fbpx

Anksčiau įmonės daugiausiai dėmesio skyrė rinkodarai per spaudą, televiziją ir radiją. Nors šios galimybės egzistuoja ir šiandien, tačiau atsiradus internetui, atsirado ir galimybės kitaip pasiekti vartotoją. Pastebima, kad kasmet žmonės linkę vis daugiau laiko praleisti internete, tad skaitmeninė rinkodara sparčiai vystosi socialinės žiniasklaidos tinkluose.

Kas yra skaitmeninė rinkodara?

Tai įvairių skaitmeninių kanalų naudojimas, siekiant reklamuoti bei parduoti paslaugas ar produktus, pasiekti nišinę auditoriją bei populiarinti įmonę. Šioje rinkodaroje naudojami tokie kanalai kaip: internetinės svetainės, mobilieji įrenginiai, socialinė žiniasklaida, paieškos sistemos ir pan.

Skaitmeninės rinkodaros strategijų elementai

Skaitmeninės rinkodaros strategijos apima elementus, kurių pagalba galime pasiekti klientus ir suvilioti juos pirkti, ar tiesiog padidinti prekinio ženklo žinomumą. Štai keletas Skaitmeninės rinkodaros strategijų elementų:

Socialinių tinklų rinkodara

Skaitmeninė rinkodara neatsiejama nuo socialinių tinklų, kadangi tai įmonės įvaizdžio dalis. Įmonės naudoja socialinius tinklus el. reklamavimui prekėms ar paslaugoms, norint pasiekti auditoriją, padidinti pardavimus ir svetainės lankytojų srautą, kurti prekinio ženklo žinomumą. Tai procesas kai publikuojamas patrauklus turinys socialiniuose tinkluose, išklausomos auditorijos nuomonės bei analizuojami rezultatai. Dauguma socialinių tinklų turi integruotus analitinius įrankius, leidžiančius įmonėms sekti reklamos kampanijos eigą, procesą, sėkmę.

Turinio rinkodara

Turinio rinkodaros tikslas pritraukti klientų dėmesį bei padidinti pardavimus, kuriant produktyvų, informatyvų bei kūrybingą turinį. Turinio rinkodara nėra išoriškai reklaminio pobūdžio, o labiau padeda šviesti bei įkvėpti vartotojus, kurie ieško informacijos. Tokiu būdu galite tapti minčių lyderiu ir patikimu informacijos šaltiniu. Taikant šią rinkodarą padidinsite pardavimus, kadangi vertingas ir kokybiškas turinys pritraukia klientus. Taip pat sutaupysite pinigų, kadangi turinio marketingas užtikrins, jog savo įmonę reklamuojate kokybiškai ir taip nešvaistysite pinigų reklaminėms kampanijoms. Bei turėsite didesnę tikimybę sulaukt ištikimų klientų, nes naudingo bei kokybiško turinio kūrimas skatina žmones reguliariai lankytis jūsų svetainėse.

Paieškos sistemos optimizavimas

Skaitmeninė rinkodara neapsieina ir be paieškos sistemos optimizavimo (SEO) – tai procesas kai jūsų svetainė tampa labiau matoma paieškos rezultatuose pagal raktažodžius, tokiose paieškos sistemose kaip „Google“, „Bing“ ir pan. Paieškų sistemos naudoja algoritmą, pagal kurį nustato, kuriuos puslapius rodyti pagal pateiktą užklausą. Užemant aukštesnį reitingą paieškos sistemose, padidinsite žmonių srautą į jūsų svetainę.

Mokama paieška

Mokama paieška (PPC) yra internetinės reklamos metodas, kai reklamuotojas moka mokestį kiekvieną kartą tik tada, kai paspaudžiama ant skelbimo, vietoj to, jog mokėtų nustatytą sumą už nuolatinį skelbimų rodymą. Populiariausios PPC platformos: „Google Ads“ ir „Facebook Ads“. Šiame metode taip pat veikia algoritmas, kuris reklamai teikia pirmenybę pagal kokybę, raktinius žodžius, nukreipiamuosius puslapius.

Rinkodara el. Paštu

Tai naujienlaiškių siuntimas adresatui ar adresatų grupei. Rinkodaros el. Laiškai turi būti patikimi, aktualūs, linksmi jog sudomintų adresatą atidaryti el. laišką. Naudodami šią rinkodarą galite kurti apklausas bei rinkti atsiliepimus, teikti specialius pasiūlymus arba tiesiog priminti klientui apie jus, palaikyti ryšį. Svarbu neapkrauti klientų pasikartojančiais ar neaktualiais el. laiškais, nes klientas gali atsisakyti prenumeratos.

Mobilioji rinkodara

Mobilioji rinkodara leidžia įmonėms užmegzti ryšį su tikslinę auditoriją per mobiliuosius įrenginius. Tai produktų ar paslaugų reklamavimas SMS, MMS žinutėmis, socialinės žiniasklaidos pranešimais. Pranešimai turėtų būti trumpi ir aiškūs, aktualūs auditorijai.

Partnerių rinkodara

Partnerių rinkodara dar kitaip vadinama filialo rinkodara. Tai rinkodaros strategija, kurią sudaro prekybininkas, filialas, vartotojas ir tinklas. Prekybininkas parduoda prekę per filialo suteiktą tinklą. Kitaip tariant filialų rinkodara yra paprastas procesas, skirtas įmonei parduoti savo produktus per skirtingus žmones (filialus), kurie gali parduoti įmonės produktus ir paslaugas už komisinį mokestį.

Nors skaitmeninė rinkodara strategijos kintamųjų turi daug, tačiau šie elementai yra būtina sėkmingos skaitmeninės rinkodaros strategijos dalis.

Skaitmeninės rinkodaros privalumai

Platesnis auditorijos pasiekiamumas: Skaitmeninė rinkodara suteikia galimybę įvairiais skaitmeniniais kanalais išplėsti savo verslo rinkos pasiekiamumą pasauliniu mastu.

Personalizavimas: Skaitmeninė rinkodara leidžia rinkti klientų duomenis ir taip pateikti klientams personalizuotus pasiūlymus, bendrauti su klientais ir sulaukti grįžtamojo ryšio.

Geresnis įsitraukimas: Tinkama reklamos strategija, leidžia prekės ženklui pritraukti kliento dėmesį ir sukurti patikimumą prekiniu ženklu kliento akimis.

Mažesnės išlaidos: Galimybė pasiekti klientus daug mažesnėmis sanaudomis. Nesvarbu, ar norite pasiekti vietinę ar pasaulinio masto auditoriją, skaitmeninė rinkodara siūlo ekonomiškus sprendimus. Daugelis strategijų kaip SEO, socialinė žiniasklaida, turinio rinkodara, visiškai nieko nekainuos.

Stebimi rezultatai: skaitmeniniai analizės įrankiai padeda lengvai ir greitai išanalizuoti turimus duomenis ( paspaudimų skaičių, paieškos rezultatų duomenis ir pan. ), bei nustatyti kampanijos efektyvumą. Jame pateikiama išsami informacija apie klientų įsitraukimą ir reakciją į jūsų svetainę bei reklamą. Skaitmeninė rinkodara analizės įrankiais padeda tobulėti ir realiu laiku reaguoti į rinkos poreikius.

Atvirumas: Įsitraukiant į socialinę žiniasklaidą ir atidžiai ją valdant, bei bendraujant su klientais, galima ugdyti klientų lojalumą bei susikurti gerą prekinio ženklo reputaciją.

Prekinio ženklo įvaizdžio kūrimas: Prekės ar paslaugos įvaizdis svarbus tam, jog klientas pasitikėtų prekiniu ženklu, tad skaitmeninė rinkodara padeda kurti prekinio ženklo įvaizdį. Prekinio ženklo įvaizdis skatina klientus labiau įsitraukti.

Lygios sąlygos įmonėms: Skaitmeninė rinkodara leidžia net mažiausioms įmonėms konkuruoti su didelėmis įmonėmis, naudojant tikslingas strategijas. Kitaip tariant, novatoriškais sprendimais, atsižvelgimu į klientų norus, unikaliu dizainu, įmonės gali pritraukti didesnę auditorijos dalį nei konkurentai, nepriklausomai nuo įmonės biudžeto.

Konversijos rodiklis: turint internetinę svetainę, klientams suteikiama galimybė greitai ir paprastai įsigyti norimą prekę, nevykstant į parduotuvę, nestovint eilėse. Konversijos rodiklis parodo kiek žmonių sąveikauja su jūsų internetine svetaine, t.y. Kiek žmonių užsiregistravo jūsų svetainėje, užsiprenumeravo jūsų svetainės naujienlaiškį, paliko savo kontaktinius duomenis ar įsigijo jūsų prekę ar paslaugą internetu.

 

Skaitmeninės rinkodaros trūkumai

Laiko sąnaudos: Skaitmeninė rinkodara reikalauja daug laiko. Neorganizuota taktika ir netinkamos strategijos gali atimti daug laiko. Norint sumažinti laiko sąnaudas, prieš pradedant šią rinkodarą, reikėtų planuoti savo strategijas ir naudoti tinkamus metodus.

Saugumas ir privatumas: tai pagrindiniai reikalavimai skaitmeninės rinkodaros vykdomiems prekių ženklams ir verslui. Kai kurie klientai nesiryžta prisijungti prie naujų internetinių ir socialinės žiniasklaidos platformų, tad įmonėms sunku pritraukti klientų į savo verslą.

Interneto neprieinamumas: Nors skaitmeninė rinkodara suteikia pasaulinį pasiekiamumą, tačiau pasiekiami ne visi pasaulio regionai ar žmonės. Taip pat nepasiekiami kai kurie neraštingi bei pagyvenę žmonės, kurie nesinaudoja internetu.

Investavimas į marketingą: norint vykdyti skaitmeninę rinkodarą, reikia investuoti į marketingą, kadangi ši rinkodara remiasi į šiuolaikines programėles, technologinius įrenginius ir pan. Taip pat negalite pasiekti žmonių, kurie nėra įgudę naudotis šiais įrenginiais.

Techninės problemos: neapdorotas svetainės dizainas, lėtas puslapio įkėlimo greitis, svetainės prastovos, prastas svetainės naršymas, prastas paieškos variklio optimizavimas ir kt., tai techninės problemos, dėl kurių yra prarandamas žiniatinklio srautas. Klientai susidurę su tokiomis problemomis jūsų puslapyje, pereina pas klientus, kurie yra techniškai patikimi.

Pasaulinė konkurencija: Nors skaitmeninė rinkodara kiekvienam verslui suteikia pasaulinį pasiekiamumą, tačiau tai taip pat reiškia ir pasaulinę konkurenciją, t.y. Konkurencija su kitomis įmonėmis, kurios taikosi į tą pačią auditoriją kaip ir jūs. Tad reikia išsiskirti iš konkurentų, jog patrauktumėte vartotojų dėmesį.

Neigiamų atsiliepimų išplitimas: Bet koks neigiamas komentaras, atsiliepimas, apžvalga apie jūsų prekės ženklą gali greitai išplisti ir pakenkti prekinio ženklo įvaizdžiui. Tad ypač svarbu jog jūsų klientų aptarnavimo komanda greitai reaguotų į klientų problemas ir efektyviai jas išspręstų.

Gandai: Taip pat prekinio ženklo reputaciją gali paveikti asmens ar asmenų grupės skleidžiamos melagienos.

Sukčiavimas internete: daugelis įmonių susiduria su sukčiais, kurie naudoja prekinio ženklo logotipus savo rinkoje ir taip kenkia tikrojo prekinio ženklo reputacijai. Taip pat, tai gali sukelti tam tikrų finansinių nuostolių.

Strategijų kopijavimas: reklamos metodų ir strategijų piratavimas yra dar vienas skaitmeninės rinkodaros trūkumas. Kai verslas sugalvoja naujovišką taktiką ir su ja sėkmingai vykdo veiklą, jos konkurentai linkę taktikas kopijuoti.

 

Pagrindinės skaitmeninės rinkodaros klaidos

     1.Tikslų nenusistatymas ir jų neanalizavimas

Skaitmeninė rinkodara neveiks efektyviai be tikslų. Tad viena didžiausių skaitmeninės rinkodaros klaidų – tikslų neturėjimas arba jų neanalizavimas. Be tikslų negalėsite įvertinti savo įmonės efektyvumo, o turint išsikeltus tikslus, tačiau jų neanalizuojant, nežinosite kada pasieksite tikslus, ar jie buvo pasiekti tinkamu laiku ir ar aplamai įmonės veikla sėkminga, ką darote gerai, o kur reikia tobulėti. Taip pat svarbu išsikelti realius tikslus, kuriuos įmanoma bus pasiekti per tam tikrą laikotarpį, kitu atveju gali tekti nusivilti jog nepavyksta pasiekti užsibrėžtų tikslų ir tai sumažins motyvaciją augti kaip įmonei. Kaip to išvengti?

  • Tikslai turi būti nukreipti į tikslų veiksmą ( paspaudimai ant reklamos, potencialių klientų skaičius )
  • Nusistatyti tokius tikslus, kuriuos bus galima sekti.
  • Nusistatykite realius tikslus. Geras tikslas neturi viršyti jūsų biudžeto ir išteklių. Nesistenkite pasiekti daugiau nei leidžia jūsų biudžetas ar komanda. Norint įvertinti ar tikslai yra realūs, planuokite reguliarius susitikimus ir išsiaiškinkite kaip sekasi jų siekti.
  • Nusistatykite tikslams laiko terminą. Tai padės išlaikyti komandą motyvuotą.

     2. Netinkama auditorija

Skaitmeninė rinkodara sudaro sąlygas įmonėms pasiekti plačią auditoriją, tačiau daugelis įmonių norėdami pasiekti didelę auditoriją taiko bet kokius arba visus skaitmeninės rinkodaros kanalus, tačiau tenka nusivilti, kadangi žmonės neperka įmonės produktų ar paslaugų. Kai įmonės taikosi į per plačią auditoriją, vadinasi jos neteikia atitinkamo turinio suinteresuotiems žmonėms. Ką daryti?

  • Tyrinėkite savo tikslinę auditoriją. Norint rasti tinkamą auditoriją, reikia tyrimų bei bandymų
  • Apgalvokite kas gali susidomėti jūsų parduodamais produktais ar paslaugomis. Analizuokite demografinius rodiklius bei klientų duomenis: kokie pomėgiai, įpročiai

    3. Netinkamas tinklalapio dizainas

Patogi svetainė būtina šiuolaikiniam verslui. Svarbu jog ja būtų lengva naudotis bei, kad joje pateikiama informacija būtų vertinga. Neturėdami tvarkingos svetainės, gerokai atsiliksite nuo konkurentų. Kaip sukurti tinkamą tinklalapio dizainą?

  • Įsitikinkite jog kiekvienas puslapio elementas yra kintamo dydžio, jog puslapis atrodytų gerai, nepriklausomai nuo įrenginio
  • Įsitikinkite jog svetainė veikia sparčiai. Naudojant didelius failus savo puslapyje pvz.: nuotraukas, vaizdo įrašus, GIF, suglaudinkite juos, jog failai neapkrautų puslapio ir svetainė neprarastų krovimo spartos.
  • Parinkite tinkamą svetainės naršymo struktūrą, kuri būtų paprasta, lengvai suprantama ir tiktų jūsų auditorijai

    4. SEO nenaudojimas

Skaitmeninė rinkodara neapsieina be SEO, kuris padeda klientams rasti jūsų įmonės svetainę. Tad jei neįtraukiate SEO į savo skaitmeninės rinkodaros strategiją, žmonės neras jūsų įmonės svetainės paieškos rezultatuose, todėl nepasieksite naujų ir vertingų savo verslui klientų. SEO kurimas užtrunka šiek tiek laiko, tad reikia būti kantriems, kadangi SEO strategijos rezultatai bus matomi tik po kurio laiko. Kaip išvengti šios klaidos?

  • Paprasčiausias būdas išvengti šios skaitmeninės rinkodaros klaidos – pasikliauti šios srities profesionalais ir visą darbą palikti ikiwi komandai. Susisiekti su ikiwi komanda ir plačiau sužinoti apie komandos profesionalumą bei atliekamas paslaugas, galite čia.
  • Nusprendus šios klaidos išvengti savo jėgomis, pasirinkite tikslinį raktinį žodį kurį integruosite į savo svetainės puslapius arba tinklaraščio įrašus. Raktinis žodis padės jums būti matomiems paieškos rezultatuose. Jog raktinis žodis būtų efektyvus, jį galite rinktis pagal žmonių atliekamas užklausas. Toks būdas leidžia pasiekti vertingų potencialių klientų.
  • Įsitikinkite jog jūsų turinys atitinka raktinio žodžio paieškos tikslą.

    5. Potencialių klientų nepaisymas

Tai tokių klientų nepaisymas, kurie jau kartą parodė susidomėjimą jūsų verslu. Daugelis įmonių daugiausia dėmesio skiria naujų klientų įgijimui, o ne potencialiems klientams, kuriuos tik užtektų paskatinti veikti. Tad nors ir įmonės prisivilioja naujų klientų, tačiau nieko nedaro, jog šie klientai pasirodytų ir dar kartą. Kaip elgtis tokioje situacijoje?

  • Sutelkite dėmesį į pakartotinės rinkodaros strategijos kūrimą. Vienas iš paprasčiausių būdų tai padaryti – susikurti įmonės el. Paštą. Tačiau pirmiausia pasitikrinkite ar turite galimybę rinkti savo klientų el. Paštus. Pakartotinės rinkodaros tikslas – priminti žmonėms apie jų pasižymėtas, bet nenupirktas prekes ir taip paskatinti žmones vėl pagalvoti apie šiuos pirkinius. Galima ne tik priminti apie žiūrėtas prekes, bet taip pat ir pasiūlyti specialią nuolaidą.
  • Naudokite slapukus, jog galėtumėte stebėti, ką žmonės žiūri jūsų svetainėje, ko ieško, kas aktualu, ir kur lankytojai naršo išėję iš jūsų svetainės. O tada taikykite individualius skelbimus jog primintumėte klientams apie savo produktus.

    6. Tinklaraščių nerašymas

Tinklaraščiai yra vienas geriausių būdų sukurti prekės ženklo tapatybę ir autoritetą, tačiau daugelis įmonių jų nerašo arba po kelių įrašų atsisako toliau rašyti savo tinklaraščius, nes mano, kad tai neveikia. Tinklaraščių rašymas padeda pritraukti srautą į svetainę, pagerinti svetainės reitingą ir SEO bei pasižymėti kaip savo srities specialistu. Nerašydami tinklaraščių praleisite visas tinklaraščių teikiamas galimybes padėti savo verslui plėstis internete. Kaip išvengti šios klaidos?

  • Reguliariai skelbkite turinį savo tinklaraštyje, taip padidinsite savo pasiekiamumą bei sulauksite didesnio žmonių srauto į jūsų svetainę
  • Turinys turi būti kokybiškas, t.y. Atsakymai į klientų užduotus klausimus, prekių ar paslaugų pristatymai.
  • Bendraukite su savo auditorija. Taip sudominsite auditoriją ir jie grįš dar kartą prie jūsų turinio.

    7. Socialinių tinklų nepaisymas

Žmonės vis daugiau laiko praleidžia socialiniuose tinkluose, tad neturėti prekinio ženklo socialinių tinklų, būtų labai didelė skaitmeninės rinkodaros klaida. Prarandate galimybę užmegzti ryšius su klientais, sustiprinti jų susidomėjimą jūsų prekiniu ženklu bei pasiekti naujus klientus. Naudojant socialinius tinklus padidintumėte prekinio ženklo žinomumą, pritrauktumėte potencialių klientų, sutaupytumėte pinigus, kuriuos išleistumėte tradicinei rinkodarai. Kaip išnaudoti socialinius tinklus?

  • Išsirinkite tinkamą platformą savo prekiniam ženklui. Apgalvokite kokiais socialiniais tinklais naudojasi jūsų nišinė auditorija.
  • Reguliariai skelbkite turinį ir taip sudominkite auditoriją
  • Galite investuoti į reklamą socialiniuose tinkluose. Reklama padidins jūsų matomumą įvairiuose kanaluose ir nukreips auditoriją į jūsų produktus ar paslaugas.

Taigi, susipažinę su pagrindinėmis skaitmeninės rinkodaros klaidomis sužinojote kaip galima šių klaidų išvengti arba kaip tas klaidas ištaisyti. Tačiau nepamirškite jog viso to galima išvengti tinkamai pasirinkus strategijas ir jų laikantis. Išsikėlus realius tikslus, pasirinkę strategijas ir tinkamus kanalus, galite pasiekti maksimalių rezultatų ir tapti numeriu pirmu klientų pasirinkime.