fbpx

Nėra abejonių, jog kiekvienas verslas siekia didinti pelną, pritraukti kuo daugiau klientų, būti matomi ir turėti žmonių pasitikėjimą. Turinio rinkodara yra vienas iš būdų, padedančių pritraukti klientus ir padidinti pardavimus. Taigi kas tai yra?

Turinio rinkodara (angl. content marketing ) – tai rinkodaros strategija, kurios tikslas yra didinti prekės ženklo žinomumą, pritraukti potencialius klientus ir padidinti pardavimus, kuriant įdomų ir naudingą turinį (straipsnius, vaizdo įrašus ar kita).

 

Kuo turinio rinkodara skiriasi nuo kitų?

Rinkodara – tai pardavimo strategijos organizavimas ir vykdymas. Tradicinėje rinkodaroje reklamai pasitelkiami tokie kanalai, kaip televizija, radijas ar spauda. Skaitmeninė rinkodara visas reklamas skelbia internete (google ads, socialinių tinklų reklamos ir kita). Tiek vienu, tiek kitu būdu siekiama pritraukti klientus ir parduoti prekę ar paslaugą, naudojantis reklama. Pagrindinis skirtumas tarp šių marketingo būdų yra tas, kad turinio rinkodara siekia pritraukti tikslinę auditoriją per turinį. Tradicinės reklamos ar reklamos, esančios internete skatina veiksmą, užsisakyti, nusipirkti tai ką įmonė siūlo, o turinio rinkodara yra traukos rinkodara. Paprastai kalbant, toks marketingo metodas siekia pritraukti žmones prie prekės ženklo be tiesioginio pardavimo. Tai yra ilgalaikis sprendimas verslo žinomumo ir pasitikėjimo tarp žmonių didinimui.

Turinio rinkodaros privalumai

Įvairūs tyrimai ir apklausos, susijusios su turinio rinkodara sako, kad tai yra efektyvu ir 91% rinkodaros vadovų naudoja turinio rinkodarą tam, kad pasiektų verslo klientus. Tad kokie yra turinio rinkodaros privalumai?

  1. Svetainės srauto didėjimas. Reguliariai kurdami ir skelbdami vertingą turinį (straipsnius, vaizdo įrašus ar kita) pritrauksite vis didesnį srautą žmonių. Svarbu skelbti tokius įrašus, kurie yra kokybiški, susiję su jūsų verslu ir teikiamomis paslaugomis, tam, kad jūsų įmonę pasiektų žmonės, kurie gali tapti jūsų klientais. Skelbdami įdomų turinį, susijusį su jūsų verslu, natūraliai pritrauksite potencialius klientus.
  2. Prekės ženklo žinomumo didinimas. Prekės ženklo žinomumas – tai vienas iš svarbiausių turinio rinkodaros privalumų. Yra žmonių, kuriems jūsų verslo siūlomos prekės ar paslaugos puikiai tinka, tačiau jie dar nežino apie jus. Kurdami naudingą turinį, kuris suteikia vertę jūsų tikslinei auditorijai, jūs pritraukiate vartotojus ir padidinate prekės ženklo žinomumą. Aukštos kokybės turinys palieka teigiamą įspūdį skaitytojui apie jus, tad tikėtina, kad jis tokiu turiniu pasidalins ir su kitais.
  3. Turinio rinkodara skatina auditorijos pasitikėjimą įmone. Turinys gali padėti sukurti tikslinės auditorijos pasitikėjimą jumis. Dauguma žmonių nenori pirkti prekės ar paslaugos iš niekam nežinomo verslo, tad pasitikėjimas ir žinomumas yra labai svarbu. Jūsų santykiai su būsimais ir esamais klientais gali būti lemiamas veiksnys, kai jie nori įsigyti prekę ar paslaugą. Kurdami turinį, susijusį su tikslinės auditorijos problemomis ir pateikdami vertingų pasiūlymų bei nuomonių apie tai, skaitytojai supras, kad turite pakankamai žinių apie savo sritį. Tad jeigu jūsų turinys yra įdomus, naudingas vartotojui, tuomet greičiausiai jis taps nuolatiniu jūsų turinio skaitytoju ir klientu.
  4. Ryšio palaikymas su auditorija. Turinio rinkodara yra puikus būdas palaikyti ryšį su jūsų tiksline auditorija. Anksčiau santykiai su klientais buvo kuriami “akis į akį”, tačiau vis labiau technologijos tampa kasdienio gyvenimo dalimi, tad ir santykiai su klientais persikelia į virtualią erdvę. Skelbdami turinį ne tik supažindinate esamus ir būsimus klientus su savo verslu, bet taip pat leidžiate jiems komentuoti, dalintis ar užduoti rūpimus klausimus apie jūsų prekes ar paslaugas.
  5. Pardavimų augimas. Turinio rinkodara yra ilgalaikis sprendimas norint padidinti pardavimus, pritraukti klientus. Visi šios rinkodaros privalumai veda į vieną esminį punktą – tai yra pardavimai. Kiekviena įmonė nori dirbti pelningai, tad prekės ženklo žinomumas, tikslinės auditorijos pasitikėjimas, srauto augimas bei ryšio palaikymas su esamais ir būsimais klientais, visa tai skatina pardavimų augimą.

 

Turinio rinkodaros matomumas

Kalbant apie turinio rinkodaros efektyvumą, nėra abejonių, kad tai yra veiksminga. Tačiau, kad ir koks geras jūsų turinys yra, jis gali likti nepastebėtas. Tad, kaip padaryti, kad taip neatsitiktų?

Yra keli būdai, kad turinys taptų pastebimas: el.paštas, mokama reklama internete, SEO. Turinio rinkodara yra ilgalaikis marketingo sprendimas, lygiai taip pat ir SEO. Todėl norint, kad turinys būtų greitai randamas tikslinei auditorijai, SEO būtų geriausias pasirinkimas.

SEO (angl. search engine optimization) – tai internetinių svetainių optimizavimas, kurio pagalba svetainė natūraliai greičiau randama paieškos sistemoje tiksliniai auditorijai. SEO skirstomas į vidinį ir išorinį SEO. Išorinio SEO dėka galima tikėtis didesnio natūralaus srauto į jūsų turinį, žinomumo ir pasitikėjimo tarp klientų.

SEO yra puikus turinio marketingo papildymas. Turinio rinkodara ir SEO iš tiesų gerai dera kartu ir gali padėti atvesti jūsų verslą į sėkmę. Norėdami, kad SEO optimizavimas ir turinio rinkodara papildytų viena kitą svarbu atlikti kelis veiksmus:

  • supraskite savo tikslinę auditoriją. Tai yra tirdami savo potencialaus kliento poreikius, pomėgius ar sunkumus, su kuriais susiduria, užtikrinsite, kad jūsų turinys bus rodomas reikiamiems žmonėms, kai jie ieškos.
  • atlikite raktinių žodžių tyrimą. Išsiaiškinus tinkamus raktinius žodžius, kuriuos naudosite savo turinyje, galėsite užimti aukštesnę poziciją “Google” paieškos sistemos rezultatuose ir pasiekti tinkamus žmones.
  • kurkite informatyvų ir vertingą turinį. Kurdami tokį turinį pagerinsite klientų įsitraukimą į jūsų verslą bei bendrą įmonės autoritetą. Svarbiausia, kad tai gali padėti išsiskirti iš konkurentų.

Tai vieni iš svarbiausių aspektų, tačiau svarbu suprasti, kad turinį turite kurti esamiems ir būsimiems klientams, o ne paieškos sistemoms. Turite suderinti SEO optimizavimą su turinio rinkodara. Jeigu jūsų turinys neatitinka kliento lūkesčių, tuomet ir SEO šioje vietoje nepagelbės. Turinys turi būti kokybiškas, susijęs su jūsų verslu, suteikiantis žmonėms sprendimą, kurio jie ieško. Savo turinyje naudokite tinkamus raktinius žodžius ir panašius atitinkamus paieškos terminus, kad praneštumėte paieškos sistemoms, kad jūsų svetainė puikiai atitinka pradinį paieškos tikslą. Bet nepamirškite, kad jūsų turinys turi būti originalus bei pasiūlyti tokią informaciją, kuria gali dalintis jūsų verslas. Pateikite žmonėms naudingus patarimus ir įžvalgas, kad padėtumėte jiems išspręsti tą klausimą,  dėl kurio jie atėjo.

Turinio rinkodaros trūkumai

Turinio rinkodara turi nemažai pliusų ir tikrai gali padėti jūsų verslui. Tačiau, kaip ir kiekviena marketingo strategija turi ir tam tikrų minusų. Turinio rinkodaros trūkumai:

  1. Kas kurs turinį? Jeigu jūs nesate kūrybiškas, nemokate rašyti tekstų ar kurti vaizdo įrašų, tuomet jums gali tekti ieškoti žmonių, kurie tai sugeba. Tokiu atveju išlaidos gali išaugti, bet taip pat reikia suprasti, kad tai yra investicija į verslą, kaip ir bet kuri kita marketingo strategija.
  2. Turinio idėjos. Gali būti sudėtinga rasti temą originaliam ir efektyviam turiniui. Tačiau yra galimybė analizuoti ankstesnį turinį ir jo poveikį.
  3. Turinio rinkodara ir nauda. Kai perkate reklamą savo įmonei, galite greitai pastebėti rezultatus. Turinio rinkodara gali būti ilgas procesas, tad nauda iš karto neateis. Visgi tai gali būti sprendimas, kuris atneš gerus rezultatus ilgalaikėje perspektyvoje.

 

 

Nepaisant šių trūkumų, turinio rinkodara turi ne vieną svarbų privalumą. Pasitelkus šią strategiją, išanalizavus visus aspektus, jūsų prekės ženklas gali tapti žinomas, įmonė gali užsitarnauti pasitikėjimą tarp klientų, o svetainė sulaukti didesnio potencialių klientų srauto. Žmonės yra smalsūs ir besidomintys viskuo, tad jeigu jūsų turinio skaitytojas ras naudingos informacijos, tuomet tikėtina, kad ja pasidalins ir su kitais. Turinio rinkodara – ilgalaikis sprendimas, padedantis augti verslui ir jo pardavimams. Galbūt tai ir yra ta rinkodaros strategija, kurios ieškote jūs.