio. Akivaizdu, kad technologijos ne visuomet veikia sklandžiai ir pasitaiko klaidų, pavyzdžiui, užstringa socialiniai tinklai, internetinė svetainė.

Patarimai, norintiems plėtoti skaitmeninės rinkodaros kanalus

Nusistatykite tikslus. Pavyzdžiui, padidinti prekės ženklo žinomumą, paskatinti pardavimus ir t.t. Ar skaitmeninė rinkodara bus efektyvi priklauso nuo jūsų tikslų nusistatymo ir tinkamų kanalų pasirinkimo.

Naudokite tiek mokamus tiek organinius kanalus. Tam, kad skaitmeninė rinkodara būtų sėkminga, neapsiribokite vien nemokamais kanalais. Pavyzdžiui, Google ads reklama yra mokama, tačiau ji gali padėti sugeneruoti didelį potencialių klientų srautą į jūsų internetinę svetainę, o tai reiškia didesnius pardavimus.

Skirkite dėmesį naudingo turinio kūrimui. Turinio rinkodara yra puikus būdas suburti lojalių klientų ratą. Rašykite savo prekės ženklo tinklaraštį ir dalinkitės naudingais patarimais. Skaitmeninė rinkodara nebus efektyvi be dėmesį patraukiančio turinio kūrimo.

Daugiau, apie tai, kaip sukurti sėkmingą tinklaraštį galite skaityti čia.

Būkite aktyvūs. Siekiant, kad skaitmeninė rinkodara atneštų efektyvius rezultatus, reikia stengtis reguliariai atnaujinti turinį socialiniuose tinkluose, bei kituose kanaluose. Nepamirškite atrašyti klientams, neverskite jų laukti. Taip sukursite abipusį pasitikėjimą ir klientas norės su jumis bendrauti.

Tradicinė ar skaitmeninė rinkodara?

Galima teigti, kad kiekvieną dieną, pasaulis tampa vis labiau skaitmenizuotas. Tai reiškia, kad tradicinė reklama, po truputį taps vis mažiau efektyvi. Kasdien, daugiau nei 6 bln. interneto vartotojų naudojasi Google paieška. Todėl, prekių ženklai sparčiai kelia savo komunikaciją į internetinę erdvę, ir ten ieško žinomumo didinimo galimybių.

Tradicinė rinkodara yra ypač naudinga tiems verslams, kurių auditoriją sudaro vyresnio amžiaus žmonės. O skaitmeninė rinkodara yra orientuota į tuos prekės ženklus, kurių auditoriją sudaro jaunesni interneto vartotojai.

Visgi, skaitmeninė rinkodara yra saugesnis bei efektyvesnis sprendimo būdas tiems, kurie plėtoja smulkiuosius verslus. Turint siaurą biudžetą, galima puikiai komunikaciją plėsti socialiniuose tinkluose, taip pat, naudoti el. pašto rinkodarą. Skaitmeninė rinkodara yra labai plati ir siūlo įvairius nemokamus įrankius žinomumo didinimui, o tai yra aktualu smulkiesiems  verslams. 

Nors SEO optimizavimas kainuoja, tačiau tai puiki investicija, kuri atsiperka didesniu internetinės svetainės srautu bei aukštesniais pardavimais.

Taigi, pristatėme jums pagrindinius aspektus, apie tradicinę ir skaitmeninę rinkodarą. Akivaizdu, kad abi rinkodarų rūšys turi savo pliusų ir minusų tačiau, pasauliui vis labiau modernėjant, skaitmeninė rinkodara tampa efektyvesniu pasirinkimu nei tradicinis marketingas. Jeigu norite plėsti savo verslą internete ir jums reikia pagalbos, mūsų įmonėje dirba patyrę ekspertai, kurie atlieka profesionalias marketingo paslaugas.

Susisiekime ir kartu iškelkime jūsų verslą į aukštumas.