fbpx

Gyvenime viskas nuolat kinta, tad kiekvienas iš mūsų stengiamės neatsilikti nuo naujovių. Prieš kelis dešimtmečius mobilusis telefonas, kompiuteris ir internetas juose mums buvo dar tik labai menkai ištirta erdvė, o šiandien be šių įrenginių ir interneto jau neįsivaizduojame savo gyvenimo. Internetas lydi mus kiekvieną dieną, naudojantis kompiuteriu, mobiliaisiais telefonais, todėl ir reklama tampa vis aktualesnė būtent internete. Reklamos televizijoje, radijuje ar spaudoje mums visiems gerai pažįstamos ir netgi kai kurios tapusios erzinančiomis. O kokia yra reklama internete ir kokia ji veiksmingiausia 2022m.? Tai ir pabandysime išsiaiškinti šiame straipsnyje.

Internetinė reklama – tai įvairaus pobūdžio reklama, kuriai priskiriama reklama internetiniuose puslapiuose, išmaniųjų telefonų programėlėse, elektroniniam pašte, internetinėse paieškos sistemose, socialiniuose tinkluose.

Tikriausiai visi verslai vienaip ar kitaip save pristato internetinėje erdvėje. Vieni pradeda nuo socialinių tinklų, dažnai juose tik ir pasilieka, kiti kuria savo verslo internetinį tinklapį ir stengiasi pasiekti kuo didesnę auditoriją, neapsiribojant tik Lietuva. Žinoma, tai priklauso ir nuo teikiamų paslaugų ar prekių, ir nuo įmonės tikslų. Visai nesvarbu ar jūs esate didelė kompanija, ar neseniai susikūrusi nedidelė įmonė, kiekvienam iš jūsų svarbu rasti ir pritraukti potencialius klientus, išleidžiant kiek įmanoma mažiau.

Kokią naudą teikia reklama internete?

Anksčiau buvome įpratę matyti reklamą televizijoje, radijuje ar spaudoje (laikraščiuose, žurnaluose), tačiau kiekvienas verslas turėtų eiti ten, kur yra vartotojas. Be to  ne kiekvienai įmonei reklama televizijoje yra lengvai pasiekiama. Sutikite, jog šiuo metu didžiausia dalis vartotojų yra būtent interneto platybėse. Taigi reklama internete išties yra puikus sprendimas, norint rasti potencialius klientus, tapti žinomais ir gerbiamais tarp klientų. Tad kokią naudą teikia ji?

  1. Reklama internete yra ekonomiška. Tradicinė rinkodara (televizija, radijas, spauda) lengviau pasiekiama didelėms, pelningoms įmonėms, kadangi jos gali skirti daugiau lėšų tokiam reklamos metodui. Mažoms įmonėms sunku konkuruoti su tuo, taip galima būtų įdėti reklamą į vietinį laikraštį, bet reklama televizijoje tokiam verslui bus per brangi. Todėl didelis ir mažas verslas pasieks skirtingą auditoriją ir skirtingą kiekį šios auditorijos. Štai čia yra nemenkas skirtumas tarp tradicinės rinkodaros ir skaitmeninės, kurios tikslams pasiekti pasitelkiame įrankius, esančius internete. Internetinė reklama pasiekiama tiek smulkiems verslams, tiek dideliems. Skaitmeninė rinkodara dažniausiai yra draugiška biudžetui.
  2. Reklama internete yra išmatuojama. Kai investuojate į reklamos kampaniją, norite matyti šios kampanijos rezultatus. Jums svarbu matyti ar ši reklamos strategija veikia, ar padeda augti verslui, ar neša naudą. Reklamos internete turi galimybę sekti rezultatus, tai yra kiek žmonių matė jūsų reklamą, kiek pamatę užėjo į jūsų internetinį tinklapį, iš kokių regionų šie asmenys, jų lytis ar amžius, kiek žmonių pasidalino jūsų reklama, kiek pakomentavo ir panašiai. Tradicinė rinkodara to pasakyti negali, todėl tai yra labai didelis skaitmeninės rinkodaros privalumas. Stebėdami šiuos rezultatus galime matyti ar reklama yra efektyvi, ar ne, galbūt reikia kažką keisti. Tai puikus būdas analizuoti savo reklamos strategiją ir ją tobulinti, kad ši reklama suteiktų didžiausią norimą rezultatą.
  3. Reklama internete leidžia pasiekti tikslinį klientą. Įsivaizduokime, kad prekiaujame kosmetikos priemonėmis, tokiu atveju mums svarbu, kad mūsų reklama pasiektų moteris, kurios domisi, naudoja šias priemones. Ar naudinga mums bus, jeigu tokių produktų reklama pasieks vyrą, ieškantį žieminių padangų savo automobiliui? Tikriausiai ne. Norint, kad reklama būtų veiksminga, mums labai svarbu pasiekti tikslinę auditoriją, tai yra tuos vartotojus, kuriems mūsų produktas ar paslauga yra reikalinga. Reklama internete yra puikus būdas rasti savo tikslinį klientą, kadangi ar tai būtų reklama “Facebook” socialiniame tinkle ar “Google” reklama, mes galime nustatyti kokiai auditorijai šią reklamą parodyti. Savo tikslinę auditoriją galime pasiekti, nustatydami lytį, amžių, profesiją, pomėgius, vietovę ir panašiai. Visa tai padės efektyviai išleisti biudžetą, skirtą reklamai ir rasti potencialius klientus.
  4. Reklama internete leidžia jums atlikti pakeitimus. Dar vienas svarbus ir esminis skirtumas tarp skaitmeninės rinkodaros ir tradicinės yra tai, kad reklamas internete galima koreguoti eigoje, priešingai nei tradiciniais metodais paskelbtas reklamas. Tradicinėje rinkodaroje paleista televizijos reklama ar reklama laikraščiuose, žurnaluose nebus pakeista tol, kol nepasibaigs šios rinkodaros strategijos laikas, be to staiga kažką keisti būtų tiesiog per brangu. Kaip jau minėjome anksčiau reklama internete gali būti keičiama koreguojama bet kuriuo metu, jūs galite stebėti, analizuoti ar ši reklama yra veiksminga ir koreguoti ją, jeigu manote, kad taip reikia. Galite redaguoti socialinių tinklų skelbimus ar optimizuoti SEO.
  5. Reklamos internete pasiekiamumas. Reklama internete leidžia pasiekti potencialius klientus iš viso pasaulio. Jeigu jūs esate gėlių pardavėjas, kuris orientuojasi tik į savo regiono žmones, tuomet šis kriterijus jums nėra labai aktualus. Bet jeigu jūs teikiate tokias paslaugas ar produktus, kurie norėtumėte, kad pasiektų vartotojus iš bet kurio pasaulio krašto, norite tapti tarptautiniu verslu, reklama internete puikus tam įrankis. Vėlgi tai yra labai didelis skirtumas tarp skaitmeninės ir tradicinės rinkodaros. Tradicinė rinkodara dažniausiai apsiriboja jūsų valstybe, o norint paskelbti reklamą kitose valstybėse jūsų reklamos išlaidos tikrai stipriai išaugs. Jūs galite laisvai rinktis kokiose valstybėse rodyti savo reklamą, tokiu būdu galite atrasti naujas platformas atliekant pardavimus ir išplėsti savo verslą. Paprastai kalbant, jūsų reklama gali būti ten – kur yra internetas.

Tai tik keletas pavyzdžių, atsakant į klausimą kokią naudą teikia reklama internete. Galima teigti, kad šis reklamos metodas yra efektyvus, ekonomiškas ir galintis padėti rasti potencialius klientus.

Reklamos internete būdai

Taigi, aptarėme kokia skaitmeninės rinkodaros nauda, įsivaizduokime, kad nusprendėte, jog ši reklamos strategija jums kaip tik. Kas toliau? Kur tą reklamą įdėti? Apie visa tai ir pakalbėkime. Yra keletas reklamos būdų internete, aptarkime juos.

Socialiniai tinklai

Tikriausiai tai vienas iš žinomiausių metodų tiems, kurie pirmą kartą susiduria su reklama. Dažnas iš mūsų naudojamės socialiniais tinklais ir ne kartą esame pastebėję tam tikras reklamas. Tiek “Instagram”, tiek “Facebook” ar kiti socialiniai tinklai mums leidžia skelbti reklamą. Svarbu, kad jūsų paskyra būtų verslo, kitaip sakant profesionalus profilis, o ne asmeninis, tai galima pasirinkti kuriant naują profilį arba jau sukurto puslapio nustatymuose. Tuomet vos keliais paspaudimais galite reklamuoti beveik kiekvieną savo įrašą. Tai nėra sudėtingas procesas, galite nustatyti kokiai tikslinei žmonių grupei rodyti reklamą, pagal vietovę, amžių, lytį, pomėgius ir kita. Svarbu pasirinkti tokį socialinį tinklą, kuriame labiausiai tikėtina rasti savo tikslinę auditoriją.

Elektroninio pašto marketingas

Reklama el. paštu puikus būdas palaikyti ryšį su esamais klientais. Tai svarbus skaitmeninės rinkodaros kanalas jūsų paslaugoms ar produktams reklamuoti. El. pašto pagalba jūsų klientai pirmieji gali sužinoti apie naujausias prekes, paslaugas ar ypatingus pasiūlymus. Reklama el. paštu padės užmegzti ryšį su klientais, taip pat padės pritraukti srautą į socialinius tinklus, interneto puslapį. Tačiau, kad ir kaip gerai visa tai skambėtų, dažnai reklama internete, naudojant el. paštą, klientams tampa erzinanti. Žmonės užsiprenumeruoja naujienlaiškį el. paštu perskaitę vieną ar kitą straipsnį, bet vėliau jiems atsibosta arba laiškai nukeliauja į šlamšto aplanką. Naudojant šį būdą gali tekti investuoti į tekstų kūrėjus, kad el. laiškai būtų įdomūs ir netaptų nuobodūs.

Google ads reklama

“Google” paieškos sistema mums visiems labai gerai pažįstama, ar mes ieškome prekės ar paslaugos internete, visuomet einame į “Google” tinklapį ir ten pradedame savo paieškas. Reklama “Google” paieškos sistemoje visada bus puslapio viršuje, tai yra mokėjimo už paspaudimą reklama, kitaip dar vadinama PPC (angl. paid per click). Tai reiškia, kad mokėsite ne už reklamos parodymą, o už šios reklamos paspaudimus. Vienas iš privalumų tokios reklamos yra tai, kad jeigu esate visiškai nauja įmonė ir dar nematote SEO rezultatų, galite greitai padidinti tinklapio srautą. Tačiau jūsų reklama bus pažymėta, kaip skelbimas, todėl paspaudimų rodiklis bus mažesnis, nei natūralios paieškos rezultatų.

Reklaminiai baneriai

Reklaminiai baneriai (skydeliai) (angl. banner ads) – tai reklama internete, kuri yra patalpinta internetinėje svetainėje, kaip reklaminis skydelis, nukreipiantis į reklamuotojo tinklapį. Tai toks reklamos tipas, kai perkama iš anksto nustatyta vieta internetinėje svetainėje, skelbimui patalpinti. Reklaminiai baneriai (skydeliai) gali būti statiški (nejudantys), animuoti ar vaizdo įrašo formatu. Svarbu, kad tokia reklama internete turėtų dizainą, kuris atkreiptų lankytojų dėmesį, žinutė būtų aiški ir skatintų veikti (pvz., registruokitės, išbandykite nemokamai, užsisakykite ar kt.). Šių reklamų trūkumas yra tas, kad internetas yra perpildytas reklaminių skydelių ir dažnai žmonės linkę ignoruoti tokias reklamas, todėl jų paspaudimo rodiklis nėra didelis.

SEO PASLAUGOS

Jeigu atidžiai skaitėte straipsnį, tuomet turėjote pastebėti keletą kartų paminėtą SEO pavadinimą. Kas yra SEO galite paskaityti čia. Ne veltui apie SEO paslaugas pasirinkome kalbėti pabaigoje. Tai vienas iš geriausių sprendimų, renkantis internetinę reklamą. Reklama internete optimizuojant SEO bus taip pat matoma “Google” paieškos sistemoje, tačiau ji nebus žymima, kaip skelbimai. Tai reiškia, kad optimizuojant SEO jūsų verslas natūraliai atsidurs paieškos sistemos viršuje. Be to perkant reklamą “Google” jūs ją gaunate tol, kol mokate už reklamos paspaudimus. Priešingai yra su SEO, tai yra ilgalaikė investicija, kuri jūsų verslui pritrauks naujus klientus.

SEO paslaugos turi nemažai privalumų:

  • Reklamuoja jūsų verslą kiekvieną dieną, 24 valandas per parą. Kai žmogus ieško prekės, paslaugos ar problemos sprendimo naudodamas paieškos sistemą, jūs kiekvieną kartą pateikiate atsakymą.
  • Pasiekia kiekvieną jūsų tikslinės žmonių grupės narį. Įsivaizduokite, kad jūsų verslas prekiauja vaikiškais drabužiais, “Google” paieškos sistemoje žmogus įrašo “vaikiški drabužiai internetu” ir jeigu jūsų SEO yra optimizuotas, jūs atsirandate paieškos sistemos viršuje.
  • SEO paslaugų pagalba galite pralenkti konkurentus. Tie, kurie investuoja į SEO paslaugas dažnai lenkia konkurentus paieškos sistemoje, todėl yra didesnė tikimybė, kad potencialus klientas pasirinks jus.
  • Didina, gerina jūsų verslo patikimumą. Verslai atsidūrę paieškos sistemos viršuje dažnai atrodo patikimesni, nei tie, kurie yra tolimesniuose puslapiuose.

Tai tik keli SEO privalumai, bet vieni iš svarbiausių jūsų verslui. Jeigu turite klausimų apie SEO optimizavimą, mes visada pasiruošę padėti.

Reklama internete – tai šiuolaikiškas sprendimas verslui. Kaip jau minėjome, verslas turi eiti ten, kur yra vartotojas ir reklama internete yra puikus rinkodaros sprendimas. Nėra abejonių, kad tai padės augti jūsų įmonei, svarbiausia pasirinkti tinkamą reklamos metodą. Tikimės, kad šis straipsnis palengvins jūsų pasirinkimą.