fbpx

Grafinis dizainas vizualinio turinio pateikimas įvairiomis meninėmis ir techninėmis priemonėmis, kurios suteikia informacijai vaizdinę išraišką šriftu, spalvomis ir forma. Kitaip tariant grafinis dizainas vaizdiniu būdu perduoda tam tikras idėjas ar pranešimus. Grafinio dizaino pagrindinė funkcija – komunikacija, tad dizaino pagalba įmonės užmezga ryšį su vartotojais. Grafinis dizainas naudojamas žinutei perteikti, reklamuoti, parduoti, tad yra nepakeičiama marketingo ir kūrybinių projektų dalis. Grafinį dizainą matome visur: reklamose, internetinėse svetainėse, ant įvairiausių produktų pakuočių.  Dažniausiai grafinis dizainas naudojamas komerciniams tikslams, tačiau tai gali būti ir meninės raiškos priemonė.  

 Grafinio dizaino rūšys 

Grafinio dizaino rūšys Visos meninės raiškos priemonės skirstomos į dvi pagrindines kategorijas: 

  • Vizualieji dizaino elementai 
  • Komponavimo principai 

Vizualieji dizaino elementai 

Grafinis dizainas kompozicijoje susideda iš šių vizualiųjų dizaino elementų: 

  • Taškas 

Taškas yra pats mažiausias grafinis ženklas, jis neturi matmenų. Taškais galima sukurti įvairias kompozicijas, ornamentus puošybos elementus. 

  • Linija

Linija yra sudėtingesnė ir turi daugiau raiškos galimybių. Grafiniame dizaine linija yra pats svarbiausias dizaino elementas, kurios pagalba galima sukurti vaizdą ir atvaizduoti bet kokį objektą ar formas. Linijos gali būti storos, plonos, išlenktos, tvirtos. Linija kuri baigiasi rodyklė verčia žiūrovo akis ieškoti krypties, dantyta linija – perteikia jausmus, linija kuri yra tarpusavyje tarp elementų – nukreipia žiūrovą nuo vieno elemento prie kito. 

  • Dėmė/Figūra 

Dėme yra taško ir linijos derinys arba paprasčiau figūra. Gali būti kvadratai, apskritimai, trikampiai. Naudojama beveik visuose grafinio dizaino darbuose. Dėmė gali būti maža / didelė, taisyklinga / laisva, vientisa / pakrikusi. Dėmė gali atskirti, prijungti, perteikti emocijas, atkreipti dėmesį bei simbolizuoti idėją. 

  • Spalva 

Grafinis dizainas ypatingą reikšmę skiria spalvai, nes ji sukuria įspūdį, emocijas. Spalvos naudojamos fone, figūrose. Spalvos skirstomos į šiltas ir šaltas. Šiltos spalvos (raudona, geltona) suteikia energijos, džiaugsmo. Šaltos spalvos (mėlyna, žalia) ramina, atpalaiduoja, sukuria saugumo jausmą. 

  • Šviesa, šešėlis, tamsa 

Jie perteikia erdvę, formas. Šviesa išryškina daiktus, šešėlis sukelia erdvės įspūdį, o tamsa formos plastiškumą, erdvės gylį. 

  • Tekstūra 

Formos paviršiaus užpildymas vaizdu. Tekstūra vaizduoja iš ko forma pagaminta (pvz.: medžio, plytų). Tekstūra padidina bendrą išvaizdą ir atkreipia dėmesį. Gali būti naudojamas kaip interneto dizaino fonas. 

Komponavimo principai 

  • Pusiausvyra ir harmonija 

Harmoningai subalansuota kompozicija kai vizualinis svoris atrodo vienodas. Kuriant kompozicija grafiniame dizaine svarbu žinoti jog šviesios formos atrodo lengvos, tamsios – sunkios. 

  • Simetrija / asimetrija 

Grafinis dizainas paprasčiausiai sukuria pusiausvyrą simetrijos, asimetrijos principu. Simetrija – klasikinė, tvarkingiausia harmonizavimo priemonė. Jai būdinga skiriančioji ašis, kuri padeda formuoti kompoziciją. Asimetrija viso to priešingybė – simetrijos nebuvimas, netvarka. Asimetrija sukuria žaismingumo, jausmingumo emocijas. 

  • Statika / dinamika 

Statika yra stabili, nejudinanti, sunki forma. Suteikia ramybės, rimties, stabilumo, tvirtumo jausmą. Būdinga geometrinėms figūroms. Dinamika – judri, kintanti, turinti daug vidinės energijos kompozicija. Dinamika išreiškiamas judėjimas, šokis, sportas. Judėjimo įspūdį padidina spalvos, formos, asimetrija. 

  • Kontrastas / niuansas 

Kontrastas tai ryškus dviejų lyginamų daiktų, ypatybių ar reiškinių skirtumas, kuris išreiškiamas dydžiu, forma, spalva ir santykiu su fonu. O niuansas tai nedidelis, vos pastebimas dviejų panašių elementų skirtumas, kuris derinamas pagal dydį, formą, spalvą. 

  • Ritmas / metras 

Grafiniame dizaine ritmas tai tam tikrų elementų tolygus pasikartojimas. Ritmas, pasižymintis lygiaverčių elementų išsidėstymu vienodais tarpais, vadinamas metru. Grafinis dizainas remdamasis metru sukuria ornamentus. Ritmas gali būti aiškus, tolygus, progresuojantis, sekos, laisvas. 

  • Optinės iliuzijos 

Grafinis dizainas optinės iliuzijos principu Iškreipia realių daiktų, reiškinių suvokimą. Kitaip tariant – regėjimo apgaulė. Optinė iliuzija svarbi drabužių modeliavime, interjero dizaine. 

  • Ornamentas 

Raštas, sudarytas iš vienos ar kelių pasikartojančių figūrų. Labiausiai jame pasireiškia ritmas. Ornamentas gali būti juostinis, centriškas, geometrinis ir pan. 

Šriftas ir tipografika 

Grafinis dizainas didelę reikšmę skiria šriftui. Šriftas gali būti įvairaus dydžio, sodrumo, pasvirumo, pločio. Tipografika yra raidžių, žodžių ir teksto komponavimas naudojant visas meninės išraiškos galimybes. Tad norint išskirti svarbiausią informaciją tam naudojamas akcento principas. Ryškus tekstas pastebimas greičiausiai, dar prieš pradedant skaityti. Tad vadovaujantis akcento principu galima išskirti svarbiausią informaciją, į kurią norima jog skaitytojas atkreiptų dėmesį. Grafinis dizainas taip pat gali būti simetrinis arba asimetrinis teksto komponavime. 

Vienas iš sudėtingesnių grafinio dizaino etapų yra šrifto garnitūrų parinkimas. Renkantis šrifto garnitūrą reikia gerai apgalvoti ar su šia garnitūra tekstas bus lengvai skaitomas, ar tai nevargins skaitytojo, ar garnitūra perteikia tokią emociją , kokią norima perteikti. 

Grafinis dizainas šriftą paprastai jungia kartu su vaizdu. Tekstas gali būti rašomas greta vaizdo arba gali būti vaizdo dalis. Abiem atvejais jie turi derėti tarpusavyje stilistiškai, proporcijomis, reikia nuspręsti kas dominuos, tekstas ar vaizdas. Geriausia naudoti kontrasto principą: arba daug daugiau teksto arba išryškinti paveikslą, padarant jį daug didesnį. Dominuojant vaizdui, sudaromas dramatiškumo, įtampos įspūdis. O kai dominuoja tekstas, darbas atrodo rimtesnis, informatyvesnis, skatinama skaityti. 

Tipografikoje dažnai naudojamas vaizdas, tačiau būtina žinoti jog nuotraukoms būtina aukšta kokybė, tikslus, ryškus vaizdas, apšvietimas kurie atspindėtų gaminio formas. Taip pat nuotraukos turi būti geros kompozicijos, spalvų, traukiančios dėmesį. Jei viename makete naudojama daugiau nei keli vaizdai, jie turi turėti tarpusavio ryšį, jie turi derėti tarpusavyje pagal dydį, temos svarbumą, logišką seką, spalvas, ryškumą, tamsumą. 

Grafinio dizaino sritys 

Kiekvienas grafinis dizainas reikalauja tam tikrų įgūdžių ir technikų.  

  1. Prekinio ženklo dizainas

Prekinį ženklą apima vaizdiniai elementai, kurie yra susiję su prekės ženklu, pvz.: spalva, logotipas, tipografija. Tai leidžia vartotojui atskirti, atpažinti sau patinkantį produktą ar paslaugą. Prekinio ženklo grafinis dizainas turi gerai atrodyti spalvotas ir nespalvotas, įvairiais dydžiais: nuo labai mažo (vizitinės kortelės) iki labai didelio (plakatai, reklamjuostė). 

  1. Reklamos dizainas

Reklamos grafinis dizainas skirtas prekei ar paslaugai parduoti, tai vizualinio dizaino kūrimas, kuriame svarbus tiek tekstas, tiek vaizdas. Norint sukurti sėkmingą reklamos dizainą reikia turėti tokius įgūdžius kaip: kūrybiškumą, puikų bendravimą, rinkodarą. Reklama turi patraukti dėmesį iš karto. Šio tipo dizainui reikalingos tvirtos žinios, apie tai, kaip suvilioti vartotojus ir parduoti produktą.!!!!!! 

  1. Pakuotės dizainas

Produktų pakuotės yra visur – nuo maisto produktų iki prietaisų. Kuriant šį grafinį dizainą, reikia panaudoti reklamos dizaino strategijas, kūrybingumą, techninius gamybos, 3D maketų ir spausdinimo aspektus. Kai kurios pakuotės atlieka dekoratyvinę funkciją, o kai kurios informacinę. Dekoratyvinės pakuotės suteikia didesnę laisvę rinktis šriftus, spalvas, iliustracijas. Šiuo atveju labai tinka asimetrijos principas. Na o pakuotės ant kurių pateikiama informacija, labai svarbi aiški spauda. Siūloma tekstą rašyti tiek didžiosiomis tiek mažosiomis raidėmis ir rinktis kairįjį lygiavimą. 

  1. Judesio dizainas

Tai judanti grafika, kuri gali būti vaizdo žaidimas, animacija, reklamjuostė, anonsai. Komerciniu požiūriu, šis  grafinis dizainas padidina prekės ar paslaugos patrauklumą ir patraukia auditorijos dėmesį. 

  1. WEB dizainas 

Geras WEB dizainas visada turi būti stilingas, kokybiškas, tokiu būdu klientas labiau pasitikės jūsų internetine svetaine. Internetinėje svetainėje turi būti tinkamai parinktos spalvos, tekstas, nuotraukos,vaizdo įrašai, jog būtų patogi, stilinga ir kokybiška svetainė. Taip pat WEB grafinis dizainas glaudžiai susijęs su UX/UI dizainu. Apie WEB dizaino svarbą jūsų įmonei, galite skaityti čia.  

  1. Leidybos dizainas 

Tai maketų kūrimas žurnalams, laikraščiams, knygoms, katalogams parenkant fotografijas, iliustracijas, tipografiką, grafiką. Vadovaujantis grafinio dizaino principais galima pasiekti geriausią rezultatą. 

  1. Aplinkos dizainas 

Aplinkos grafinis dizainas jungia architektūros, interjero, kraštovaizdžio ir pramoninį dizainą. Jais kuriamas įvaizdis prekybos parduotuvėms, muziejams, parodoms, renginių erdvėms ir pan. Dizaino esmė – sukurti jaukią erdvę ir ją priderinti prie kraštovaizdžio.  

UX Ir UI grafinis dizainas 

UX ir UI dizaino taisyklės skatina jog WEB svetainės dizainas būtų pritaikytas vartotojui ja naudotis. UX/UI dizaineriai pasirūpina jog internetinė svetainė būtų patogi bei funkcionali. Jie pateikia grafikos dizaineriams bei programuotojams eskizus kaip turėtų atrodyti svetainė ar programėlė. UX/UI dizaineriai ne tik pateikia svetainių, programėlių eskizus, bet taip pat ir atlieka sukurtos pradinės svetainės dizaino tyrimą su realiais vartotojais, jog įsitikintų ar svetainė vartotojams yra aiški, suprantama ir patogi. Atlikus tyrimą UX/UI dizaineriai priima sprendimą ar svetainė yra tinkama naudoti ar ją reikia patobulinti. UX dizaineris atsakingas už malonią bei patogią svetainės aplinką, o UI dizaineris – užtikrins jog vartotojui nekils sunkumu naršant internetinėje svetainėje ir lengvai ras jam reikiamą informaciją. 

Svetainės kūrimas svarbus jūsų verslo konkurencingumui bei prekinio ženklo žinomumo didinimui, tad investuokite į savo verslo ateitį jau dabar.