fbpx

Influencerių rinkodara apima prekinių ženklų bendradarbiavimą su influenceriais, siekdami parduoti produktus, paslaugas ar tiesiog padidinti prekinio ženklo žinomumą. Influenceris kaip rinkodaros priemonė kiekvienais metais vis labiau populiarėja ir vis dažniau prekiniai ženklai nori bendradarbiauti su nuomonės formuotojais, kadangi tai vienas iš efektyvių reklamos metodų, kuriuo galima skatinti pardavimus. 

Kas yra influenceris? 

Influenceris ( liet. Nuomonės formuotojas ) – žmogus, kuriantis turinį socialiniuose tinkluose ir stipriai formuojantis visuomenės nuomonę apie tam tikrus produktus, prekės ženklus ar įvykius, vedamas specifinių paskatų. Šis asmuo turi didelį nuolatinių sekėjų skaičių socialiniuose tinkluose, tokiuose kaip: „Facebook“, „Instagram“, „Youtube“, „Twitter“. Influenceriai sukuria artimą ryšį su sekėjais, ir įgauna jų pasitikėjimą, dėl to eilinis vartotojas mano, kad influenceris tai patikimas būdas sužinoti apie tam tikrus produktus, paslaugas, įvairias veiklas. Ir taip įtakoja žmonių pasirinkimą pirkti, naudotis įvairiomis paslaugomis. Dėl šios priežasties įmonės bei įvairūs prekiniai ženklai bendradarbiauja su nuomonės formuotojais ir taip augina savo prekinį ženklą. 

Influencerio veikla 

Influenceris reklamuoja tam tikrą paslaugą ar produktą kurdamas įvairius įrašus, vaizdo įrašus, podcast’us už tam tikrą atlygį. Atlygis dažniausiai priklauso nuo autidorijos skaičiaus ir jų įsitraukimą, tačiau atlygiu gali būti ir nemokama prekė ar paslauga, t.y. Influenceris gauna nemokamą prekę ar paslaugą išbandyti, mainais į reklamą.

Nuomonės formuotojų tipai 

Influencerių tipus galima atskirti pagal sekėjų skaičių ir jų įsitraukimą, skelbiamą turinį, bei kuriose platformose kuria turinį. Influenceriai pagal sekėjų skaičių: 

Mega-influenceriai 

Tai influenceris kuris savo socialinėje erdvėje turi daugiau nei 1 milijoną sekėjų. Mega influencerius apima įžimybės – sportininkai, aktoriai, muzikos atlikėjai ir pan. Jie pasiekia pačią įvairiausią ir skirtingų žmonių auditoriją. 

Makro-influenceriai 

Influenceris kurio sekėjų skaičius yra nuo 40 000 iki 1 milijono socialiniame tinkle. Tokie influenceriai dažniausiai išgarsėja kurdami vlogus socialiniuose tinkluose, per televiziją.  

Mikro-influenceriai 

Mikro-influenceris turi nuo 1 000 iki 40 000 sekėjų vienoje socialinėje platformoje. Tai paprasti žmonės, išgarsėję dėl savo tam tikros veiklos. Tokio lygio nuomonės formuotojai kuria turinį apie: madas, kelionės, verslą ir pan. Mikro-influenceriai populiariausi tarp įmonių norinčių reklamuoti savo produktus ar paslaugas, kadangi šie influenceriai turi didžiausią įsitraukimą ir išplėtotus santykius su savo auditorija. 

Nano-influenceriai 

Tai naujausias influencerių tipas, kurį seka mažiau nei 1000 sekėjų, tačiau labai lojalių, norintys bendrauti su influencerių ir išklausyti jo nuomonę. Daugumai įmonių nano-influenceris neturi didelės įtakos. Nors ir jie gali būti pigūs ir turėti stiprų poveikį nedidelei žmonių auditorijai, tačiau įmonei gali prireikti dirbti su šimtais nano-influencerių, kad pasiektų plačią auditoriją. 

Ieškoti influencerio tik pagal sekėjų skaičių neužtenka, kadangi svarbus ne tik auditorijos dydis ir jos aktyvumas. Svarbu atsižvelgti ir į influencerio kuriamą turinį, jog būtų galima geriau suprasti kas domina auditoriją. Pagal turinį influenceriai skirstomi į šiuos tipus: 

Tinklaraštininkai 

Tinklaraštininkai ir socialinių tinklų influenceriai ( dažniausiai mikro-influenceriai ) palaiko artimiausius santykius su savo sekėjais. Internete yra daug įtakingų tinklaraščių, tad jei tinklaraštininkas teigiamai pamini jūsų įmonės produktą įraše, tinklaraštininko rėmėjai gali norėti išbandyti jūsų produktą. 

Youtuberiai 

Taip pat labai populiarus turinio tipas yra vaizdo įrašai. Ne kiekvienas vaizdo įrašų kūrėjas turi savo svetainę, tad kuria turinį „youtube“ platformoje. Prekiniai ženklai dažnai dirba su populiariais „Youtube“ turinio kūrėjais.  

Podcastų kūrėjai 

Podcast’as yra nauja internetinio turinio forma, kuri sparčiai populiarėja. Podcastų kūrėjai atsižvelgia į auditoriją ir turinį kuria pagal ją, pvz:. Kas šiuo metu populiaru, naujausios tendencijos, temos dominančios auditoriją, įvairūs interviu. 

Didžioji dauguma influencerių išgarsėja socialinėje žiniasklaidoje ir juos rasti galima visose populiariausiose socialiniuose tinkluose, tačiau Lietuvoje daugiausia influencecerių galima rasti „Instagram“ socialiniame tinkle.  

Nors influenceris turi didelę auditoriją bei kuria turinį atsižvelgdamas į savo sekėjus, tačiau kiek realiai įtakoja auditorijos nuomonę bei pasirinkimus pirkti? Jog būtų lengviau suprasti influencerio įtaką auditorijai, nuomonės formuotojai taip pat skirstomi ir pagal įtakos lygius:  

Įžymybės 

Įžymybės gali turėti daug socialinių tinklų sekėjų, tačiau svarstoma kiek realios įtakos turi tiems, kurie juos seka. Nors įmonių pardavimai padidėja, kai įžymybė reklamuoja jų produktą, tačiau tokio tipo influenceris yra gan brangus, nebent gali būti taikoma išimtis kai  įmonė gamina produktą, kurį įžymybė jau mėgsta ir naudoja. Viena iš problemų naudojant įžymybes kaip influencerius, jog nors ir įžymybės turi didelę auditoriją, tačiau ji įvairi, ir tam tikro produkto reklama, gali visiškai nesudominti didžiąją dalį auditorijos, kadangi sekėjams reklamuojamas produktas bus neaktualus. 

Pagrindiniai nuomonės lyderiai 

Tai pramonės ekspertai ir lyderiai, pvz.: žurnalistai, akademikai, pramonės ekspertai, profesionalūs patarėjai. Tokie lyderiai užsitarnauja pagarbą dėl savo kvalifikacijos, pareigų, patirties. Daugelis lyderių susikūrę savo reputaciją, gali neturėti didelės ar aktyvios socialinės auditorijos. 

Žmonės, turintys didesnę nei vidutinę įtaką savo auditorijai 

Šie influenceriai turi geriausius bendravimo įgūdžius ir bendravimą su savo auditorija. Savo veikla jie sudomino sekėjus ir tapo savo srities ekspertais. Šio tipo influenceris panašus į pagrindinį nuomonės formuotoją, tačiau savo reputaciją įgijo per internetinę veiklą. 

Privalumai dirbant su influenceriu 

Įmonėms influenceris naudingas tuo, jog suteikia įmonių produktams ar paslaugoms patikimumą ir skatina paklausą. Štai keletas priežasčių, dėl ko verta dirbti su influenceriu: 

  • Dirbant su influenceriu pasieksite nišinę auditoriją ir padidinsite savo prekės ženklo ar paslaugos žinomumą, matomumą, vartotojų įsitraukimą. Prieš pradedant dirbti su influenceriu, patartina įsigilinti į esamą influencerio auditoriją, t.y. Išsiaiškinti kokia sritis domina influencerio auditoriją. Auditorija įsitraukusi, tad laukia ir atitinkamo turinio. 
  • Taip pat darbas su influenceriu sukuria auditorijos pasitikėjimą įmonės prekėmis ar paslaugomis, kadangi sekėjai pasitiki influencerio nuomone ir ja vadovaujasi. 
  • Kadangi reklamos kanalų ir formatų gausa leidžia pateikti turinį įvairiausiais būdais. tokio pavidalo reklamą žmonės priima pozityviau. 
  • Pagerinamas santykis su klientais per esamus ryšius, kuriuos palaiko influenceris. Gaunamos papildomos įžvalgos kurios leidžia geriau suprasti produkto ar paslaugos privalumus bei trūkumus, kadangi Influencerio auditorija dalinasi savo patirtimi, atsiliepimais. 
  • Pagerinamas įmonės prekinis ženklas, kadangi nuomonės formuotojų ryšys su auditorija ( klientais ) gerina kliento nuomonę apie įmonę. 
  • Darbas su influenceriu sukuria galimybę kurti ryšius ir pagerina SEO. Tokiu būdu didinamas paieškos reitingas. 

Kaip dirbti su influenceriu 

Populiarėjant influencerių rinkodarai, nuomonės formuotojų paklausa auga. Suradus savo influencerį, reikia jį įtikinti dirbti su jumis. Keletas būdų kaip pradėti dirbti su influenceriu: 

  1. Nusistatykite tikslus 

Nebendradarbiaukite su influenceriu neturėdami išsikeltų tikslų, kuriuos norėtumėte pasiekti influencerio pagalba. Vienas iš tikslų gali būti – padidinti prekės ženklo žinomumą. Tik išsikėlus tikslą ieškokite influencerio, kuris galėtų padėti pasiekti užsibrėžtų tikslų. 

  1. Pasirinkite tinkamą platformą 

Visi socialinės žiniasklaidos kanalai turi skirtingą turinį ir strategijas. Ne visi influenceriai yra kiekvienoje platformoje, tad svarbu pasirinkti tinkamus socialinius tinklus kuriuose norite reklamuoti savo produktą ar paslaugą. 

  1. Atidžiai rinkites influencerius, su kuriais galėtumėte dirbti 

Nesunku rasti influencerį turintį daug sekėjų socialiniuose tinkluose, tačiau tai nebūtinai geriausias variantas su kuo būtų verta pradėti dirbti. Kadangi svarbus ne influencerio populiarumas, o jo aktualumas, auditorijos įsitraukimas bei santykis tarp influencerio ir sekėjų. Influencerio niša turėtų būti artima jūsų produktui ar paslaugai. Pvz.: Pardavinėjate muzikos instrumentus ir bendradarbiaujate su sportininku, kuris visiškai nesusijęs su muzika. Toks bendradarbiavimas jūsų įmonei naudos neatneš. Dažniausiai tokiu atveju, influenceris net nesutiks su jumis bendradarbiauti. 

  1. Atlikite pasirinktų influencerių analizę 

Informacijos apie influencerio sekėjų skaičių ir turinį neužtenka. Išanalizuokite influencerio turinį bei ankstesnių prekinių ženklų bendradarbiavimą su influenceriu ir įvertinkite turinio nuoseklumą bei kokybę, koks auditorijos įsitraukimo lygis, ar influenceris bendrauja su savo auditorija.  

  1. Nusistatykite biudžetą 

Prieš pasiūlydami atlygį influenceriui, įsitikinkite jog gerai išmanote rinką. Biudžetas priklausys nuo pasirinktų influencerių ( Mega-influencerių reklamos paslauga kainuos brangiau nei mikro-influencerių ). Taip pat atlygis už reklamą gali būti nemokamas produktas ar paslauga, t.y. Prekės ar paslaugos dovanojimas influenceriui mainais į reklamą. 

  1. Susisiekite su influenceriais 

Nusprendus su kuriais influenceriais norite bendradarbiauti, susisiekite su atrinktais nuomonės formuotojais ir įsitikinkite ar influenceris nori bendradarbiauti su jūsų prekiniu ženklu. Prieš susisiekiant su influenceriu, kruopščiai apgalvokite žinutės turinį. Nesiųskite masinių laiškų/pranešimų influenceriams, o kiekvienam influenceriui rašykite asmeniškai, pristatant produktą ar paslaugą ir informuojant juos apie tai ko tikitės pasiekti 

  1. Aptarkite instrukcijas ir lūkesčius 

Gavus influencerio sutikimą bendradarbiauti, pradėkite nuo instrukcijų bei lūkesčių. Ką norite reklamuoti, kiek laiko norėtumėte bendradarbiauti, kokius tikslus, rezultatus norėtumėte pasiekti influencerio pagalba. 

  1. Sustiprinkite santykius su influenceriu 

Investuokite laiką kurdami geresnius santykius su influenceriu. Kurkite bendruomenę bei palaikykite nuolatinius ryšius. Parodykite jam pagarbą bei nuoširdumą. Suteikite influenceriui laiko kuriant reklamą bei nesitikėkite didelių rezultatų per kelias valandas. Sutelkite dėmesį į kokybę, o ne kiekybę.  

  1. Nuolaidos ir konkursai 

Visi mėgsta nuolaidas ir konkursus, tad ši strategija veiksmingai pritraukia auditorijos dėmesį bei padidina auditorijos susidomėjimą prekiniu ženklu. Kadangi influenceris turi daug sekėjų, tai taip pat didina prekinio ženklo matomumą bei žinomumą. 

  1.  Įvertinkite bendradarbiavimo rezultatus 

Nesutelkite dėmesio vien į patiktukų bei komentarų skaičių. Suteikus influenceriui nuorodas su UTM parametrais, galėsite stebėti lankytojus, kuriuos siunčia influenceris į jūsų internetinę svetainę, bei įvertinti reklamos pelningumą. Taip pat galite paprašyti influencerio išsamių ataskaitų apie auditorijos įsitraukimą. 

Influencerių rinkodara gali būti labai naudinga jūsų prekės ženklui, kadangi influencerių pagalba galima lengviau susisiekti su tiksline auditorija. Svarbiausia palaikyti gerus santykius su nuomonės formuotoju, ir taip pasieksite užsibrėžtų tikslų. 

Darbas su influenceriais yra viena iš rinkodaros formų kuria galima didinti prekinio ženklo pasiekiamumą bei žinomumą, tačiau reklama internete susijusi ne tik su influenceriais. Jei norite plačiau sužinoti apie reklamą internete, informaciją rasite čia.