SEO auditas yra atliekamas su tikslu nustatyti, patikrinti kaip gerai jūsų internetinė svetainė arba elektroninė parduotuvė yra pritaikyta paieškos sistemoms, nustatyti klaidas, neatitikimus SEO standartams. Po audito paruošiamos rekomendacijos rastų klaidų taisymui ir tolimesnei eigai. Prieš aptariant kas yra SEO auditas pasikartokime kas tai yra SEO. SEO yra angliškos frazės search engine optimization trumpinys. Tiesiogiai išvertus – paieškos sistemos optimizavimas.
Dėmesio – audito metu klaidos nėra taisomos. SEO auditas parodo jas. Idealių svetainių nėra, tarp šios srities specialistų netgi vyrauja toks posakis: “nėra tokio dalyko kaip iki galo sutvarkyta visa svetainė”. Idealiu atveju gerai sutvarkyti gali būti jums svarbiausi puslapiai.
Profesionaliai atliktas SEO auditas atskleis taisytinas svetainės struktūros, turinio, išvaizdos vietas, parodys kokios klaidos trukdo geresniam svetainės reitingavimui paieškos sistemoje.
Kuomet yra atliekamas SEO auditas jūs sužinosite ir apie savo konkurentus, jų stipriąsias, silpnąsias vietas, galėsite parengti strategiją kaip juos pralenkti. Taip pat galėsite analizuoti ir raktinius žodžius.
Tinkamas SEO auditas turėtų jūsų svetainę geriau, suprantamiau pateikti paieškos sistemoms, tiek atskirus puslapius, tiek bendrai prekinį ženklą (čia jau priklauso kokiam verslui, kuris aspektas yra svarbesnis – ar prekinis ženklas, ar konkrečios kategorijos iškėlimas).
SEO auditas – kas į jį įeina?
Kai SEO auditas yra atliekamas pagrindinis dėmesys bus skiriamas:
- Techninei (vidinei) puslapio analizei
- Išorinei analizei
- Konkurentų bei raktinių žodžių analizei
Kiekviena SEO audito paslaugas teikianti agentūra ar specialistas gali turėti kiek kitokį audito paslaugų paketą. Jeigu SEO auditas yra atliekamas jūsų pačių, taip pat jau individualiai rinksitės kokias sritis audituoti.
Techninė analizė ir SEO auditas
Rekomenduojama pradėti nuo techninės SEO audito dalies – tai būtų serverio, pačios svetainės optimizavimas, kurio tikslas, kad Google paieškos sistemai būtų paprasčiau nuskaityti jūsų internetinį puslapį ar internetinę svetainę. Techninė analizė tai tarsi jūsų svetainės pagrindų tikrinimas, o geras pagrindas yra svarbu. Tik ant tokio pagrindo galima kurti kokybišką internetinę svetainę, kuri suteiktų kokybišką naršymo patirtį vartotojams.
Techninio SEO audito metu pasitikrinsite savo svetainės prieinamumą – tai yra kokias galimybes lengvai jus rasti turi jūsų potencialūs klientai internetinėje erdvėje.
SEO auditas padės įsivertinti ir savo svetainės spartumą. Techninio SEO audito metu tikrinamas svetainės greitis, nes tai ypač svarbu gerai vartotojo patirčiai. Geras greitis svarbu tiek naudojantis mobiliaisiais įrenginiais, tiek kompiuteriais.
Jūsų internetinio puslapio navigavimas, paieška, kategorijų išdėstymas taip pat turėtų būti aiškūs ir patogūs vartotojams. Vartotojas atėjęs su rūpimu klausimu į konkrečią svetainę turi lūkestį rasti visus atsakymus į savo turimus klausimus. Tai padaryti jam turėtų būti paprasta.
Techninio SEO audito metu taip pat pasitikrinsite ar jūsų svetainė yra indeksuota ir kurie jūsų svetainės puslapiai yra indeksuoti. Indeksuotus puslapius, kurie atitinka vartotojo užklausą, Google paieškos sistema paslaugiai jiems ir pasiūlo. Indeksuotuose puslapiuose Google robotai vaikšto bei renka informaciją, susidaro nuomonę apie ką yra puslapis, koks jame yra turinys ir kokiems vartotojams būtent šį puslapį siūlyti.
Vidinis puslapio turinys ir SEO auditas
Nors vis dar kalbame apie techninį SEO auditą, turinys yra vertas atskiro paminėjimo.
Žiūrint iš SEO perspektyvos geriausia yra kai svetainėje nėra kažkokių prieštaringų temų, ar temų kurios neturi nieko bendro su pačia puslapio idėja. Kiekvienas svetainėje publikuotas įrašas turėtų būti prasmingas, su išliekamąja verte ir kokybišku turiniu. Google paieškos sistemos tikslas yra teikti vartotojams tik kokybišką informaciją, rodyti tokius puslapius, kuriuose vartotojas ras ko ieško.
Kokybiško turinio kūrimas yra kaip maratono bėgimas – tai atneš jums naudą, organišką srautą ilgalaikėje perspektyvoje.
Turinys turi būti lengvai skaitomas, su natūraliai įpintais jums svarbiais raktiniais žodžiais. Šie reikalingi Google robotams, o pats geras turinys reikalingas teigiamai vartotojų patirčiai kurti. Raktinius žodžius verta naudoti protingai, nes Google robotai moka atpažinti ir taip vadinamą raktažodžių spam’ą, kuomet raktažodžiai vartojami
Taip pat turinys turi būti ne tik kokybiškas, bet ir originalus (reiškia nesidubliuoti), nes Google robotai jau geba atpažinti besidubliuojantį turinį. Tokia situacija numuštų jūsų internetinio puslapio reitingą. Jeigu patys nesijaučiate stiprūs tekstų rašyme, visada galite kreiptis į kitus, SEO tekstais užsiimančius specialistus.
Kalbant apie puslapio vidų svarbu paminėti ir URL nuorodas – jos turėtų būti trumpos ir aiškios, kad užmetus akį jau būtų galima susidaryti nuomonę apie ką bus šis puslapis. Ilgos, nesuprantamos nuorodos nekelia pasitikėjimo ir netgi asocijuojasi su nesaugiomis svetainėmis, sukčiais ir panašiai. Būtų puiku jei URL nuorodoje būtų ir jūsų verslui reikšmingas raktinis žodis.
SEO auditas ir išorinė analizė
Išorinis SEO (angl. off-site SEO) – tai darbai, kurie yra atliekami svetainės išorėje, siekiant didinti svetainės raktažodžių kiekius ir pozicijas Google paieškos sistemoje, kurti atgalinių nuorodų tinklą. Šie veiksmai nėra tiesiogiai susiję su jūsų svetainės turiniu, techninėmis charakteristikomis, struktūra. SEO auditas, kalbant apie svetainės išorę svarbus tuo, kad sužinojus problemines vietas bus galima pasitobulinti ir siekti aukštesnių svetainės pozicijų Google paieškos sistemoje, padidinti atgalinių nuorodų kiekius, pritraukti organiško srauto.
Atgalinės nuorodos internete kuriamos dažniausiai remiantis svetainės specifika ir rinka, kurioje yra konkuruojama. Įprasta praktika, kad SEO specialistas atlikdamas SEO auditą įvertina esamų rinkoje konkuruojančių internetinių svetainių SEO įdirbį. Čia sužinosite ko jums reiktų norint pasivyti ir pralenkti konkurentus.
Taip pat atlikus konkurentų analizę jūs galėsite pasisemti idėjų iš kur jūsų konkurentai gauna atgalines nuorodas bei patys pamėginti ten atsidurti. Ieškant idėjų kaip gauti atgalinių nuorodų verta elgtis apdairiai, nes prisirinkus nuorodų iš žemo autoriteto, spam’inių svetainių jūs tik pakenksite savo svetainės autoritetui. Čia svarbu ne tik kiekybė, bet ir nuorodų kokybė. Ištrinti nuorodas ir žemo autoriteto svetainių tikrai vėliau bus sudėtinga.
Kaip raktinių žodžių analizė ir konkurentų tyrimas yra susiję?
Anksčiau tekste buvo paminėta, kad SEO auditas suteiks jums žinių ir apie jūsų konkurentus. Analizuodami raktinius žodžius jūs analizuosite ir savo konkurencingumą. Tai padės jums susikurti savo strategiją. Naudodami tam tikrus įrankius galėsite pasižiūrėti kokius būtent raktinius žodžius klientai naudoja paieškoje (nes kartais tai, kaip mums atrodo, kad ieško vartotojai, skiriasi nuo to kaip jie iš tikrųjų ieško, kokius būtent raktinius žodžius ar jų derinius naudoja). Įrankių būna ir mokamų ir nemokamų.
Taip pat išsiaiškinsite į kuriuos raktinius žodžius ar jų junginius verta investuoti jums, o kurie rinkoje jau ir taip paklausūs, itin konkurencingi ir konkurentus šioje vietoje aplenkti bus per sudėtinga ir per brangu.
Google lygina jūsų ir jūsų konkurentų internetines svetaines pagal raktinius žodžius, kuriuos jūs abu naudojate. Pirmaus ta svetainė, kuri bus tvarkingesnė, kurioje turinys bus kokybiškesnis, kuri turės daugiau atgalinių nuorodų, turės aukštesnį domeno autoritetą ir atitiks kitus Google keliamus reikalavimus.
SEO auditas – apibendrinimas
SEO auditas yra svarbus procesas jūsų svetainei ir jūsų verslui, norint sėkmingai konkuruoti šiandieninėje visko pilnoje rinkoje. Į audito procesą įeina išties nemažai tikrinamų sričių. SEO auditą galite atlikti ir patys, galite pasinaudoti ir profesionalų pagalba.
Jeigu perskaičius šį straipsnį jums liko neatsakytų klausimų arba kilo naujų, susijusių su tema SEO auditas, kviečiame susisiekti su mūsų komanda dėl konsultacijos.