fbpx

Turbūt sutiksite, kad pastarasis laikmetis parodė kokia svarbi ir vis populiarėjanti yra internetinė prekyba. Tai klientui yra patogu, galima pasiekti didžiulį asortimentą, nereikia niekur eiti, tad taupomas laikas, kurio visada trūksta.  

Dabar turime gausą pačių įvairiausių įrankių – elektroninės prekybos platformos padeda greitai ir sąlyginai lengvai bei patogiai susikurti nuosavą elektroninę parduotuvę bei užsiimti internetine prekyba. Tose platformose paprastai jau būna integruoti įrankiai, padedantys valdyti sandėlį, išrašyti sąskaitas faktūras, priimti atsiskaitymus už pirkinius, išsikviesti logistiką ir panašiai. 

Taip pat, prekyba galima užsiimti ir per kitas platformas net ir neturint savo elektroninės parduotuvės, bent norint išmėginti internetinę prekybą.  

Internetinė prekyba yra kur kas didesnis ir sudėtingesnis procesas nei tiesiog internetinės svetainės sukūrimas ir produktų nuotraukų bei aprašymų sukėlimas. Internetinė prekyba vargu ar bus sėkmingai vystoma be tam tikrų įgūdžių, rinkodaros ir netgi mokestinių žinių. Taip pat reikia būti susipažinus ir su tam tikrais įstatymais, kad žinotume kaip teisingai aprašyti privatumo politiką, atlikti prekių grąžinimus, kaip teisingai skelbti akcijas, aprašyti prekes ar paslaugas, kaip sąžiningai ir etiškai konkuruoti. 

Internetinė prekyba žavi dar ir tuo, kad tai yra galimybė turėti savo verslą arba galimybė papildomai gauti pajamų, užsiimant savo mėgstama veikla, dirbti iš namų ar bet kurios pasaulio vietos (kurioje yra internetas). Internetinė prekyba duos tiek rezultatų, kiek įdėsite pastangų ją kurdami ir tobulindami.   internetine prekyba 2

Internetinė prekyba ir rinkos apžvalga 

Jeigu viskas, ką šią akimirką turite tėra didelis noras užsiimti internetine prekyba, galbūt vertėtų pradėti nuo rinkos analizės? Užsiimkite tokia prekyba, kuri užpildytų rinkos trūkumus, kurkite internetinę prekybą sferoje, kuri turi paklausą. Išanalizuokite, kokioms prekėms ar paslaugoms šiuo metu yra poreikis. Raskite vietas kur vyrauja pasiūlos trūkumas arba pasiūla yra, bet matote įvairių niuansų, kuriuos atėję į rinką galėtumėte patobulinti, pvz, greitesnis prekės pristatymo terminas, gausesnis asortimentas, geresnė kaina ir kita.  

Ieškokite nišinių sferų, tokių kurios dar nėra užimtos arba po kol kas yra mažai išplėtotos. 

Jeigu idėją ar polinkį į kažkokią sritį jau turite, vis tiek nespjaukite į rinkos analizavimą. Tai padės pamatyti kuo galite būti kitokie, užsiimdami internetine prekyba. Galbūt sąvoka “rinkos analizė” skamba sudėtingai. Pažiūrėkite į tai paprasčiau – analizuokite duomenis, kuriuos randate internete patys, lyginkite juos. Taip pat Facebook’e yra gausų įvairių verslui skirtų grupių, kur galite dalintis savo idėjomis, semtis gerosios patirties iš kitų rinkos dalyvių, ieškoti kontaktų, klausti patarimų.   

O gal matote kažkokią sferą, kuri dabar yra itin paklausi ir atsiradęs naujas rinkos dalyvis turėtų sėkmingą startą, iš karto gautų rinkos dalį ir tai jam generuotų pajamas. 

Savo turimą idėją įsivertinti padėtų ir diskusijos su potencialiais partneriais, potencialiais klientais, ypač jei galvojate apie kažką visiškai naujo ar siekiate kurti pridėtinę vertę jau rinkoje esančioms prekėms ar paslaugoms..         

Internetinės parduotuvės kūrimas 

Iš tiesų, norint pradėti internetinę prekybą nebūtina turėti nuosavą internetinę svetainę, yra ir kitų būdų prekiauti, pvz, prekybos platformos tokios kaip pasaulinės rinkos žaidėjas Amazon, Etsy, Ebay arba mūsų lietuviškas portalas Pigu. Galvodami kur turėtų vykti jūsų internetinė prekyba pagalvokite apie produkto specifiką, tikslinę auditoriją, paklausą, klientų finansines galimybes, savo numatytą pradinį kapitalą, kt.    

Šiame straipsnyje daugiausia dėmesio vis tik bus skiriama internetinei prekybai per savo nuosavą internetinę svetainę. Turėdami savo internetinę svetainę būsite mažiau apriboti, turėsite daugiau laisvės ir erdvės kūrybai, reklamos sprendimams. Prekiaudami per kitų valdomas platformas turėsite vadovautis jų taisyklėmis, kurios ne visada bus tinkamos jūsų verslui, o atsiradus kokioms nors naujovėms arba pasikeitimams turėsite greitai reaguoti ir prisitaikyti.  

Gal iš pirmo žvilgsnio nuosavos svetainės kūrimas atrodo sudėtingas procesas, bet šiai dienai tikrai yra daug įrankių, kurie padės jums šiame procese. Freelancer’ių galima paprašyti, kad padėtų tuose etapuose, kur kils nesklandumų, jeigu svetainę kursite patys.       

Išlikti originaliems yra taisyklė niekada neišeinanti iš mados. Norėdami pradėti internetinę prekybą, įeiti į rinką turėsite kažkuo išsiskirti. Į tai įeina ir jūsų visa prekinio ženklo rinkodara. Sugalvoję įsimenantį pavadinimą būtinai užsisakykite ir domeną jam. Domeno pasirinkimas yra viena iš sudedamųjų prekinio ženklo rinkodaros dalių, kuo paprasčiau klientams jis bus įsimenamas (ir netgi rašomas) tuo greitesnio savo prekinio ženklo atpažįstamumo galite laukti. 

Patarimas: į savo pavadinimą įtraukite ir jums aktualų raktinį žodį, tai pagelbės ir paieškų sistemos optimizavimo procesui (SEO).  

Internetinę parduotuvę galite susikurti ir patys. Šiandien jau turime įvairių įrankių, kurie naudojant iš anksto paruoštus šablonus, padės jums susikurti jūsų poreikius tenkinančią ir savo funkciją atliekančią internetinę parduotuvę. Čia didžiausia investicija bus jūsų laikas.  

Šį darbą galite patikėti ir profesionalų komandai, čia jau investicija bus pinigai, bet savo laiką galėsite skirti kitiems procesams, kurie reikalingi norint, kad internetinė prekyba vyktų sklandžiai ir sėkmingai. Mūsų komanda taip pat teikia tokią paslaugą, kaip internetinių parduotuvių kūrimas, mielai jus pakonsultuosime reikalui esant.  

internetine prekyba 3

Mokėjimo sistema 

Mokėjimo sistema ir jos svarba tikrai yra verta atskiro paminėjimo. Kad klientai norėtų jums atiduoti savo pinigus ir patikėti jautrius duomenis jie turi jumis pasitikėti. Tad jūsų darbas yra sukurti tokią internetinės prekybos vietą, kad klientams nekiltų klausimų ar abejonių. Taip pat, atsiskaitymo sistema jiems turi būti patogi, paprasta, lengvai suprantama. Dabar yra tikrai ne vienas profesionaliai įgyvendintas mokėjimų sprendimas, pvz, “Paypal”, “Paysera”, “Stripe”, “Montonio”.  

Rekomendacija: jeigu jūsų projektas yra skirtas Lietuvos rinkai puikiai tiks ir “Paysera” ar “Montonio”, jeigu užsienio rinkai – tuomet atkreipkite dėmesį į “Stripe”. Šios mokėjimų platformos užtikrina jūsų klientų ir jūsų saugumą.  

Kas dar svarbu: juridinio asmens formos pasirinkimas  

Tam, kad internetinė prekyba būtų vykdoma oficialiai, tvarkingai gaunamos pajamos ir mokami mokesčiai reikia pasirinkti juridinio asmens formą.  

Kiekviena forma turi savo pliusų ir minusų, o ir jūsų individuali situacija (pvz, ar tai pagrindinė darbovietė ar ne, ar turite pradinį kapitalą ar ne, kiek planuojate pardavimų, nes nuo to priklausys mokesčiai, ar prekyba vyks Lietuvoje, užsienyje ar mišriu būdu ir kitos aplinkybės) gali lemti, kurią formą jums bus palankiau rinktis. Daug informacijos ir konsultacijų šiais klausimais suteikia tiek SODRA, tiek VMI. Taip pat šiais klausimais pakonsultuoti galėtų ir buhalterinės apskaitos įmonės, įmonės užsiimančios verslo konsultavimu, įmonių steigimu ir kita. 

Dažniausiai internetinei prekybai naudojamos formos yra: mažoji bendrija, uždaroji akcinė bendrovė, individuali veikla.   

Internetinė prekyba ir dėmesys reklamai 

Pradėję internetinę prekybą be reklamos neapsieisite. Įsteigti juridinį vienetą ir susikurti internetinės prekybos vietą yra tik viena darbo dalis. Toliau jūsų sėkmę ir produktyvumą lems jūsų indėlis į reklamą. Siekis yra, kad jūsų tikslinė auditorija, jūsų potencialūs klientai sužinotų apie jus.  

 Būdai kaip galima reklamuotis: 

  • Per socialinius tinklus (Instagram, Facebook, Pinterest, Tik Tok, Youtube, kt. – įsivertinsite kur yra jūsų potencialūs klientai). Jeigu nenorite to daryti patys, galite naudotis tie freelancer’ių tiek agentūrų teikiamomis paslaugomis. 
  • SEO – paieškos sistemų optimizavimas – padės natūraliai atvesti srautą į jūsų internetinę parduotuvę iš paieškos sistemos. Žmonės dabar informacijos ieško Google paieškos sistemoje. Paieškai jie naudoja raktinius žodžius, pamenate, aukščiau kalbėjome apie tai, kad kuriant savo prekinį ženklą būtų gerai jame pavartoti ir jums svarbiausią raktinį žodį. 
  • Mokama Google reklama (Google Ads) 
  • Mokama reklama Facebook  
  • Mokama reklama Instagram 
  • Naujienlaiškių marketingas 
  • Reklama per influencerius 
  • Publikacijos regioniniuose arba didesniuose portaluose 

Čia paminėta tik keletas reklamos būdų, jų yra kur kas daugiau – svarbiausia į procesą pažiūrėti kūrybiškai. 

Svarbu ir komunikacijos tonas, kurį pasirinksite. Tekstų kokybė, kuriuos publikuosite. Tiek klientai, tiek paieškos sistemos mėgsta ir vertina kokybišką turinį. O kartu tai yra ir būdas parodyti savo išskirtinumą šiame neaprėpiamų prekių ir paslaugų pasiūlymų pasaulyje. 

Internetinė prekyba kupina įvairiausių galimybių. Tai gali būti būdas realizuoti save, užsiimti savo hobiais, o gali ir tapti pagrindiniu pajamų šaltiniu. Arba net išaugti į didelius projektus, kurie kartais tampa tarptautiniais. Kartu tai ir proga rinkoje parodyti produktus, paslaugas, kurie jums atrodo vertingi ir naudingi bei galintys išspręsti ir kitų problemas.  

Tikimės, kad šis straipsnis jus supažindino su internetine prekyba, su jos kanalais, galimybėmis ir būdais, kaip ją pradėti.