Internetas – didžiausias ir svarbiausias informacijos šaltinis, kuriame rasti reikiamą ir teisingą informaciją darosi vis sunkiau. Socialiniai tinklai, mokama reklama, žiniasklaidos kanalai ir kitos platformos didina duomenų srautus internete, bet labiausiai srautus skatina interneto paieškų sistemos. Žinomiausios paieškų sistemos yra „Google“, „Yahoo“ ir „Bing“, tačiau populiariausia naudojama pasaulyje sistema yra „Google“, apie kurią tikriausiai žino kiekvienas žmogus. Tam, kad paieškų sistemose informacija būtų lengviau pasiekiama tikslinėms auditorijoms yra naudojami raktiniai žodžiai.
Kas yra raktiniai žodžiai?
Raktiniai žodžiai – žodžiai ar žodžių junginiai atspindintys jūsų svetainių turinį, juos žmonės naudoja ieškodami reikalingos informacijos. Raktiniai žodžiai padeda ne tik greitai rasti reikalingą informaciją, bet ir verslams būti greičiau pastebėtiems, nes nuo jų tikslingo parinkimo, priklauso turinio reitingas paieškos sistemose.
Pasirinkti tinkamus raktinius žodžius yra nelengva, daugelis net nesupranta kodėl svarbu tinkamai tai padaryti ir pasirenka nenaudingus, išgalvotus žodžius, o rezultatas nuviliantis, nes lankytojų ir klientų skaičius neauga. Raktiniai žodžiai turi būti puikiai atspindintys jūsų temą, tačiau jie gali būti rašomi ir su gramatinėmis klaidomis ar net be lietuviškų raidžių, nes šiais laikais žmonės labai skuba ir vesdami į paiešką frazę, dažniausiai ją veda greitai ir nesivargindami parašyti taisyklingai. Jūs galite turėti patį geriausią produktą pasaulyje, bet jei joks asmuo ar paieškos sistema apie tai nežino – iš to jokios naudos, todėl reikia padaryti viską, kad jūsų verslas taptų pastebėtas. Paieškos sistemos su metais vis labiau tampa išmanios, tačiau joms vis tiek dar reikalinga žmonių pagalba, šiuo atveju SEO specialistas.
Kuo susiję raktiniai žodžiai ir SEO?
Ieškant informacijos apie raktinius žodžius internete, dažnai susiduriame su terminu SEO (angl. Search Engine Optimization) tai metodas, kuris padeda jūsų svetainei pasiekti aukštą reitingo poziciją paieškos sistemoje. SEO ir raktiniai žodžiai yra du neatskiriami dalykai, nes tik taip jūsų svetainė bus pastebėta ir išliks paieškų sistemos reitingo aukštumoje.
Raktiniai žodžiai būna dviejų tipų: trumpi ir ilgi (angl. short-tail and long-tail). Trumpieji raktiniai žodžiai sudaryti iš vieno ar dviejų žodžių. Šie turi labai didelį paieškos srautą, tai reiškia, kad daug žmonių juos naudoja ieškodami vieno ar kito dalyko. Tačiau, šie raktiniai žodžiai turi labai didelį konkurencingumą, todėl labai sunku jais pasiekti didelę auditoriją. Jaunam verslui šiuos žodžius naudoti nerekomenduojama, patartina tik tiems, kurie SEO paslaugomis naudojasi ne vienerius metus ir nori užsibrėžti ilgalaikį tikslą.
Ilgieji raktiniai žodžiai, gali būti nuo 3 iki 10 žodžių ir kartais net ilgesni. Šie žodžiai turi mažesnį paieškos srautą, tačiau ir sulaukia mažiau konkurencijos. Be to, šie raktiniai žodžiai turi aiškesnį paieškos tikslą, negu trumpos frazės (1-2 žodžiai). Sukurdami mažesnį lankytojų srautą, atveda tikslinį vartotoją, kurį lengva paversti pirkėju.
Pavyzdžiui, įvedus žodį „parduotuvė“ į paieškos sistemą gausite visiškai kitą rezultatą, negu įvedus žodžių junginį „elektronikos prekių parduotuvė“. Kuo trumpesnis žodžių junginys, tuo informacijos srautas platesnis ir atvirkščiai, kuo žodžių junginys ilgesnis, tuo informacijos kiekis mažesnis, bet tikslesnis jūsų pasirinktai paieškai.
Jeigu nesiseka pasiekti užsibrėžtų tikslų patiems, SEO specialistai yra pasiruošę jums padėti į jūsų svetainę atvesti kuo didesnį vartotojų srautą organiniu būdu, pasitelkdami SEO optimizavimą.
SEO optimizavimas – kaip tai veikia?
Tai procesas, kurio tikslas yra pasiekti, jūsų tinklalapio aukštą matomumo reitingą paieškos sistemoje, pagal užklausas, kurias pateikia vartotojai. Žmonės internete nėra linkę ieškoti ir maždaug 75% interneto vartotojų peržiūri tik pirmo puslapio rezultatus, dėl to labai svarbu savo svetainę iškelti į reitingų Top 10. SEO optimizavimo specialistai užtikrina, kad antraštėse, aprašymuose, iliustracijose ir nuorodose atsirastų raktiniai žodžiai, tai atves klientą pas jus, nes turinys bus periodiškai peržiūrimas. Didžiausias priešas raktinių žodžių naudojime yra jų perteklinis vartojimas tekste. SEO specialistai žino, kaip veikia paieškos sistemos, kokios populiariausios užklausos, kokie raktiniai žodžiai dažniausiai vedami į paieškos laukelį ir kas būtent padės jūsų svetainei. Kuo aukštesnėje pozicijoje jūsų interneto svetainė randama, tuo daugiau lankytojų sulauksite, o daugiau lankytojų reiškia didesnius pardavimus.
Raktinių žodžių paieška (angl. keyword research) – vienas iš SEO optimizavimo tyrimo etapų, kurio tikslas – išsiaiškinti, kokie raktiniai žodžiai naudojami paieškos sistemoje ir optimizuoti jūsų svetainės turinį taip, kad būtumėte rodomi, kuo aukščiau paieškos rezultatuose. Ši paieška neturėtų būti vienkartinis dalykas, tai turi būti nuolatinis procesas, norint išlikti aktualiu rinkoje, žinoti kokie raktiniai žodžiai populiarūs ir padėti jūsų verslui toliau užimti konkurencingą vietą.
Taip kaip deguonis būtinas žmonėms išgyventi, taip raktinių žodžių paieška yra būtina atliekant SEO optimizavimą.
Raktinių žodžių paieškos kriterijai
Atliekant paiešką, dėmesys kreipiamas į šiuos tris pagrindinius kriterijus:
- Aktualumas. Paieškos sistemos reitinguoja turinį pagal jo tinkamumą, taigi jis turi atitikti ieškotojų poreikius. Labai svarbu originalumas, nes jeigu jūsų turinys bus panašus į konkurentų, tai jūs negausite aukščiausių pozicijų;
- Pripažinimas. Jūs turite padaryti viską, kad paieškos sistemos jūsų turinį pripažintų, o kad tai padarytumėte reikia svetainę pripildyti informaciniu turiniu ir tą turinį reklamuoti, kad sulauktumėte atgalinio ryšio;
- Paieškomumas. Reikia atkreipti dėmesį į mėnesio raktinių žodžių paieškos apimtis, o tai reiškia, kad reikia žinoti kiek žmonių per mėnesį ieško tokios informacijos, kuri yra panaši su jūsų skelbiama informacija.
Šie kriterijai leidžia suprasti, kokie raktiniai žodžiai reikalingi jūsų svetainėje ir kokie žodžiai padės jūsų verslui likti pastebėtam.
Kokia raktinių žodžių paieškos nauda?
Didžiausia raktažodžių paieškos nauda yra ta, kad ji gali padėti jūsų verslui prasibrauti į naujas rinkas ir sustiprina jūsų matomumą internete. Tačiau, taip pat ji padeda:
- Atrasti naujas idėjas, kurias norisi aptarti svetainėje. Galima sužinoti kuo domisi jūsų auditorija, remiantis atrastais raktiniais žodžiais kurti turinį, kuris yra šiuo metu ar dar tik bus populiarus, taip sulaukiant daugiau lankytojų;
- Perprasti ir pasiekti savo tikslinę auditoriją. Norint pradėti kurti įdomų ir įtraukiantį turinį, visų pirma reikia žinoti, kas patinka jūsų auditorijai. Netinkamai parinkti raktiniai žodžiai gali pritraukti auditoriją, kuri nėra suinteresuota naudotis jūsų paslaugomis;
- Surasti daugiau potencialių klientų ir padidinti pardavimus. Turinys atitinkantis jūsų veiklos kryptį ir kuriamas atsižvelgiant į gautus rezultatus, pritrauks daugiau kokybiško srauto;
- Ugdyti prekės ženklo žinomumą. Po paieškos atlikimo suprasite, kokie raktiniai žodžiai jums buvo visiškai netinkami ir susikursite naują planą, kuris pakels jūsų prekinio ženklo vertę.
Raktinių žodžių paieškos nauda neapsiriboja, tik aukščiau paminėtais, galima atrasti ir pasiekti daug daugiau.
Nors raktinių žodžių paieška yra pirmasis SEO optimizavimo etapas, taip pat reikia nepamiršti, kad yra keletas kitų kriterijų, kad Jūsų svetainė veiktų nepriekaištingai: svetainės dizainas, greitis, turinio kokybė ir aktualumas, saugumas, struktūra, turtingas turinys ir kt.
Norėdami plačiau sužinoti apie SEO spauskite ČIA.