fbpx

Šiandieninėje verslo rinkoje, svarbiu veiklos vystymo komponentu tampa rinkodaros priemonių naudojimas. Ilgalaikę verslo sėkmę lemia ne tik, konkurencingos prekės ar paslaugos, bet ir tikslinga marketingo strategija, kurią jums sukurti gali reklamos agentūros. Šiame straipsnyje, mūsų komanda plačiau pasigilins į reklamos agentūros sąvoką ir atliekamus darbus.

Reklamos agentūros tikslai

Reklamos agentūra – tai įmonė, kuri tenkina kitų organizacijų rinkodaros ir reklamos
poreikius.

Pagrindiniai reklamos agentūros tikslai yra didinti paslaugos/prekės ženklo žinomumą,
konkurencinį pranašumą, pardavimus, pasiekti potencialius klientus, paverčiant juos
nuolatiniais klientais. Šiems tikslams vykdyti agentūros pasitelkia komandas, sudarytas iš
kelių, skirtingų sričių specialistų.

Reklamos agentūros gali būti skirstomos į tris pagrindines kategorijas:

1. Kūrybinės. Tai į vizualinį identitetą orientuotos reklamos agentūros, skiriančios didelį dėmesį vizualinei medžiagai, formuojant prekės ženklo įvaizdį;
2. Specializuotos. Tai į vieną ar kelias specifines sritis specializuotos agentūros, siūlančios tokias paslaugas, kaip SEO, socialinių medijų turinio valdymą, svetainių kūrimą ir t.t.;
3. Tradicinės. Tai plataus profilio agentūros, galinčios pasiūlyti visas, su reklama susijusias priemones, įtraukiant ir tradicinius, ir skaitmeninės rinkodaros kanalus.

Skirtingų tipų reklamos agentūros gali pasiūlyti skirtingus viešinimo tikslus bei reklamos vystymo būdus, todėl klientas, norėdamas priimti sau palankų sprendimą turi atsakingai įvertinti agentūros veiklos specifiką.

Kokius darbus atlieka?

Reklamos agentūros, kurdamos marketingo strategijas, atlieka įvairaus pobūdžio darbus:

  • Grafinio stiliaus kūrimas – tai vizualinio identiteto ir dizaino kūrimas, kuris turi tiesioginės įtakos prekės ženklo įvaizdžio formavimui. Didelio konkurencingumo rinkose svarbu išlikti matomiems ir atpažįstamiems. Juk patrauklus vizualinis identitetas padeda užtikrinti išskirtinumą. Atliekamos šios paslaugos:
  1. Prekės ženklo pozicionavimas;
  2. Prekės ženklo pavadinimo sukūrimas;
  3. Prekės ženklo šūkio sukūrimas;
  4. Logotipo dizaino sukūrimas;
  5. Vizualinio identiteto knygos (angl. Brandbook) sukūrimas;
  6. Logotipo dizaino atnaujinimas (angl. Rebranding);
  7. Reklaminės medžiagos koncepto ir dizaino sukūrimas.

reklamos agentūros kokius darbus atlieka

  • Internetinių svetainių kūrimas – šiomis dienomis prekės ženklo ar paslaugos pozicionavimas internetinėje erdvėje tampa vienu svarbiausių veiksnių, siekiant didinti prekinio ženklo ar paslaugos matomumą, žinomumą, potencialių klientų ratą bei pardavimus. Reklamos agentūros gali pasiūlyti sukurti svetainę, atnaujinti svetainės dizainą, pasirūpinti naujienlaiškių kūrimu;
  • Tekstų kūrimas (angl. copywriting) – kūrybinių arba reklaminių tekstų rašymas, tai didelės reikšmės reklamos vystymo elementas, stipriai prisidedantis prie prekės ženklo ar paslaugos viešinimo. Rinkodaros agentūroje dirbantys tekstų kūrėjai atlieka žemiau išvardintas paslaugas:
  • Naujienlaiškių kūrimas;
  • Užsakomųjų straipsnių rašymas;
  • Pranešimų spaudai kūrimas;
  • Prekių, paslaugų aprašymų kūrimas internetinėse svetainėse;
  • Reklaminių tekstų kūrimas;
  • Socialinių tinklų turinio vystymas.
  • Socialinių tinklų administravimas – reklamos agentūros skiria didelį dėmesį socialinių tinklų administravimui, tai vienas populiariausių reklamos vystymo kanalų, dėl savo aktualumo net ir smulkiesiems verslo vienetams. Socialiniai tinklai įgalina plačius reklamos vystymo būdus, agentūroje dirbantys specialistai rūpinasi socialinių tinklų turinio valdymu, vizualų kūrimu, tekstų rašymu, viešinimo strategija.
  • Viešųjų ryšių vystymas – geram įmonės įvaizdžiui itin svarbi teigiama esamų ir potencialių klientų nuomonė. Viešųjų ryšių vystymas užtikrina pozityvų prekės ženklo įvaizdį ir reputaciją, skatina verslo tęstinumą.
  • Google reklama – dėl savo naudotojų skaičiaus tai yra viena paklausiausių skaitmeninės reklamos vystymo platformų. Per 1 sekundę, Google paieška pasinaudoja apie 2,5 mln. vartotojų, o naudojantis šios reklamos galimybėmis jūsų įmonė gali pakilti į pirmuosius Google paieškos puslapius. Tokiu būdu, Google Ads reklama gali padidinti įmonės matomumą tarp daugelio kitų, toje pačioje rinkoje esančių įmonių. Reklamos agentūros specialistai rūpinasi, jog reklama Google paieškos varikliuose būtų aktyvi.
  • SEO – paieškos sistemų optimizavimas lemia įmonės internetinio puslapio matomumą, lankomumą, populiarumą bei gerina svetainės reputaciją. Reklamos agentūros specialistai skiria dėmesį SEO optimizavimui, norint užtikrinti, jog įmonės internetinė svetainė būtų gerai matoma Google paieškoje.
  • Facebook reklama – tai vienas didžiausių socialinių tinklų, įgalinantis platų potencialių klientų pasiekiamumą. Facebook reklama gali padidinti prekės ženklo ir/ar paslaugos matomumą, padidinti konkurencinį pranašumą, didinti klientų lojalumą, užtikrinti nuolatinę komunikaciją, kuri turi tiesioginės įtakos prekės ženklo žinomumui. Reklamos agentūros specialistai rūpinasi Facebook reklamos kūrimu, vystymu, administravimu.

reklamos agentūros facebook reklama

Freelancer’is ar marketingo agentūra?

Laisvai samdomas darbuotojas (angl. freelancer) – tai asmuo, kuris uždirba pinigus už darbą arba užduotį, kaip nepriklausomas rangovas. Laisvai samdomas darbuotojas nėra įmonės darbuotojas, todėl gali laisvai vienu metu atlikti skirtingus darbus, kuriuos atlieka įvairios reklamos agentūros.

Dažniausiai freelancer’iai dirba su vienu ar keliais reklamos vystymo elementais, pavyzdžiui, SEO, socialinių tinklų administravimu, ar Facebook reklamos vystymu.

Freelancer’io privalumai

  • Kaina

Laisvai samdomų specialistų įkainiai yra daug mažesni nei reklamos agentūrų. Jie nusistato standartinę darbo valandos kainą, arba pilną kainą,  už atliktą projektą.

  • Lankstumas

Su freelancer’iu jūs visuomet bendrausite tiesiogiai, todėl tampa lengviau išsakyti savo poreikius ir tartis dėl priimamų sprendimų. Šis specialistas gali dirbti bet kokiu laiku, todėl tam tikrus darbus gali atliks greičiau, nei nustatytu laiku dirbančios reklamos agentūros.

  • Kokybė

Laisvai samdomi specialistai yra savo srities ekspertai. Orientuodamiesi į tą sritį, kurią išmano, jie gali kokybiškai atlikti paskirtus darbus.

Be abejo, yra ir minusų. Visų pirma, tai pastovumas. Egzistuoja rizika, kad laisvai samdomas darbuotojas susirgs ir laiku neatliks paskirtų darbų. Agentūroje taip neatsitiks, nes ten dirba daugiau nei vienas žmogus. Taip pat, freelancer’is nėra jūsų įmonės darbuotojas, todėl negalite būti tikras, kad jis niekam neatskleis įslaptintos informacijos, apie jūsų įmonės veiklą.

Į ką reikia atkreipti dėmesį renkantis?

Renkantis specialistus, svarbu įvertinti pasirinktos reklamos agentūros, ir samdomo darbuotojo reputaciją, komunikacijos įgūdžius, darbo etiką. Sklandi komunikacija tarp kliento ir paslaugos teikėjo lemia darbo efektyvumą, todėl svarbu įvertinti ar bendradarbiavimas įmanomas. Paslaugos teikėjas turi gebėti priimti sprendimus, atsižvelgiant į kliento viziją bei poreikius, realistiškai įvertinti jų įgyvendinimo galimybes. Taip pat, svarbu įvertinti ar pasirinkta marketingo agentūra jau yra dirbusi jums aktualioje rinkoje.

Pasidomėkite veiklos vykdymo planu, aptarkite viešinimo detales, strategiją ir užduočių įvykdymo laikotarpį.

Atkreipkite dėmesį į agentūros ir darbuotojo jau turimą patirtį. Dažniausiai, agentūros ir laisvai samdomi darbuotojai turi sukaupę portfolio, kuriiuose pateikia savo atliktus darbus. Jeigu informacija apie praeityje įvykdytus darbus pateikiama, kaip konfidenciali, galima kvestionuoti paslaugos teikėjo patikimumą.

 

reklamos agentūros i ka atkreipti demesi renkantis

Reklamos agentūros minusai

  • Mažas prioritetas

Jeigu reklamos agentūra jūsų nelaiko rimtu ir svarbiu klientu, jie gali neskirti maksimalaus dėmesio jūsų projektui. Agentūros turi daug klientų, ir didžiausią dėmesį dažnai skiria didesnėms įmonėms.

  • Neišpildyti lūkesčiai

Visuomet yra rizika, kad nesutaps jūsų iškelti lūkesčiai, su agentūros atliktais darbais ir pasiektais rezultatais.

  • Didelės išlaidos

Jeigu rinksitės reklamos agentūrą, kuri lyderiauja rinkoje ir yra gerai žinoma, pasiruoškite didelėms išlaidoms. Apskritai, įmonės ir prekių ženklai turėtų rinktis agentūrą, labiausiai atitinkančią jų organizacijos finansinį biudžetą.

Visgi, nėra tinkamo atsakymo, kas geriau, freelancer’is ar rinkodaros agentūra. Jūs patys  turite įsivertinti, kas jums ir jūsų verslui galėtų būti naudingiausia. Svarbu, jog pasirinktas laisvai samdomas darbuotojas ar rinkodaros agentūra atitiktų jūsų lūkesčius bei viziją, ir galėtų sukurti kokybišką marketingo strategiją.

Daugiau, apie marketingo strategiją, galite skaityti mūsų straipsnyje Marketingo strategija: kas tai ir kaip ją sėkmingai planuoti

Tikimės, jog šis straipsnis suteikė jums daugiau žinių apie reklamos agentūros vykdomo darbo specifiką. Jeigu norite plėsti savo verslą ir  jums reikalingos marketingo paslaugos, arba norite pasikonsultuoti kitais skaitmeninės rinkodaros klausimais, susisiekime.