fbpx

Pardavimų skatinimas yra svarbus kiekvienai, produktus ir paslaugas teikiančiai įmonei. Šiame straipsnyje, mūsų komanda pasigilins į šios sąvokos apibrėžimą ir pristatys, kokie pardavimų skatinimo būdai gali būti naudingi jūsų fiziniame ir internetiniame versle.

Kas yra pardavimų skatinimas?

Tai yra rinkodaros veikla, kuria siekiama didinti pardavimus, skatinti klientų lojalumą ir didinti prekės ženklo žinomumą.

Pardavimų skatinimo tipai

Yra išskiriami 8 tipai, kurie gali labiausiai padėti paskatinti pirkimus. Ne visi jie tinka visoms įmonėms, nes kiekviena iš jų kuria ir siūlo unikalius savo produktus ir paslaugas. Todėl, labai svarbu yra rinktis tokį tipą, kuris jūsų nuomone, labiausiai padėtų sugeneruoti didesnius pardavimus, ir pagerinti jūsų prekės ženklo žinomumą rinkoje.

  1. Konkursai ir loterijos

Šis pardavimų skatinimas gali vykti socialiniuose tinkluose, žiniasklaidoje, fizinėje parduotuvėje. Jūsų įmonės klientai bando dalyvauti konkursuose ir loterijose, kad laimėtų prizus. Taip yra didinamas klientų įsitraukimas, nes jie tikisi laimėti produktus nemokamai. Paprastai, konkursai suteikia daug nemokamos reklamos ir papildomų pardavimų.

  1. Rinkiniai

Produktų rinkiniai, kurie yra siūlomi už mažesnę kainą, leidžia klientams išbandyti įvairesnių įmonės produktų. Toks pardavimų skatinimas suteikia didesnę galimybę klientui atrasti daugiau patinkančių prekių, ir įsigyti jų dar kartą.

  1. Išpardavimai

Tai pardavimų skatinimas, kuomet ribotą laiką yra taikomos didelės nuolaidos. Kad šis būdas būtų sėkmingas, būtinai naudokitės el. pašto rinkodaros kampanijomis. Taip galėsite klientams asmeniškai pranešti, apie artėjančius išpardavimus.

  pardavimu skatinimas

  1. Mėginėliai, nemokami pabandymai

Kaip žinia, klientai mėgsta produktus išbandyti nemokamai. Tai yra vienas iš perspektyviausių pardavimų skatinimo būdų, padedančių didinti naujų klientų skaičių ir pardavimus. Dažnai įvairūs produktų ir paslaugų pasibandymai yra organizuojami apsipirkimų vietose. Tačiau, pardavimų skatinimas gali būti ir tiesiog, dovanojant mėginėlį  klientui apsiperkant. Pavyzdžiui, jeigu perkami kvepalai, galima į pirkinių maišelį papildomai įdėti kremo mėginėlį. Taip klientas galės namuose išbandyti produktą, ir jeigu susidomės, galės jį įsigyti.       

  1. Nemokamas pristatymas

Atkreipkite dėmesį į šį punktą, jeigu veiklą vykdote ne tik, fizinėje parduotuvėje, bet ir internete. Kartais produktų pristatymas gali kainuoti panašią sumą, kaip pats pirkinys. Ypatingai, jeigu pristatymo adresas yra už miesto ribų.  Pamatę didelę pristatymo sumą, klientai palieka pirkinių krepšelius ir neperka. Tačiau jeigu įmonės teiktų nemokamus prekių pristatymus, didelė tikimybė, kad pirkimai akivaizdžiai padidėtų. Analogiškai, ir prekės grąžinimas turėtų būti nemokamas.

  1. Akcijos

Pavyzdžiui, įsigykite vieną, o kitą gaukite nemokamai. Skamba viliojančiai, tiesa? Klientams patinka akcijos, dovanos. Svarbiausia, tai daryti trumpą laiką. Siūlant du gaminius, už mažesnę kainą, ribotu laiku, klientas neturės daug laiko galvoti, ir įsigys produktus. O tai paskatins pardavimus.

  1. Kuponai

Pardavimų skatinimas su kuponais, yra ypač naudingas tuomet, kai jie yra dalinami apsiperkantiems klientams. Pavyzdžiui, kuponas su nuolaida, kitam pirkiniui. Taip klientas bus skatinamas sugrįžti. Taip pat, kuponai su nuolaidomis gali būti siunčiami ir elektroniniais paštais, ypatingai, jeigu klientai apsiperka internetinėje parduotuvėje.

  1. Lojalumo programos

Jos yra skirtos lojaliausiems jūsų klientams. Apdovanojimai ir programos gali būti puiki strategija išlaikyti klientus apdovanojant juos už reguliarius pirkimus. Kaip pavyzdys, gali būti kortelės su antspaudais, kurie yra renkami už apsipirkimus. Vėliau pirkėjai gali surinktus antspaudus iškeisti į dovanas, arba įsigyti prekes už mažesnę kainą.

Pardavimų didinimo veiklų pliusai  

  • Naujų klientų pritraukimas

Pardavimų skatinimas panaudojant nuolaidas, nemokamus pabandymus, mėginėlius, padeda pritraukti naujus klientus į jūsų įmonę. Daugelis potencialių klientų yra pasiruošę išbandyti produktus, o jeigu pabandymai yra nemokami, tai dar labiau didina jų įsitraukimą.

  • Naujo produkto pristatymas

Kai pardavimai didėja, klientams galima pasiūlyti išbandyti naujus produktus. Gavę atsiliepimus ir įžvalgas, įmonė galės dar patobulinti naujienas, prieš pristatant jas į rinką.

  • Komunikacija su vartotojais

Pardavimų skatinimas padeda sukurti ir išlaikyti ryšį su vartotojais. Jeigu jūs siūlysite klientams įvairias nuolaidas, kuponus, duosite galimybę išbandyti naujus produktus pirmiems, klientai tokį dėmesį įvertins ir atsimins jūsų prekės ženklą.

  •  Didesnės pajamos

Akivaizdu, kad įvairios pardavimų didinimo priemonės pagerins įmonės pajamų situaciją ir įvaizdį rinkoje. O taip pat, leis pranokti konkurentus.

         

Pardavimų skatinimas internetinėje prekyboje

Taigi, pasigilinome į pagrindinius būdus, kurie turėtų padėti padidinti pardavimus, labiau dirbant fizinėse aptarnavimo vietose. Tačiau kaip su internetine prekyba? Vienas iš naudingiausių ir ilgalaikių būdų, kaip galima padidinti pardavimus internetu yra SEO.

SEO strategija, internetinių pardavimų didinimui

  1. Naudokite tinkamus raktažodžius

Pardavimų skatinimas pasitelkiant raktinius žodžius  yra labai svarbi SEO strategijos dalis. Šiais žodžiais ir frazėmis tikslinė auditorija gali jus lengvai rasti paieškos sistemos rezultatuose. Jeigu jūsų siūlomi produktai ar paslaugos yra populiarūs rinkoje, stenkitės rinktis ilgesnius raktažodžius. Jie pasižymi mažesne konkurencija, leidžia pasiekti didesnę auditoriją ir padidinti konversijos rodiklius į jūsų svetainę. Daugiau, apie raktinius žodžius ir jų paiešką galite skaityti čia.

  1. Kurkite naudingą turinį

Atsiminkite, kad turinys kurį keliate į svetainę turi būti naudingas jūsų potencialiems ir esamiems klientams. Tai yra ne tik pardavimų skatinimas, bet ir siekis sukurti ryšį su vartotoju. Klientai pasitiki tuo prekės ženklu, kuris kelia įdomų, mokomąjį ir aktualų turinį. Pavyzdžiui, jeigu jūs parduodate kvepalus, galite kelti turinį, apie skirtingus kvepalų aromatus, bei patarimus, apie tai, kaip išsirinkti mėgstamiausią kvapą.

Dar kelios naudingo turinio idėjos:

  • Tinklalaidės
  • Vaizdo įrašai, pavyzdžiui, produktų apžvalgos
  • Vartotojų sukurtas turinys, pavyzdžiui, asmeninės istorijos naudojant produktus
  • Turinys apie vidinę įmonės veiklą. Tai gali būti darbuotojų nuotraukos, trumpi prisistatymai. Klientai palankiau vertina tuos prekės ženklus, kurie kuria turinį ne tik apie produktus, bet ir pristato save, savo veiklos istoriją ir t.t.
  1. Kurkite unikalius produktų aprašymus

Paieškos sistemos pirmenybę teikia originaliems produktų aprašymams. Jeigu norite patekti į Google ar kitos paieškos sistemos pirmąjį puslapį, atsakingai padirbėkite su produktų aprašymais.

Unikalūs ir išsamūs aprašymai padės klientams geriau pažinti jūsų produktus ir greičiau apsispręsti dėl pirkimo.

  1. Kelkite nuotraukas

Siekiant, kad pardavimų skatinimas būtų efektyvus, labai svarbu į svetainę įtraukti produktų nuotraukas. Kadangi, klientai negali fiziškai apžiūrėti prekių, jiems yra svarbu pamatyti jas bent internete. Stenkitės, kad nuotraukos būtų geros raiškos, jas būtų galima priartinti. Taip pat, pateikite vaizdus iš kelių kampų, kad klientas susidarytų bendrą produkto vaizdą.

  1. Optimizuokite svetainę mobiliesiems telefonams

Šiais laikais, didžioji dalis visuomenės apsiperka telefonu. Tam, kad jūsų auditorija apsilankiusi jūsų svetainėje gautų kuo geresnę patirtį, turite pasirūpinti, kad informacija būtų prieinama kompiuteryje ir mobiliajame įrenginyje.

  1. Patikrinkite svetainės užsikrovimo laiką

Jeigu pastebite, kad užtrunka, kol jūsų internetinė parduotuvė užrauna reikalingą informaciją, tai nėra gerai. Išspręskite šią problemą, nes klientai paprastai linkę laukti iki 3-4 sekundžių. 

užkrovimo laikas

  1. Įtraukite atsiliepimus

Pardavimų skatinimas veikia ir per atsiliepimus. Pasistenkite iš buvusių pirkėjų gauti nuomones, apie įsigytas prekes. Tuomet gautus atsakymus galėsite patalpinti svetainėje. Potencialūs klientai yra dar nebandę jūsų produkto, todėl kiekviena nuomonė, atsiliepimas jiems padės padaryti sprendimą.

  1. Stebėkite konkurentus

Visiškai normalu yra stebėti savo konkurentų veiklą. Tik nekopijuokite jų, kiekviena įmonė yra unikali ir taiko savo SEO strategijas, kurios skatina pardavimus. Geriausia yra stebėti ir pasimokyti iš konkurentų klaidų.

  1. Kurkite nuorodas

Pardavimų skatinimas veikia per įeinančių ir išeinančių nuorodų kūrimą. Bet atsiminkite, kad svetainės į kurias nukreipia jūsų nuorodos turi turėti gerą reputaciją ir didelį interneto srautą.

  1. Pridėkite DUK puslapį

DUK skiltis padės klientams išspręsti visus bendruosius klausimus, kylančius apsiperkant. Tai sutaupys daug laiko, nes klientai neradę atsakymo į savo klausimą, bandytų susisiekti su jumis, parašyti laišką, o visi šie dalykai užtrunka. Kai visa reikalinga informacija bus vienoje vietoje, tai pagreitins apsisprendimą pirkti.

  1. Naudokite socialinius tinklus

Pardavimų skatinimas, per socialinius tinklus, pavyzdžiui, Facebook,  Instagram gali padėti ne tik parduoti, bet ir  užmegzti ir palaikyti ryšius su savo klientais. Pasiekdami daugiau tikslinės auditorijos, jūs paskatinsite srautą į savo internetinę parduotuvę.

  socialiniu tinklu naudojimas

Kaip paskatinti pardavimus per socialinius tinklus?

  • Kurkite įdomius, interaktyvius įrašus, kurie pritrauktų auditorijos dėmesį. Taip pat, galite organizuoti internetinius konkursus, kurie skatintų auditoriją bendrauti, didintų aktyvumą socialiniame tinkle.
  • Pardavimų skatinimas bus efektyvus, jeigu orientuositės į socialinį tinklą, kurį naudoja didžiausia dalis jūsų tikslinės auditorijos. Išanalizuokite savo auditoriją, jos poreikius. Jeigu jūsų prekės ar paslaugos skirtos vyresnei auditorijai, labiausiai tinkantis socialinis tinklas būtų Facebook. Jaunesnė auditorija labiau renkasi Instagram ir TikTok platformas.

Jeigu turite internetinį verslą, bet nežinote kaip tinkamai leisti Facebook reklamą, kviečiame apsilankyti  ir sužinoti apie tai daugiau ČIA

  • Pasitelkite į pagalbą nuomonių formuotojus. Juos stebi ir seka skirtingos auditorijos, todėl raskite tokį, kuris orientuojasi būtent į jūsų tikslinę auditoriją. Nuomonių formuotojai reklamuos jūsų produktus, ir už tai jūsų įmonė jiems mokės. 
  • Sukurkite prekės ženklui būdingus Hashtagus. Jie atkreipia dėmesį į jūsų prekės ženklą, ir tuomet auditorijai lengviau jus surasti. Atsiminkite, kad Hashtagas turi būti paprastas, ir įsimintinas. Taip pat, jis turėtų atspindėti jūsų prekės ženklo asmenybę.
  • Reguliariai atnaujinkite turinį. Labai svarbu, kad jūsų įmonės pasirinktas socialinis tinklas būtų aktyvus. Vartotojai labiausiai vertina tuos prekės ženklus, kurie reguliariai kelia įvairų turinį. Kai kurie įrašai gali būti su nuorodomis į jūsų elektroninę parduotuvę, specifinius produktus. Taip padidės jūsų konversijos rodiklis ir pardavimų skaičius.

Į ką reikia atsižvelgti, kad pardavimų skatinimas būtų sėkmingas?

  1. Nusistatykite išmatuojamus tikslus. Prieš planuodami bet kokią pardavimų skatinimo strategiją, apsibrėžkite pagrindinį tikslą. Ar norite pasiekti naujų klientų auditoriją, o galbūt išlaikyti esamus lojalius klientus? 
  2. Pardavimų skatinimas gali neteikti išsvajotų rezultatų, prieš tai tinkamai nesuplanavus biudžeto. Nusistatykite, kiek galite sau leisti, kad pasiektumėte tikslą.
  3. Analizuokite savo rezultatus. Po pardavimų strategijos įgyvendinimo, nepamirškite išanalizuoti pasiektų rezultatų. Palyginkite išsikeltus tikslus su gautais rezultatais. Analizė padės jums pasimokyti iš klaidų, tobulėti ir ateityje sukurti dar sėkmingesnę pardavimų skatinimo strategiją.

           rezultatu analizavimas

Taigi, pristatėme jums pagrindinius ir efektyviausius pardavimų skatinimo būdus, tiek fizinėje, tiek internetinėje erdvėje. Tikimės, kad šie patarimai padės jums pasiekti užsibrėžtų pardavimo tikslų. O jeigu reikia patarimo, arba konsultacijos skaitmeninės rinkodaros klausimais, rašykite mums.