fbpx

Visi, kurie naudojasi internetu, tikriausiai yra girdėję apie SEO. Tačiau ne visi supranta, kas tai arba kaip tai veikia. Trumpai tariant, SEO yra jūsų svetainės reitingavimo paieškos sistemose (tokiose kaip Google) gerinimo procesas. Tam, kad jūsų svetainė atsirastų paieškos sistemos aukštame reitinge. Tai reiškia daugiau srauto į jūsų svetainę, daugiau žmonių sužinos apie jūsų kuriamą verslą ir tikėkimės atsiras daugiau pardavimų. Visą tai padaryti ir įgyvendinti yra reikalingas SEO specialistas.

SEO specialistas – kas tai?

SEO (angl. Search Engine Optimization) yra labai svarbi ir sudėtinga šiuolaikinės turinio rinkodaros dalis. SEO specialistas – profesionalas, išmanantis savo darbą ir turintis įgūdžių optimizuoti svetaines paieškos sistemoms milžinėms, tokioms kaip Google. Specialisto darbas apima raktinių žodžių tyrimą ir analizę, svetainės turinio ir struktūros pakeitimų įgyvendinimą ir šių pastangų rezultatų stebėjimą, siekiant pagerinti svetainės reitingą didžiosiose paieškos sistemose. SEO specialistai naudoja įvairius įrankius ir strategijas, siekdami padidinti svetainių pozicijas paieškos sistemų puslapiuose. Tai apima viską nuo turinio kūrimo ir raktažodžių pasirinkimo iki nuorodų kūrimo ir svetainės struktūros optimizavimo.
SEO specialistas yra svarbus dėl daugelio priežasčių. Šiuolaikiniame skaitmeniniame amžiuje stiprus dalyvavimas internete yra labai svarbus, bet kokio dydžio įmonėms. Užimdamos aukštą reitingą paieškos sistemose, įmonės gali pritraukti daugiau tinkamo srauto į savo svetainę, o tai galiausiai gali padidinti pardavimus ir pajamas. Apskritai, SEO specialistas atlieka labai svarbų vaidmenį padedant verslams sukurti ir išlaikyti tvirtą poziciją internete.

SEO specialisto atsakomybės

Jeigu įmonės svetainė nepritraukia naujų potencialių klientų, SEO specialistas turi rasti būdą, kaip tai pagerinti. Specialisto atsakomybės skiriasi priklausomai nuo to, kur ir kaip dirbama. Ar jis dirba skaitmeninės rinkodaros agentūroje, ar įmonėje esančiame skaitmeninės rinkodaros skyriuje, ar yra laisvai samdomas, vis tik daugumoje vietų atsakomybės apima visas žemiau išvardintas arba bent didžiąją dalį jų.

  • Sukurti optimizavimo strategijas, kurios padidintų įmonės svetainės reitingą paieškos sistemoje.
  • SEO specialistas atlieka testus;, rinks ir analizuos duomenis bei rezultatus, nustatys tendencijas ir įžvalgas, siekdamas padidinti pelną.
  • Valdyti SEO kampanijų išlaidas, įvertinant mėnesinį biudžetą.
  • Glaudžiai bendradarbiauti su žiniatinklio kūrimo komanda, užtikrinant jog svetainės turinyje būtų tinkamai laikomasi SEO taisyklių.
  • Dirbti su redakcinėmis ir rinkodaros komandomis, siekiant skatinti SEO turinio kūrimą.
  • Prisiimti atsakomybę už puslapio optimizavimą paieškos sistemoms.
  • Atlikti nuolatinį raktinių žodžių tyrimą, ieškoti ir optimizuoti naujus atitinkamus raktažodžius, kuriuos būtų galima naudoti visoje įmonės svetainėje.
  • Sukurti ir vykdyti nuorodų kūrimo strategiją.
  • Pakeisti svetainės architektūrą, turinį, nuorodas ir kitas dalis, kad pagerinti tikslinių raktinių žodžių SEO pozicijas.
  • Stebėti kasdienius našumo rodiklius naudojant SEO įrankius („Google Analytics“), kad įvertinti strategijos veiksmingumą.
  • Bendradarbiauti su kitais rinkodaros skyriaus darbuotojais, padedant kurti SEO strategiją.
  • Rašyti patrauklų ir aukštos kokybės turinį svetainėms, įskaitant tinklaraščio įrašus ir puslapių aprašymus.

Sėkmingo SEO specialisto charakteristika

Sėkmingas SEO specialistas yra aukštos kvalifikacijos ir prisitaikyti mokantis žmogus, puikiai išmanantis, kaip optimizuoti svetaines paieškos sistemoms. Žemiau pateikiama keletas pagrindinių sėkmingo SEO specialisto savybių:

  • Stiprūs analitiniai įgūdžiai. SEO specialistas turi gebėti analizuoti įvairius duomenis, įskaitant svetainės srautą, paieškos reitingus ir klientų elgesį. Tam reikia stiprių analitinių įgūdžių ir gebėjimo nustatyti tendencijas bei modelius.
  • Techninė kompetencija. Sėkmingas SEO specialistas puikiai išmano techninius paieškos variklio optimizavimo aspektus, įskaitant HTML, CSS ir JavaScript. Jie gali nustatyti ir išspręsti technines problemas, kurios gali turėti įtakos svetainės paieškos reitingams.
  • Kūrybinis mąstymas. SEO specialistas turi mokėti kūrybiškai mąstyti ir sugalvoti novatoriškų būdų, kaip pagerinti svetainės paieškos matomumą. Tai gali apimti naujų turinio strategijų kūrimą ir įgyvendinimą arba kūrybiškų atgalinių nuorodų kūrimo būdų paiešką.
  • Stiprūs bendravimo įgūdžiai. SEO specialistas turi mokėti efektyviai bendrauti tiek su klientais, tiek su komandos nariais. Jis turi sugebėti paaiškinti sudėtingas technines sąvokas taip, kad ją būtų lengva suprasti netechniniams žmonėms.
  • Mokėjimas prisitaikyti. SEO pasaulis nuolat keičiasi, nuolat kuriami nauji algoritmai ir geriausios praktikos pavyzdžiai. Sėkmingas SEO specialistas turi gebėti prisitaikyti prie šių pokyčių ir nuolat mokytis bei augti savo srityje.
  • Dėmesys detalėms. Norint, kad SEO būtų sėkmingas, reikia atkreipti dėmesį į daugybę detalių, įskaitant svetainės struktūrą, turinio kokybę ir atgalinių nuorodų profilius. SEO specialistas turi būti labai orientuotas į detales, kad galėtų efektyviai optimizuoti svetainę.

Nėra tiesiogiai su SEO susijusio mokslo kolegijoje ar universitete ir tikrai jokia ketverių metų rinkodaros programa nesuteiks jums konkrečių techninių įgūdžių, kurių jums reikia norint klestėti SEO srityje, tačiau retai pamatysite darbo aprašymą SEO specialistas, kuris nereikalautų bakalauro ar lygiaverčio lygio tam tikroje susijusioje srityje, pvz., verslo, rinkodaros ar komunikacijos. Net jei turite atitinkamą mokslo laipsnį, tikriausiai reikės tobulinti įgūdžius kursuose ar kituose mokymuose, kad įrodytumėte, jog dalyvaujate nuolat kintančiame SEO pasaulyje.

Kodėl verta tapti SEO specialistu?

Yra daugybė priežasčių apsvarstyti SEO specialisto karjerą, nes tai sparčiai auganti sritis, pritaikyta daugelyje kitų skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos erdvių. Štai keletas priežasčių, kodėl SEO specialistas gali būti naudingas ir visavertis karjeros pasirinkimas:

  • Didelė SEO specialistų paklausa. Vis daugiau įmonių perkelia dėmesį į internetinę rinkodarą, todėl SEO specialistų paklausa ir toliau auga. Tai reiškia, kad dirbami šioje srityje turėsite daugybę darbo galimybių. Verslai internete dalijasi savo įžvalgomis, kad per metus paieškos sistemų rinkodara ir SEO suteikė geriausią investicijų grąžą. Įmonės jau dabar skiria daug daugiau pinigų skaitmeninei rinkodarai nei bet kada anksčiau, o populiarėjant šiai sričiai atsiranda vis didesnė paklausa SEO paslaugų.
  • Galimybė keistis. Kaip SEO specialistas, galite padėti įmonėms padidinti jų matomumą ir pasiekti naujus klientus internete. Tai gali padidinti įmonės srautą, pardavimus ir pajamas, o tai turės didelės įtakos jų sėkmei.
  • Nuolatinis mokymasis ir augimas. SEO yra nuolat besivystanti sritis, kurioje nuolat kuriami nauji algoritmai ir geriausios praktikos pavyzdžiai. Tai reiškia, kad kaip SEO specialistas turėsite galimybę nuolat mokytis ir augti savo karjeroje.
  • Lankstumas. Daugelis SEO specialistų dirba kaip laisvai samdomi darbuotojai arba konsultantai, o tai leidžia labai lanksčiai pasirinkti, kur ir kada dirbate. Įgiję SEO įgūdžius ir įvaldę įrankius, būsite patrauklus kandidatas į daugybę kitų darbo vietų įvairiose pramonės šakose. Pažiūrėjus į bet kurio kito ieškomo specialisto pareigybės aprašymą, rasite ne vieną panašumą su SEO specialisto role, pavyzdžiui tokiose srityse kaip komunikacija, turinio valdymas, rinkodara, socialinė žiniasklaida ir žurnalistika.
  • Konkurencingas atlyginimas. SEO specialistų paklausa dažnai lemia konkurencingus atlyginimus, todėl tai yra finansiškai naudingas karjeros pasirinkimas. Tačiau atlyginimai šioje srityje skiriasi priklausomai nuo tavo atliekamų pareigų, ne kiekvienas SEO srityje dirbantis žmogus uždirba tiek pat.

Turite savo internetinę svetainę, tačiau Jums trūksta žinių ir įgūdžių, kaip ją paversti labiau matomą internete? Jums padės mūsų specialistų komanda.