fbpx

Verslas susideda iš daugybės dalių, o sklandžiam jo vykdymui ir plėtrai tikrai nepamaišytų marketingo strategija. Norint efektyviai vykdyti marketingą jums reikės strategijos tam. Tai kas vis tik yra ta marketingo strategija? 

Marketingo strategija – tai ilgalaikis planas verslui, į kurį įeina prekės / paslaugos pozicionavimas, prekinio ženklo įvaizdis, norimos perduoti žinutės, taip pat kainodara, reklama, išskirtinumas, kliento pritraukimo taktikos, aptarnavimas, pakuotė, pardavimo kanalai, komunikacija ir kita. Kuriant marketingo strategiją kursite nuomonę apie savo siūlomą prekė ar paslaugą. Juk tai skamba išties įdomiai! 

Marketingo strategija yra rengiamos su tikslu sukurti sėkmingą, tvarų, nuoseklų verslą, pasiekti potencialius klientus ir padaryti juos nuolatiniais klientais.   

Marketingo planas ir marketingo strategija – kuom skiriasi? 

Marketingo strategija yra tarsi pagrindas marketingo planui. Strategijoje sutelpa didesnis vaizdas, verslo kuriamos pridėtinės vertės bei kiti svarbūs prekinio ženklo elementai.  

Marketingo strategija pagelbėja kuriant prekinio ženklo autentiškumą, klientų lojalumo programas, komunikacijos su visuomene gaires. Visa tai verslui suteikia profesionalumo.  

Pavyzdžiui, štai keletas klausimų, į kuriuos turėtų atsakyti marketingo strategija:  

  • Koks mūsų verslo išskirtinumas? 
  • Kaip norime, kad mūsų verslas atrodytų konkurentų kontekste? 
  • Kaip maksimaliai didinti pardavimus su turimais resursais? 
  • Kokių išteklių bei resursų reikės mūsų verslui? 
  • Kur norime būti po 3 metų, po 5 metų? 

Kaip kurti marketingo strategiją? 

Norint pradėti strategijos kūrimo procesą pradėkite nuo savo verslo, esamos rinkos ir konkurentų analizės, suvokimo. Jeigu jau anksčiau turėjote pasirengę verslo planą – čia jis jums kaip reikiant pasitarnautų.   

Taigi, kokie galėtų būti sekantys žingsniai marketingo strategijos link? 

Tikslinis klientas 

Pradėkime nuo paprasto, bet kartu ir sudėtingo dalyko – tikslinės rinkos ir kliento savo prekei ar paslaugai. Nes tai, kas tinka viskam – netinka niekam ir tokie posakiai atsiranda ne be priežasties.  

Pagalvokite kokie jūsų tikslinio kliento demografiniai rodikliai, kokias vertybes jis puoselėja, su kokiomis problemomis susiduria, kaip priima sprendimą pirkti ir panašiai. Tokių tikslinių klientų avatarų apsirašyti būtų galima kuo daugiau.  

Emocijos 

Turbūt, sutiksite, kad visuomenė pavargusi nuo fizinių daiktų vartojimo vis labiau atsigręžia į emocijas. Nors pardavinėjate prekes ir / arba paslaugas, bet pagalvokite kokias emocijas norite parduoti kartu? Emocijos sukuria ryšį su klientu. Kaip galite padėti savo potencialiems klientams?   

Vaikai, gyvūnai yra stiprūs emocijų dirgikliai. Greičiausiai, ir patys tai matote ir jaučiate matydami reklamas televizijoje ar internete. 

Seksualinio pobūdžio turinys taip pat parduoda ir yra paveikus tiek vyrams, tiek moterims.  

Susitapatinkite su savo galimais klientais, tai padės jums suprasti kas yra svarbu jūsų klientams, kokie jų poreikiai ir kaip geriausiai tuos poreikius galėtumėte atliepti.  

Konkurentai 

Konkurentai yra puikus šaltinis analizėms. Kaip ten sakoma – protingas mokosi iš savo klaidų, labai protingas mokosi iš svetimų klaidų.  

Konkurencinis pranašumas yra tai ko jums reikia, tai, ką marketingo strategija turėtų padėti apspręsti. Kuo jūsų verslas yra kitoks? Kaip padaryti taip, kad jūsų prekinis ženklas taptu atpažįstamu? 

Vertė 

Unikali papildoma vertė prie jūsų prekės ir paslaugos yra būdas įgyti pranašumą rinkoje. Į vertės klausimą padės atsakyti prieš tai atlikta tikslinės auditorijos analizė.  

Tai gali būti ir visai paprasti (bet klientams svarbūs) dalykai, pavyzdžiui, greitesnis pristatymas nei pas konkurentus, dovanos, lojalumo programa, pakvietimas į įmonės gimtadienį, galimybė sudalyvauti priimant sprendimus įmonėje ir panašiai.  

Ištekliai 

Biudžeto planavimas yra kelias link sėkmingo vadovavimosi marketingo strategija.  

Žinoma, ištekliai nėra vien tik pinigai. Ištekliai yra ir kontaktai, geras kolektyvas, darbuotojų įgūdžiai ir panašiai.  

Rinkodaros metodai ir kanalai 

Norint sukurti efektyvią reklamą, pasiekti nusimatytus tikslus reikalinga pasirinkti jūsų verslui tinkamą marketingo metodų ir kanalų derinį.  

Marketingo strategiją galima panaudoti kaip pagrindą efektyviam rinkodaros planui kurti.  

Galimi reklamos kanalai: 

  • El.laiškų marketingas. Ši sritis dabar tikrai išgyvena Renesansą. Ir ne veltui. Savo el.paštą jums patiki tie, kas tikrai domisi jūsų prekėmis ir paslaugomis bei yra suinteresuoti pirkti. 
  • Galbūt jūsų verslui tinka ir lauko reklama? Stendai, reklama stotelėse, reklama ant autobusų ir panašiai.  
  • Socialiniai tinklai – juk be jų dabar iš esmės niekur. Tai vienas populiariausių kanalų marketingui. Ypatingai jeigu jūsų tikslinė auditorija iki ~30 metų verta būtų pagalvoti apie Instagram platformą. Jeigu auditorija kiek vyresnė – tuomet fokusas turėtų būti į Facebook platformą.  
  • Kai kalbame apie socialinius tinklus, mintyje turime ne viena tai, kad ten bus jūsų verslo paskyra. Vien tik to – neužteks. Reikėtų pasiplanuoti, investuoti ir į mokamą reklamą tiek Facebook, tiek Instagram platformose (verta patyrinėti abu socialinius tinklus ir tik eksperimento būdu paaiškės, kuris jums atsiperka labiau). Su reklama čia jūs ir pasieksite naujus klientus, ir esamiems priminsite apie save, turimus pasiūlymus.  
  • Skaitmeninė reklama – skirkite dėmesio pasigilinti į šią plačia ir įdomia sritį, kuri ypač aktuali šių laikų kontekste. Apie tai esame parengę išsamų straipsnį 
  • Influencerių marketingas. Tokia marketingo strategija gali atnešti staigų ir didelį žinomumą, pardavimus. Tačiau po to teks pasukti galvą kaip visa tai išlaikyti ir toliau.  
  • SEO – paieškos sistemos optimizacija, reikalinga tam, kad naudojant raktinius žodžius jūsų potencialūs klientai rastų jūsų verslą Google paieškos sistemoje. Į SEO įeina ir tam tikri niuansai susiję su jūsų internetine svetaine, kliento kelione ten apsiperkant. SEO yra tikrai plati tema, kad jei turite klausimų kviečiame susisiekti su mūsų agentūra. 
  • Kiti metodai: tinklaraščiai, podkastai, Linkedin socialinis tinklas, affiliate marketingo strategija, kita. 

Visi metodai yra geri, tik juos reikia naudoti tinkamu laiku ir tinkamoje vietoje.  

Marketingo strategijos įgyvendinimas 

Kuomet marketinginė strategija yra sukurta belieka ją įgyvendinti. Žemiau keletas patarimų nuo ko pradėti. 

Tinkamų lūkesčių išsikėlimas 

Marketingas nėra sprintas, tad turėkite kantrybės, duokite procesams laiko. Sukūrus tvirtą pagrindą vėliau dalykai vyks paprasčiau, kokybiškiau. 

Resursai 

Suprantama, kad pradžioje daug ką darome patys dėl lėšų stygiaus, tačiau tik pasitaikius galimybei būtų pravartu pasinaudoti ir kitų specialistų pagalba. 

Pradžioje pagalvokite, galbūt jums reikės tam tikrų priemonių, sistemų įdiegimo, mokymų ar panašiais. Nusimatykite tam tokių resursų kaip laikas ir pinigai. 

Darbų planas 

Darbus daryti bus lengviau suskirsčius viską į smulkesnes užduotis ir būtinai nustačius terminą joms atlikti. Planavimui galite naudotis tiek popierinėmis darbo knygomis, tiek įvairiomis programomis. Visa tai padės sekti procesą.  

Veiklos rodiklių nustatymas (KPIs) 

Tai reikalinga tam, kad būtų galima sistemingai sekti vykdomą veiklą, pastebėti kokios taktikos veikia, o kokios ne, ką patobulinti, ko atsisakyti.  

Kokius rodiklius sekti? Tai individualu kiekvienam verslui, bet, pavyzdžiui, tai galėtų būti konversijos, svetainės lankomumas, naujų klientų skaičius, pardavimų pokyčiai, kita.  

Analizė ir pokyčiai kai reikia 

Marketinginis planas tai žemėlapis – jeigu yra poreikis iš naujo prisitaikyti prie kintančių aplinkybių taip ir darykite. Koreguokite planą, nes iš anksto visko numatyti neįmanoma. Analizuokite pasiektus rezultatus.  

Kodėl marketingo strategija gali neveikti? 

Analizuojant kitus verslus pastebimos pasikartojančios priežastys, kurios trukdo marketingo strategijai veikti maksimaliai produktyviai. Žinoma, sėkmę apibrėžti sunku, kiekvienam tai vis kiti dalykai. 

Galbūt ši informacija padės jums išvengti tam tiktų klaidų.  

Blogai pasirinkta tikslinė auditorija 

Šio žingsnio (tikslinės auditorijos nusistatymas) praleisti nevalia, apie tikslinės auditorijos svarbą skaitėte aukščiau. Jeigu niekaip nepavyksta pritraukti klientų, tikėtina, kad transliuojate netinkamas žinutes arba tos žinutės nepasiekia tų, kam jos yra skirtos.  

Atsakomybės perkėlimas kitiems 

“Viską padarys agentūra” – tai nėra teisingas požiūris, neperkelkite atsakomybės kitiems, patys domėkitės, konsultuokite ir dalyvaukite procese. Savo verslą geriausiai pažįstate jūs. Sudėkite tas žinias su agentūros patirtimi ir kartu siekite norimų rezultatų.  

Marketingo strategija viršija jūsų galimybes 

Kai kurios strategijos žlunga dėl to, kad įmonės pervertino savo galimybes arba nebuvo lankstūs kintančioms aplinkybėms (tiek rinkoje, tiek savo viduje).  

Šioje vietoje verta žinoti kiek jums kainuoja pritraukti vieną klientą, yra metodikų, skirtų tam apskaičiuoti. Sužinojus kiek verta mokėti už vieno kliento pritraukimą marketingas taps efektyvus. 

Nematuojate sėkmės 

Čia kalbama apie konversijas. Reikėtų šį rodiklį sekti. Skaitmeniniame marketinge jūs turite visas galimybes sekti, kontroliuoti situaciją – konversijos ir mikro konversijos gali padėti efektyviai potencialų klientą atvesti iki apsipirkimo. Beje, visuose kanaluose (Linkedin, Tik tok, Facebook, Instagram, Google kt. konversijas reikia nustatyti atskirai). 

Į ką dar reikia atkreipti dėmesį?   

  • Teisingai parinkite rodiklius, kurie svarbūs jūsų verslui 
  • Į nesėkmę vesti gali ir per daug rodiklių stebėjimas, kurie net nėra aktualūs jūsų verslui 
  • Nepasitikėkite tuštybės metrikomis t.y. Facebook like skaičiais, sekėjais ir kitais panašiais duomenimis, kurie neduoda realios naudos 
  • Neieškokite tobulų skaičių – vis tik svarbu rezultatas, o ne kažkokios tobulos metrikos 

Tikimės, kad šis straipsnis paskatins ir padrąsins jus kurti savo strategiją marketingui.