fbpx

Kas yra SEO?

Jau senokai naudojamės internetu ir jo teikiamais privalumais, beveik kiekvienas namuose turime kompiuterį bei prieigą prie interneto, dalis mūsų darbo yra prie kompiuterio, apsiperkame internetu, tobuliname įgūdžius, lavinamės internete ir didelę dalį laisvalaikio žmonės praleidžia taip pat internete prie kompiuterio, telefono ar kito įrenginio. Kai dar buvome maži negalėjome įsivaizduoti, kad daugumos mūsų darbas skirsis nuo tuometinių matomų pavyzdžių ir mums reikės interneto, kompiuterio ir suksime galvas dėl SEO. Praėjo kelios dešimtys metų ir viskas ėmė keistis labai greitu tempu.

Šiandien internete kiekvieną dieną skelbiama milijonai turinio vienetų. Tokia didžiulė, netgi milžiniška, pasiūla suformuoja ir didelę konkurenciją. Tad SEO kas tai yra? Jeigu jūsų interneto svetainėje arba elektroninėje parduotuvėje nėra atlikta SEO optimizacija – bus labai sunku varžytis tame konkurenciniame lauke.

SEO – kas tai?

Visų pirma SEO yra angliškos frazės search engine optimization trumpinys. Tiesiogiai išvertus – paieškos sistemos optimizavimas. Žinomiausios mums paieškos sistemos yra Google, Yahoo, Bing. Verta išskirti, kad Google paieškos sistema yra populiariausia pasaulyje. Ko apskritai iš mūsų nori Google ir kodėl SEO reikalingas galite paskaityti čia. Tad SEO paskirtis yra pritaikyti jūsų internetinį puslapį arba elektroninę parduotuvę paieškos sistemai. Kai internetinė svetainė ar parduotuvė yra pritaikyta paieškos sistemai – yra daug didesni šansai, kad klientai ją greičiau ras. Gal ir sunku patikėti, bet net apie 70% vartotojų srauto gauna 5 populiariausios Google paieškos pozicijos, tad tikrai svarbu, kurioje pozicijoje atsidursite. Deja, bet dabar vartotojai visko nori greitai, čia ir dabar, tad retai kada pasivargina pereiti į kitus Google paieškos puslapius, todėl geriausia kai interneto svetainė yra pirmame Google paieškos puslapyje. SEO optimizavimas tai procesas, kurio tikslas yra pasiekti, kad jūsų tinklapis organiškai būtų gerai matomas Google paieškos sistemoje pagal užklausas, kurias pateikia vartotojai, naudodami raktažodžius. Ar jau po truputį ateina atsakymas į klausimą SEO kas tai?

Paieškos sistemos nuolat keičia parametrus, pagal kurios svetainės yra aukščiau reitinguojamos, tad SEO optimizavimas yra gyvas ir periodiškai kintantis procesas. SEO nėra įskiepis ar programa – tai kryptingas konkrečių veiksmų atlikimas padedantis klientams rasti prekių ir paslaugų ar informaciją, kurios vartotojai ieško.

Ir nesvarbu ar jūsų verslas mažas ar didelis, pradėtas prieš mėnesį ar prieš tris metus, ar dirbate individualiai ar turite kolektyvą – SEO optimizavimas yra įrankis, pravartus visokios apimtiems verslams. SEO optimizacija yra raktas į populiaresnę, lankomesnę, žinomesnę ir gerą reputaciją turinčią svetainę. Į klausimą SEO kas tai – galima atsakyti ir taip – SEO yra laiko, praktikos bei daugybės įmonių patikrintas ir patvirtintas procesas, ne veltui SEO vadinama skaitmeninės rinkodaros auksu.
Taip pat, SEO yra skirstomas į vidinį SEO ir išorinį SEO, tad apie tai išsamiau.

Vidinis SEO

Vidinis SEO – tai pačiame svetainės viduje atliekami darbai. Šie svetainės viduje atliekami darbai yra labai reikšmingi, nes didžiąja dalimi nulemia kaip internetinė svetainė (ar parduotuvė) bus vėliau reitinguojama Google paieškos sistemoje. Norint kokybiškai atlikti vidinį SEO yra pasitelkiami įrankiai, kurie parodo kokios programavimo klaidos yra jūsų svetainėje. Vidinės SEO optimizacijos metu yra tvarkomos ir nuotraukos, svetainės struktūra, turinys, mobili versija, svetainės greitis, tekstai ir dar kiti elementai.

Nustačius tas klaidas laukia kruopštus darbas – ištaisyti jas rankiniu būdu, prisijungus prie internetinės svetainės valdymo sistemos bei serverio.

Kalbant apie vidinį SEO reikia paminėti, kad čia svarbu ir raktiniai žodžiai, jų analizė, pagal kuriuos klientas ieško/tikisi atrasti jus.

Beje, vidinis SEO turi tiesioginę įtaką ir Google adwords reklamai – jeigu naudojate tokia reklamos formą, būkite įsitikinę, kad jūsų svetainės vidinis SEO yra tvarkingas.

Išorinis SEO

Išorinis SEO – tai darbai, kurie yra atliekami ne nuosavoje svetainėje, bet internete, su tikslu didinti jūsų interneto svetainės raktinių žodžių kiekius. Google paieškos sistemai reikia įrodyti, kad jūsų svetainė yra autoritetinga atitinkamoje srityje. Pavyzdžiui, išorinės nuorodos [backlink], kurios yra talpinamos kitose interneto svetainėse, socialiniuose tinklapiuose, tinklaraščiuose ir panašiai. Geresniam rezultatui pasiekti reikia kuo daugiau tokių nuorodų. Bet reikėtų viską atlikti labai apdairiai ir profesionaliai, nes kitu atveju greitai iškilus galima greitai kristi ir netgi gauti baną iš Google, o vėliau reputaciją atkurti bus labai sunku. Tai kitaip tariant, atsakant į populiarų klausimą išorinis SEO kas tai – tai yra ir internetinės svetainės žinomumo didinimas internete.

Abu, tiek išorinis SEO, tiek vidinis SEO yra svarbūs – vien atgalinių nuorodų norint didinti organinį srautą bei raktažodžių pozicijas neužteks. Reikia stiprinti ir svetainės vidų ir išorę, einant teigiamo pokyčio link. SEO kas tai – tai ir balansas tarps internetinės svetainės vidaus ir išorės.

O kuom skiriasi Google ads reklama ir SEO?

Google ads reklama ir SEO dažnai konkuruoja tarpusavyje. Trumpai galima paminėti, kad SEO vis tik yra orientuotas į ilgalaikį, organišką svetainės iškilimą paieškos sistemoje, į ilgalaikę pardavimų strategiją. Naudojant SEO apčiuopiamus rezultatus galima pajusti vidutiniškai per 5 mėn. (yra įvairių niuansų, kuomet laiko SEO rezultatams pajusti gali reikti ir daugiau ir mažiau, pvz, internetinės svetainės gyvavimo trukmė, kt.).

O Google ads rezultatų, pardavimų gali atnešti jau tą pačią dieną. Ir tuos rezultatus jausite tol, kol mokėsite už reklamą. Iškilus su SEO, norimais raktiniais žodžiais, rezultatą galėsite turėti ilgą laiką, neskiriant tam didelių ar nuolatinių investicijų.

Apibendrinant – SEO kas tai trumpai

SEO yra marketingo priemonė, kuri pasitarnauja:

  • Didinant pardavimus ir prekinio ženklo žinomumą
  • Sekant žmonių srautus, kurie ateina pas jus iš paieškos
  • Didinant lankytojų srautą
  • Sekant, ko ieško vartotojai, po kokius puslapius svetainėje jie vaikšto
  • Sekant, kiek laiko vartotojai praleidžia internetinėje svetainėje
  • Sekant, kokius įrenginius naudoja, naršydami svetainėje
  • Sekant, vartotojo demografinius rodiklius
  • Visą surinktą informaciją apie svetainės lankytojus panaudojant kitoms sėkmingoms reklamoms

Gal į klausimą SEO kas tai atsakymas pasidarė aiškesnis, tačiau kyla abejonių ar jums reikia SEO jūsų versle? Sakoma, kad tik tuo atveju, jeigu jūsų produktas ar paslauga nėra tai, ko klientas ieško internete, galima svarstyti apie šio įrankio nenaudojimą ir išlaidos gali neatsipirkti. Tam, kad išsiaiškinti pravers SEO ar ne, rekomenduojama atlikti raktinių žodžių analizę atsižvelgiant į parduodamos produktus bei teikiamas paslaugas. SEO optimizacija yra procesas, tinkantis bet kokiai internetinei svetainei ir visiems, kurie nori patrauklaus internetinio puslapio. SEO praverčia tada kai nori įgyti geresnę reputaciją, nori būti dar labiau matomas, gauti didesnė klientų srautą, net jau ir būdamas aukštose pozicijose.

Jeigu visko atrodo per daug ir per sudėtinga – visada SEO darbus galite patikėti SEO specialistams, mūsų agentūra viename skaitomame užsienio portale The Manifest yra minima kaip TOP Lietuvos SEO agentūra, kuri užima 2 vietą.

Dėl konsultacijos kviečiame susisiekti su mūsų agentūra, jus profesionaliai pakonsultuos SEO specialistas. Ir tikimės, kad į klausimą “SEO kas tai” buvo atsakyta bent jau iš dalies.