fbpx

Per pastaruosius šimtmečius ir net dešimtmečius keitėsi daug socialinių procesų. Verslas ne išimtis. Galimybės, kurias ženkliai išplėtė technologijų pažanga padarė įtaką ir procesams versle.  

E komercija tai tam tikra, moderni verslo santykių rūšis. Kitais žodžiais tariant, e komercija yra paslaugų ar prekių pardavimas ir pirkimas virtualioje erdvėje (internete). E komercija apima ir kitokius duomenų ar pinigų judėjimo sandorius, kurie vyksta internete. 

Kai vyksta e komercija nereikalingas joks fizinis kontaktas. Yra naudojamos tik IT technologijos. 

E komercija, galima sakyti, pakeitė mūsų suvokimą apie verslą, jo vystymą ir vykdymo principus. Internete, vykdydami e komerciją prekes ir paslaugas pardavinėti ir sandorius sudarinėti galime 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę iš bet kur, kur tik yra internetas ir tam nereikia papildomų darbuotojų. Minimalistiniam variantui užteks jūsų, kompiuterio ir interneto. Nėra būtina nuomotis patalpas, prekėms sandėliuoti, klientus aptarnauti galite tiek Lietuvoje, tiek užsienio valstybėse.  

Kurjerių kompanijos užsiims jums reikalinga logistika. Ir visa tai vyksta e komercijos dėka.  

Kokie yra e komercijos tipai  

Tai kaip vis tik e komercija atrodo praktikoje? Štai keletas pavyzdžių. 

Parduotuvės. Elektroninė parduotuvė iš esmės yra fizinės parduotuvės atitikmuo. Nuo maisto prekių iki aprangos, buitinės technikos ir prabangos prekių – viską šiandien jau galima įsigyti internete.  

Katalogo peržiūra tai virtuali kelionė po parduotuvę, kuri prilygsta lentynų žvalgymui fizinėse parduotuvėse, tik apsipirkimas čia, internete, trunka greičiau ir paprasčiau.  

Aukcionai. Dar viena įdomi niša kur e komercija keitė įprastą, tradicinį verslą. Kaip atrodo virtualioje erdvėje vykstantys aukcionai? Pardavėjai skelbia norimą parduoti prekę ir sumoka už ją komisinį mokestį aukcioną organizuojantiems. Potencialūs pirkėjai naršydami po katalogą už prekes siūlo savo kainą. Kurio žmogaus kaina “laimi” aukcioną – tas prekę ir įsigyja. Daug aukciono tipo pardavimų vyksta Ebay platformoje.  

Skelbimai. Anksčiau skelbimus turėjome popierinėje spaudoje, televizijoje, radijuje, skelbimų lentose namų bendrijose, prekybos centruose ir panašiai. Dabar dalis skelbimų persikėlė į internetinę erdvę, socialinius tinklus, įvairius e portalus ir kita. Skelbimai padeda pirkimus pardavimus atlikti ne vien tik juridiniams asmenims, bet ir eiliniam žmogui, kuriam tokia paslauga reikalinga ir jis, greičiausiai, e komercija neužsiima.   

Elektroninė bankininkystė. Kaip nepaminėjus šios su e komercija susijusios srities. Piniginės operacijos internete jau tapo kasdien atliekamu veiksmu ir nieko nebestebina. Tai be galo patogu ir leidžia saugiai bei greitai atsiskaityti už pirkinius ar įvykdyti kitus sandorius čia, Lietuvoje, ir užsienyje. Plečiantis įvairioms atsiskaitymų platformoms didėja ir e komercijos galimybės. Galime prekiauti tiek šalies viduje, tiek Europos sąjungoje, tiek su trečiosiomis šalimis, įvairiomis valiutomis.  

Kodėl e komercija reikalinga?  

Kas yra e komercijos objektas? Tai yra elektroninėmis priemonėmis sudaromi bei vykdomi finansiniai, komerciniai, atsiskaitomieji sandoriai. Iš esmės į šią sąvoką telpa nuo pirminio kliento sudominimo preke ar paslauga iki sandorio užbaigimo (apsipirkimo).  

Plėtoti ir nuosekliai gerinti komercinę veiklą, naudojant įvairias internetines technologijas yra vienas pagrindinių su e komercija susijusių tikslų. Norint pirmauti, išsiskirti rinkoje, pralenkti konkurentus verslininkai į pagalbą pasitelkia įvairias pažangias technologijas. Nuo galingų serverių internetinės parduotuvės talpinimui iki labiau pažengusios programinės įrangos bei konsultacijų su įvairiais specialistais, dirbančiais komercijos, rinkodaros srityse ir panašiai.  

Elektroninės komercijos veikla iš esmės yra susijusi su paslaugų ir prekių pardavimais internetu, pradedant nuo rinkos tyrimų, prekių gamybos, finansinių investicijų, marketingo strategijos ir užbaigiant pardavimu galutiniam klientui. 

E komercijos privalumai 

Vienas ryškus e komercijos privalumas yra tai, kad verslai gali kur kas lengviau ir greičiau pasiekti savo klientus, patenkinti jų lūkesčius, atsakyti į klausimus ir spręsti problemas visame pasaulyje. 

Taip pat – greitas bendravimas – galioja bendravime su investuotojais, klientais, darbuotojais, tiekėjais, partneriais ir kita. Nuotoliniai skambučiai, vaizdo susitikimai ir net konferencijos – visos šios technologijos yra pasitelkiamos komerciniams tikslams vykdyti. 

Didesnio prekių katalogo galimybė. Išnyksta prievolė rūpintis prekių sandėliavimu pas save, nes galima klientams tiekti prekes tiesiai iš gamintojų sandėlio arba tarpinių įmonių, kurios rūpinasi sandėliavimo paslaugomis. Nereikia galvoti apie temperatūrinius rėžimus, lengviau stebėti prekių galiojimo laikus – visai tai suteikia prielaidas turėti didesnį, įvairesnį asortimentą. 

Kainos. Jeigu tik jūsų verslo specifika leidžia ir kaštai yra mažesni nei būtų turint fizinę prekybos vietą, galite pasiūlyti klientams geresnes kainas. Nes galimai čia sutaupote ant patalpų nuomos, darbuotojų samdymo, komunalinių mokesčių ar dar kitų niuansų. 

Patogus aptarnavimas. Vykdant e komerciją iš kliento požiūrio kampo matome tokius privalumus – čia nėra eilių, nėra nedarbo valandų, čia galima gauti aptarnavimą ne darbo valandomis bei savaitgaliais, čia parduotuvė neužsidaro, nes darbuotojas susirgo arba yra atostogų metas.  

Taip pat, visas pirkėjų teises saugo valstybinės institucijos, tokios kaip vartotojų teisių apsauga ir panašiai.  

Pristatymas. Klientams nebereikia niekur eiti iš namų, visos prekės yra pristatomos jiems patogiu būdu (nes dažnas pardavėjas siūlo ne vieną logistikos opciją) ir netgi jiems patogiu laiku (sistemoms tobulėjant, kartais jau galima nurodyti ir laiko intervalus kada pageidaujate gauti savo užsakymą).  

E komercija – kaip pradėti?  

Galbūt, aptarus pagrindus apie tai, kad yra elektroninė komercija, kaip ji vykdoma ir kas ją sudaro, kilo noras išmėginti patiems arba pakeisti turimos veiklos specifiką?  

Pradėkite nuo tinkamos platformos pasirinkimo. E komercijai skirtų platformų yra daug, atlikite analizę, išsirinkite tokią, kuri labiausiai atitiktų jūsų poreikius, kurią jums būtų patogu valdyti, o jūsų klientams naudotis. Internetinės parduotuvės kūrimas gali būti ir veikla, kuria užsiimsite savarankiškai. Gausybę patarimų kaip pradėti internetinę prekybą rasite šiame mūsų parengtame straipsnyje. 

Kai rinksitės platformą būtinai pasirūpinkite, kad ji būtų pritaikyta mobiliesiems įrenginiams. Daugiau negu pusė paieškų prieš apsipirkimą vyksta telefonu, tad teigiama vartotojų patirtis čia tikrai svarbi. 

Apie ką bus jūsų verslas. Kažką naujo klientams pasiūlyti darosi visai nepaprasta. Stebėkite rinką, įsivertinkite savo stipriąsias puses, galbūt, kažkas jau turi idėją panašią į jūsų, bet jūs galite geriau? 

Konkuruoti itin konkurencingose nišose bus sunku, tad verta fokusuotis ten, kur konkurencijos šiai dienai yra kiek mažiau. 

Autentiškumas, geras kainos ir kokybės santykis, gražus vizualinis apipavidalinimas – štai kas traukia klientus. Pavyzdžiui, rinkoje tikrai gausu žvakių gamintojų, tačiau vis dar galima nustebti sutikus naujų formų, netikėtų kvapų derinius ar originalų vizualinį pateikimą.  

Geras svetainės dizainas. Internetinės parduotuvės kūrimas neatsiejamas ir nuo tam tikrų dizaino sprendimų. Internetinė svetainė turi būti tiek patraukli akiai, tiek patogi naudotis. Į tai įeina tokie dalykai kaip: produktų nuotraukos ir aprašymai, krepšelio ir atsiskaitymo patogumas, įrankių juosta, paieška ir kita. Labai svarbu ir internetinės svetainės greitis.  

Atsiskaitymo būdai. Klientas turi galėti atsiskaityti greitai ir patogiai. Prisiminkite, kur jums patiko apsipirkti, patyrinėkite konkurentus ir pasiskolinkite jų gerąsias praktikas. Neapsiribokite vien tik galimybe atlikti bankinį pavedimą. Rinkdamiesi apmokėjimo sprendimus būtinai atsižvelkite kur prekiausite – Lietuvoje, užsienyje ar ir ten, ir ten.  

Internetinės parduotuvės saugumas. Sutiksite, kad kai kurie žmonės, ypač vyresnio amžiaus žmonės, įtariai žiūri į apsipirkimą internetu. O ir sukčių šiai laikais daugėja, istorijų išgirstame kiekvieną savaitę. Kurkite maksimaliai saugumą užtikrinančią parduotuvę. Prastai atrodanti ir funkcionuojanti elektroninė parduotuvė bus tarsi pavojaus signalas ja besinaudojantiems. Tai pakenks ir jūsų natūraliam reitingavimui Google paieškos sistemoje.   

Tikimės, kad šis straipsnis padėjo aiškiau suprasti kas yra e komercija ir kaip ji atrodo šių dienų kontekste.  

Jeigu jaučiate, kad e komercija, internetinė prekyba, internetinės parduotuvės kūrimas ir saugumas yra tai, kas domina jus – kviečiame susisiekti su mūsų agentūra konsultacijai.