Vienos didžiausių elektroninių parduotuvių, tokios, kaip „Asos”, „About You” ir kt., vysto dropshippingu paremtą verslo modelį. Galima teigti, kad šiandien, dropshippingas yra vienas populiariausių verslo plėtojimo modelių. Šiame straipsnyje, pasigilinsime į šią sąvoką bei aptarsime pagrindinius šio verslo modelio vystymo aspektus.
Kas yra dropshippingas?
Tai verslas, grindžiamas „verslas – verslui – vartotojui“ (B2B2C) modeliu. Dropshippingas yra užsakymų vykdymo galimybė, leidžianti elektroninės prekybos įmonėms perduoti produktų įsigijimo, saugojimo ir siuntimo procesus trečiajai šaliai, t.y. tiekėjui. Taikant B2B2C modelį, dvi įmonės tiekia produktus klientams, per integruotą tiekimo grandinę. Šio verslo modelio vystytojai tampa tarpininkais, tarp tiekėjų ir klientų. Pirmoji tiekimo grandinės įmonė, t.y. gamintojas, antrajai įmonei, t.y. pardavėjui, suteikia galimybę naudotis savo paslauga, kuri jiems gali padidinti pajamas, pritraukti naujų klientų, ir pagerinti verslo efektyvumą. Pardavėjai siūlo produktus klientams, kurie naudojasi dropshippingo bendrovės paslaugomis.
Dropshippingas suteikia įmonei galimybę siųsti prekes klientui tiesiai iš tiekėjo sandėlio, tokiu būdu įmonė nėra įpareigojama rūpintis logistikos valdymu.
Veikimo principas
Įmonės, kuri naudoja dropshippingo modelį, veikimo principas panašus į įprastos elektroninės parduotuvės veikimo koncepciją. Pagrindinis skirtumas yra tas, jog kiekviena dropshippingo įmonė turi antkainius, todėl pradinė kaina, perkant tiesiogiai iš tiekėjo, gali būti mažesnė. Kai kliento užsakymas, atliktas naudojantis dropshippingo parduotuvės svetaine pasiekia produkto tiekėją, dropshippingo įmonė tarpininkauja tarp kliento ir tiekėjo. Visa tai atliekama automatizuotu būdu, todėl pardavėjas nepatiria jokių papildomų išlaidų, tarpininkaujant tarp kliento ir gamintojo.
Apie kainodaros strategiją
Vienas iš svarbiausių veiksnių pardavimų procese, yra siūlomų prekių kainodara. Dropshippingas kiekvienai prekių grupei taiko antkainius, kurių dydis priklauso nuo žemiau išvardintų veiksnių:
- Prekių specifika.
Svarbu įvertinti, kokias prekes planuojate siūlyti vartotojams, nes kiekvienos prekių grupės kainodara skiriasi atitinkamai pagal jų specifiką;
- Prekių konkurencingumas rinkoje.
Dropshippingas bus efektyvus, jeigu skirsite dėmesį rinkos tendencijų ir konkurentų analizei.
- Tiekėjų pasiūla.
Aptarkite kainas su prekių tiekėju,ir įsitikinkite ar gamintojas, remiantis prekių grupės tipu, gali pasiūlyti rekomendacijų dėl kainų nustatymo.
- Verslo modelis.
Svarbu, kad sprendimai būtų paremti atsižvelgiant į jūsų vystomo verslo modelį.
Rekomenduojamos kainodaros strategijos
Įvertinus visus verslo vystymo aspektus, svarbu įgyvendinti jūsų verslui tinkamą kainodaros strategiją. Pardavėjai turėtų skirti laiką įvairių kainodaros strategijų įsivertinimui, ir tokiu būdu atrasti sau tinkamiausią.
- Fiksuotas antkainis. Tai viena paprasčiausių kainodaros strategijų. Antkainis gali būti fiksuojamas pagal nustatytą pinigų sumą arba tam tikrą procentinę dalį. Reikia atsižvelgti į parduodamų prekių vertę. Jeigu pradinė produkto vertė didelė, siūloma rinktis fiksuotą antkainio procentą, jeigu maža – fiksuotą antkainio sumą.
- Antkainių lygiai. Ši strategija rekomenduojama verslams, kurių siūlomų prekių kainos yra labai skirtingos, pavyzdžiui, nup10€ iki 1000€ . Prekės gali būti skirstomos į skirtingas kategorijas, pavyzdžiui, sumoms nuo 10€ iki 20€ gali būti skiriamas didesnis antkainis, sumoms nuo 800€ iki 1000€ mažesnis antkainis.
- Gamintojo kaina. Tai yra viena iš dažniausiai pasirenkamų strategijų. Šiuo atveju, kainodara sudaroma atsižvelgiant į gamintojo siūlomą mažmeninę kainą. Tačiau pasirinkus šią strategiją, svarbu atkreipti dėmesį į konkurentus, ir įvertinti ar jų siūloma kaina nėra pranašesnė vartotojų atžvilgiu.
- Psichologinė kainodara. Dalis klientų gali būti veikiami psichologinės kainodaros, kuomet prekės kaina pateikiama su kableliu. Pavyzdžiui, 9,95€ suma tam tikrai daliai vartotojų gali pasirodyti mažesnė nei prekė, kurios kaina suapvalinama, pavyzdžiui, iki 10,00€. Todėl, didėja tikimybė, jog klientas rinksis pardavėją, kurio kainos sudarytos remiantis psichologine kainodara.
Dropshippingo privalumai
- Mažos pradinės išlaidos.
Dropshippingas gali tapti puikiu pasirinkimu verslininkams, norintiems pradėti verslą su minimaliomis investicijomis. Yra išvengiama investicijų į patalpas ar išteklius užsakymams apdoroti.
- Mažesnė rizika.
Atsižvelgiant į tai, jog nereikia mokėti už atsargas, mažėja rizika prarasti pinigus.
- Nesate pririšti prie fizinio adreso.
Dropshippingas leidžia vykdyti užsakymus nepriklausomai nuo vietos, kurioje esate.
- Reikalingos minimalios investicijos.
Tai vienas iš didžiausių šio verslo modelio privalumų. Taikant dropshippingą, jums nereikia pirkti produkto, nebent jau esate atlikę pardavimą ir už jį sumokėjęs klientas.
- Didelė produktų įvairovė.
Galima pardavinėti platų prekių asortimentą ir padidinti savo uždarbio galimybes.
- Lankstumas ir testavimas.
Dropshippingas leidžia išbandyti įvairias prekes ir sužinoti, kas rinkoje parduodama geriausiai, nesibaiminant dėl investicijų praradimo. Galite įsigyti produktus mažesniais kiekiais, ir stebėti kaip jie yra perkami.
Minusai
- Konkurencija. Dropshippingas yra labai populiarus verslo modelis, kurį renkasi įvairaus spektro įmonės, todėl konkurencija rinkoje yra labai didelė.
- Pelno marža. Dėl didelio konkurencingumo gali mažėti parduodamų prekių antkainiai, tokiu būdu mažėja verslo pelningumas;
- Sudėtingas atsargų valdymas. Gali būti sunku valdyti atsargų likutį el. svetainėje, kai nėra galimybės patikrinti sandėlyje esančių prekių kiekio;
- Tiekėjų daromos klaidos. Jos gali būti susijusios su vėluojančiais užsakymais, nekokybišku pakavimu ir kt. Žinoma, klaidų daro visi, bet jeigu pasirinksite gerą reputaciją turinčią įmonę, neturėtų kilti didelių nesklandumų.
- Nėra galimybės kontroliuoti produkto kūrimo. Paprastai, produktą kuria gamintojas, o pardavėjas dalyvauja kaip tarpininkas. Be abejo, kai kurie gamintojai gali prisitaikyti prie jūsų norimų pakeitimų, tačiau labiausiai produktų kūrimą kontroliuoja būtent jie.
Kas gali užsiimti šiuo verslo modeliu?
Dropshippingas nereikalauja kažkokios ypatingos patirties. Šis verslo modelis gali būti prieinamas visiems, tačiau labai svarbu atkreipti dėmesį į jo vystymo galimybes. Geros reputacijos tiekėjai ir parduodamos paklausios prekės negali užtikrinti verslo pelningumo.
Pagrindinis dropshippingo vystymo elementas yra internetinė svetainė. Todėl itin svarbu pasirūpinti, jog jūsų el. parduotuvė turėtų patrauktų dizainą ir nestrigtų.
Be abejo, norint, jog el. parduotuvės matomumas būtų aukštas ir dropshippingas atneštų norimus rezultatus, svarbu pasirūpinti paieškos sistemos optimizavimu (angl. SEO).
Atsižvelgiant į tai, jog dropshippingas yra konkurencinga verslo vystymo sritis, svarbiu komponentu tampa prekinio ženklo išskirtinumas. Norint išsiskirti rinkoje, reikia kurti produktus ir paslaugas, kurie sudomins potencialius klientus ir paskatins pirkti.
Dropshipingas ar affiliate marketingas?
Affiliate marketingas (liet. partnerystės rinkodara) – tai marketingo sritis, kurios tikslas apibrėžia reklamos realizaciją internetinėje parduotuvėje, kuriant partnerystę tarp užsakovo ir rinkodaros atstovo. Rinkodaros specialistas savo internetinėje svetainėje reklamuoja užsakovo prekes ar paslaugas, siekiant padidinti užsakovo prekių pardavimus ir tokiu būdu užsidirbti papildomų pajamų. Internetinėje svetainėje yra talpinami vadinamieji „baneriai“, patrauklūs prekiniai pranešimai, kurių tikslas yra nukreipti į užsakovo parduotuvę.
Pagrindiniai affiliate marketingo vystymo aspektai:
- Dirbama už fiksuotą komisinį atlyginimą;
- Komisiniai uždirbami nuo parduotų produktų skaičiaus per el. svetainės nuorodą;
- Norint vystyti partnerystės rinkodarą, reikia prisijungti prie partnerių programos arba bendradarbiauti su tam tikra elektronine parduotuve.
Daugiau informacijos apie affiliate marketingą galite rasti čia.
Tuo tarpu dropshippingas suteikia galimybę tarpininkauti tarp kliento ir prekių gamintojo. Dropshippingo pagrindu veikiančios elektroninės parduotuvės suteikia galimybę tiekėjams pasiekti didesnius klientų srautus, tokiu būdu didinant verslo efektyvumą ir pelningumą. Bendrovės, veikiančios pagal dropshippingo verslo modelį uždirba iš papildomų antkainių, kurie pridedami prie pradinės prekės vertės.
Strategijų panašumai
- Nedidelės verslų vystymo išlaidos;
- Mažas rizikingumas;
- Reikalauja panašių įgūdžių, pavyzdžiui, gebėjimo kurti reklaminius skelbimus ir vizualus.
Galima teigti, kad dropshippingas yra geresnis pasirinkimas, jeigu siekiate uždirbti daugiau pajamų, nes:
- Jūs patys nustatote produktų kainas.
- Dropshippingas užtikrina didesnį klientų srautą, dėl internetinės parduotuvės veikimo principo.
- Dropshippingo įmonės iš fizinių prekių uždirba kur kas daugiau nei partneriai.
Be abejo, rekomenduojame išbandyti abu verslo modelius, ir tuomet nuspręsti, kuris jums yra tinkamiausias.
Taigi, pristatėme jums svarbiausius aspektus, apie dropshippingą ir jo vystymą. Jeigu planuojate užsiimti šiuo verslo modeliu, mūsų ekspertų komanda gali jums sukurti elektroninę parduotuvę ir suteikti profesionalias marketingo paslaugas, kurios padės išvystyti sėkmingą dropshippingo verslą. Susisiekime!