fbpx

Tie, kuriems skaitmeninės rinkodaros sritis nėra svetima, tikriausiai girdėjo šią sąvoką. Tačiau svarbu paminėti, kad affiliate marketingas Lietuvoje dar nėra toks populiarus. Šiame straipsnyje, mūsų komanda supažindins jus su pagrindiniais šios sąvokos aspektais, ir pristatys, pagrindinius affiliate rinkodaros privalumus ir trūkumus. 

Kas tai yra?

Affiliate marketingas (liet. partnerystės rinkodara) – tai modelis, kai įmonė moka mokestį trečiosioms šalims, už teikiamą produktų ar paslaugų reklamą, pardavimą. Trumpai tariant, partneriai pelnys komisinį atlyginimą tik už konkretų rezultatą, ir dažniausiai tai būna pardavimai. Tačiau, kai kurios, affiliate rinkodaros programos gali sumokėti įmonėms už naujus potencialius klientus, nemokamas bandomąsias versijas, apsilankymus svetainėje ar programos atsisiuntimus. Todėl affiliate marketingas yra vienas efektyviausių būdų naujoms įmonėms gauti pajamų, nes investicijų ir veiklos pradžios sąnaudų yra nedaug.

Affiliate rinkodaros įvertinimas

Kad sandoris būtų įvykdytas, pirmiausia, abu partneriai pasirenka labiausiai priimtiną atsiskaitymo būdą. Dažniausiai, vertinami šie trys atsiskaitymo modeliai:

  • Cost per Sale (liet. mokėjimas už pardavimą) – mokėjimas už atlikus pardavimus. Partneriai nustato, kokie komisiniai bus mokami, kai iš tam tikro puslapio bus įsigyjamos konkrečios prekės bei paslaugos. Sumos gali būti labai skirtingos, priklauso nuo to, kokios vertės yra kiekvienas pirkimas.
  • Cost per Click (liet. mokėjimas paspaudimą) – nurodo, kiek reklamuotojas moka kiekvieną kartą, kai vartotojas yra nukreipiamas į pardavimus vykdančią svetainę. Todėl, kuo daugiau nukreipimų į reklamuotojo puslapį bus – tuo didesni komisiniai laukia. Mokestis už paspaudimus apskaičiuojamas padalijus skelbimo kainą iš sulaukiamų paspaudimų skaičiaus.
  • Cost per Lead (liet. mokėjimas už potencialų klientą) –  tai skaitmeninės rinkodaros modelis, pagal kurį reklamdavys moka iš anksto nustatytą kainą už kiekvieną sugeneruotą potencialų klientą.

Pasirinkę tinkamą mokėjimo būdą, už tam tikrą veiksmą, kuris bus naudingas partneriams – sudaromas sandoris. Pavyzdžiui, gali būti atlikta rezervacija arba naujienlaiškio užsakymas. Kuo daugiau skirtingų klientų duomenų yra gaunama – tuo didesnis užmokestis laukia tarpininko, kuris dalinasi savo puslapiu, kaip reklamine platforma. Todėl, affiliate marketingas skaitomas kaip nesudėtingas modelis, galintis padidinti įmonės pajamas neįdedant daug pastangų.

Affiliate marketingas rinkodaros įvertinimas

Kas įeina į Affiliate rinkodarą?

Pagrindiniai affiliate rinkodaros proceso dalyviai:

  1. Įmonė teikianti prekes ar paslaugas, kurios tikslas yra išauginti teikiamų paslaugų pardavimus ir didinti prekės ženklo žinomumą.
  2. Affiliate’ai (internetinių svetainių, forumų savininkai, kitaip dar vadinami partneriais arba reklamuotojais), kurių tikslas yra gauti pajamų iš savo internetinės svetainės reklamuojant paslaugas.
  3. Affiliate agentūra, kurios tikslas yra suvienyti reklamdavius ir affiliate’us, užtikrinti kokybišką reklamos vykdymą, pasiūlyti technologinius sprendimus. Paprastai, affiliate marketingas gali susisiekti su prekybininkais per agentūrą. Pavyzdžiui, tinklas siūlo įvairių technologinių produktų agentūrai, kuri parduoda mobiliuosius telefonus. 

Kartais, yra natūraliai užmezgamas ryšys tarp prekybininko ir affiliate agentūros. Pavyzdžiui, prekybininkas, gaminantis tortų formeles, gali susisiekti su žmogumi, rašančiu apie kepimą, siekdamas, kad jų produktas būtų matomas didesnei auditorijai. 

Kaip ši skaitmeninė rinkodara veikia?

Affiliate marketingas turi tam tikras nuorodas, kurios turi įdiegtą žymenį, jis užtikrina, kad klientai bus nukreipti tiesiai į puslapio savininką. Tačiau pirmiausia, puslapio savininkas turi prisiregistruoti prie affiliate programos. Užsiregistravusiam yra priskiriamas unikalus žymuo – ID, pagal kurį sistema atpažįsta, iš kur atsiranda pirkimai. Affiliate marketingas ir jo programos generavimas vadinamas unikaliu, kadangi žymuo sukurtas taip, kad jis priklausytų tik konkrečiam vartotojui. Tokiu būdu vartotojas viską reklamuoja tokio pavyzdžio nuoroda:

www.produktas.lt/partnerio-id=unikalus_kodas

Į unikalų žymenį arba ID įeina raidės arba skaitmenys. Ant šios nuorodos paspaudęs klientas gauna „sausainiuką“ (angl.cookie), kurio tikslas – kurį laiką įsiminti  pirkėjo kompiuterį, kad ir ateityje daromus pirkimus būtų galima priskirti šios nuorodos savininkui. Affiliate marketingas savo programai yra įdiegęs galiojimo pabaigos datą, todėl reklamdaviui bus sumokėti pinigai, net jei klientai kurį laiką atideda savo pirkimą.

„Sausainiukais“ dabar paremta labai daug interneto paslaugų. Tai galima suprasti pasižiūrėjus savo naršyklių „sausainiukų“ nustatymo skiltis. Tai ne virusai ir ne asmeninius duomenis vagiančios programos, todėl jų bijoti ar vengti nereikia.

Kaip pavyzdys:  įmonė „X“ yra didžiulio tinklo „Z“ partnerė ir pagal sutartį gauna 20% nuo kiekvieno „Z“ gaminio, kurį parduoda savo parduotuvėse internete. Tam, kad padidintų pardavimus savo puslapyje įmonė „X“ įdiegia specialias savo affiliate rinkodaros nuorodas, per kurias į „Z“ parduotuvę atėję klientai nusiperka prekes.

Affiliate marketingo privalumai

  • Nedidelės išlaidos. Mokamas procentas nuo pardavimų tik už konkrečius rezultatus, todėl nėra rizikuojama turimomis pajamomis.
  • Lengvas patekimas į rinką. Affiliate marketingas naudingas tuo, kad jį vykdyti galima bet kuriuo metu, be papildomų išteklių ar įgūdžių.
  • Paruošta publika. Nereikia leisti papildomų išteklių, kad būtų generuojamas srautas į svetainę.
  • Keli pajamų srautai. Šią rinkodaros strategiją galima naudoti keliose svetainėse, siekiant galimybių didinimo.
  • Reputacijos stiprinimas. Affiliate marketingas leidžia bendradarbiauti su kitomis patikimomis ir vertingomis įmonėmis. Prekybininkas sulauks greitesnio visuomenės pripažinimo kartu su teigiama reputacija, kuri pritrauks lojalius vartotojus.

Affiliate marketingas- privalumai

Trūkumai

  • Menkos pajamos. Affiliate marketingas reguliariai srauto negeneruoja: vieną dieną įmonė gali sulaukti dešimtis klientų, o kitą nė vieno per visą mėnesį. Todėl yra rekomenduojama planuoti turimas pajamas.
  • Sukčiai. Jie uždirba pinigus, slapta įmesdami susijusius slapukus į vartotojo kompiuterį, jiems nežinant.
  • Nuožmi konkurencija. Lengvas patekimas į šią rinką sukuria didžiulę konkurenciją. Todėl yra patariama rinktis agentūrą, turinčią gerų SEO įgūdžių.
  • Melaginga reklama. Kai kurios agentūros sukuria melagingą reklamą, ar netgi parduoda produktą su neegzistuojančiomis funkcijomis.

Kas gali užsiimti šiuo marketingu?

Affiliate marketingas ir jo teikiama programa nereikalauja daug resursų ar pajamų, kadangi yra palaikomas žiniatinklio (Web 2.0) internetinio turinio teikiamomis galimybėmis. Affiliate rinkodarai vykdyti puikiai tinka Facebook socialinis tinklas. Be abejo, kad affiliate marketingas būtų sėkmingas, reikia sukurti puslapį, ir aktyviai komunikuoti su auditorija.

Norint užsiimti affiliate programos teikiamomis paslaugomis nebūtina turėti savo nemokamo tinklaraščio. Tačiau tinkamai dirbant su SEO, yra galimybė gauti daugiau lankytojų, kurie generuos nedidelius pardavimus, o tai reiškia ir didesnį uždarbį.  Apskritai, SEO supratimas affiliate programoje yra būtinas, nes nuo paprastos rekomendacijos dėl hostingo, iki brukalų (angl. spam) yra tik vienas žingsnis. Todėl affiliate marketingas skirtas tiems, kurie nedaug, bet išmano apie SEO, interneto marketingą bei yra legalūs verslininkai, kadangi yra būtina įforminti pajamas ir mokesčius.

Daugiau, apie SEO galite skaityti čia.

seo paslaugos

Affiliate rinkodara Lietuvoje

Vakaruose affiliate marketingas sulaukia didelio susidomėjimo, tačiau Lietuvoje, kol kas, nėra labai žinomas. Nepaisant to, aktyvūs interneto vartotojai yra girdėję arba jau bendradarbiauja su įvairiomis užsienio bendrovėmis. Vis dėl to, affiliate marketingas nėra labai palankus, kadangi lietuviai retai įsigyja užsienio įmonių siūlomas prekes, todėl pritraukti vartotojus, kurie neštų pajamas yra sudėtinga.

Tiesa, laikai keičiasi ir lietuvių įmonės imasi išbandyti naudą, kurią atneša  atneša affiliate marketingas. Jo kuriamas programas, nemažai siūlo elektroninių parduotuvių  tiekėjai.

Akivaizdu, kad affiliate rinkodara turi daug privalumų ir yra puikus pasirinkimas, siekiant lengvai ir be didelių išlaidų patekti į rinką. Dirbant su affiliate, marketingas yra neatsiejama to dalis, todėl jeigu jums reikia pagalbos šioje srityje, kreipkitės, ir mes jums suteiksime profesionalias marketingo paslaugas