Prieš pradedant gilintis į tai, kas yra vidinis SEO prisiminkime kas apskritai yra SEO. Search engine optimization arba SEO tiesiogiai išvertus yra paieškos sistemos optimizavimas. SEO tikslas yra, kad jūsų internetinis puslapis arba elektroninė parduotuvė būtų pritaikyti paieškos sistemai. Pritaikymas paieškos sistemoms reikalingas tam, kad jūsų internetinis puslapis gautų didesnį, bet natūralų lankytojų srautą (mokamos Google reklamos yra truputį kita tema). Vidinis SEO yra viena iš sudedamųjų SEO dalių.
Kokių tikslų siekiame atlikdami vidinį SEO?
Vidinis SEO (angliškai būtų on-page SEO) yra skirtas svetainės struktūrą, HTML ir turinį (pakeitimai puslapių pavadinimuose, aprašymai, antraštės ir kita) pritaikyti pagal Google standartus, kitaip sakant, optimizuoti, su tikslu pagerinti svetainės matomumą Google paieškos sistemoje, pritraukti organiško srauto į svetainę. Dar kitais žodžiais galima pasakyti, kad vidinis SEO tai yra darbai, kurie yra atliekami svetainės vidinėse struktūrose.
Internetines svetaines pritaikome būtent Google paieškos sistemai, nes šiuo metu ji yra labiausiai pasaulyje naudojama paieškos sistema.
Kai vidinis SEO bus atliktas pirmieji rezultatai gali pasirodyti ir kelių savaičių eigoje. Bet prisiminkime, kad SEO yra ilgalaikė strategija. Tai ne momentinis procesas, tai labiau nuoseklus darbas. Atlikus darbus vidinis SEO turės būti nuolat palaikomas.
Dėl ko vidinis SEO yra svarbu?
Internetinėse svetainėse pateikiamas turinys yra skirtas tiek žmogui, tiek paieškos sistemai. Praėjo tie laikai, kuomet turinys buvo nesvarbus ir buvo tiesiog siekiama internetines svetaines kuo labiau pritaikyti paieškos sistemoms, nepaisant klientų poreikių bei teigiamos patirties po apsilankymo svetainėje.
Dabar svarbūs yra šie aspektai:
- Ir klientai, ir paieškos sistemos turi suprasti apie ką yra internetinė svetainė, kurioje lankomasi;
- Įvertinti ar konkretus puslapis išties yra susijęs su pateikta užklausa pagal raktinius žodžius ar jų junginius;
- Įvertinti ar puslapis buvo naudingas ir atsakė į užklausą (SERP).
Savo tikslinės auditorijos pažinimas labai pagelbėtų kuriant turinį. Tai padėtų turinį kurti suprantamai, pateikti patogiai, atsižvelgus į paieškos sistemos rekomenduojamas gaires bei savo klientų poreikius ir įpročius.
Kuomet yra atliekamas vidinis SEO – visa tinklalapio visuma yra svarbu, norint pasiekti gerą lankomumo srautą natūraliai. Tad aklai gairių laikytis nerekomenduojama, nes svarbu ir kontekstas.
Tik kai bus atliktas vidinis SEO verta pereiti prie išorinio SEO (norėdami plačiau susipažinti su išoriniu SEO galite perskaityti šį mūsų išsamų straipsnį), mokamų reklamų ir kitų SEO darbų. Vidinis SEO yra tarsi pamatas, ant kurio statomi kiti elementai, skirti jūsų internetinei svetainei gerinti.
Pakalbėkime apie turinį
Google paieškos sistema visada vertina aukštos kokybės turinį, tad turinys yra tikrai svarbi vidinio SEO sudedamoji dalis. Visuomet svetainė, turinti aukštos kokybės turinį atsidurs aukštesnėse pozicijose nei svetainė su ne tokiu kokybišku turiniu.
Geras turinys skatina lankytojų srautą į internetinę svetainę, įsitraukimas didėja ir klientai ilgiau lankosi svetainėje. Neskyrus pakankamai dėmesio turiniui SEO galimybės bus išnaudotos nepakankamai. Tik kuriant savo auditorijai vertingą, informatyvų, išsamų turinį galite tikėtis, kad į jūsų internetinę svetainę atkeliaus potencialūs klientai.
Sėkmė praktiškai garantuota jeigu svetainė bus patogi vartotojui, patenkins jų poreikius, išspręs iškilusią problemą, sudomins savo turiniu.
Vidinis SEO ir meta aprašymai bei meta antraštės
Meta žymės tarsi leidžia paieškos sistemos robotams lengviau bendrauti su jūsų internetine svetaine.
Meta antraštės optimalus ilgis ~70 simbolių. Ji yra išryškinta ir matosi paieškos sistemoje. Meta pavadinime būtina naudoti jums svarbiausią raktinį žodį, susijusį su jūsų puslapiu. Meta pavadinime geriausia naudoti aišku svetainės pavadinimą bei aiškius simbolius.
Pagrindinis meta aprašymų tikslas yra sudominti potencialų klientą, įtikinti jį, kad jūsų internetinėje svetainėje jis ras visą reikiamą informaciją arba prekes, kurių ieško. Puslapio aprašymą reikia stengtis pateikti kuo patraukliau bei užtikrinčiau, kad tas vienintelis sakinys padrąsintų klientą spausti čia. Meta aprašymai turėtų būti būti originalūs, nesikartoti. Rekomenduojamas simbolių skaičius yra ~145.
Šiuos du meta atributus turite susitvarkyti kiekvienam puslapiui, kuris yra svarbus jūsų verslui, pardavimams.
Nuotraukų optimizavimas
Į savo svetainę įtraukus įvairių grafikos elementų, tokių kaip paveiksliukai, ji pasidaro dar aiškesnė, patrauklesnė klientams. Tačiau paveiksliukai gali lėtinti jūsų internetinės svetainės veiklą, tad juos reikėtų optimizuoti. Tai suteiktų papildomas aukštesnio reitingavimo galimybes Google paieškos sistemoje, pagerintų vartotojų patirtį ir, žinoma, paspartintų svetainės puslapių atvėrimą. Vaizdas svarbus kaip ir tekstas, tad nuotraukų kokybė keičiant dydį turi nenukentėti.
Kas dar svarbu?
Aptarsime dar keletą momentų, kurie svarbūs, norint, kad vidinis SEO veiktų.
Puslapių nuorodos (URL) – paieškos sistemos robotai nuskaito URL adresus ir tokiu būdu analizuoja juose esantį turinį. Jūsų internetinėje svetainėje esančios nuorodos turėtų būti trumpos ir paprastos. Jose taip pat turėtų būti ir jums reikšmingi raktiniai žodžiai, nuoroda turi atitikti puslapio turinį, nekartoti žodžių.
Jeigu nuorodos yra neaiškios, paieškos sistemoms sunku indeksuoti tokią internetinę svetainę. Tad teisingai suformuotos URL nuorodos yra reikalingos lengvesniam jūsų svetainės turinio atpažinimui ir tinkamumui pagal pateiktas užklausas.
Vidinės bei išeinančios nuorodos – vidinės nuorodos paieškos sistemoms parodo, kokie vidiniai svetainės puslapiai yra svarbūs. Taip pat kuria didesnę vertę ir autoritetą patiems vidiniams puslapiams. Vidines nuorodas kurkite į puslapius, kurios norite iškelti paieškos sistemoje.
Išeinančios nuorodos veda į kitas internetines svetaines. Paieškos sistema jūsų svetainei suteiks pridėtines vertės už tai, kad kuriant turinį yra naudojamasi kitais, patikimais šaltiniais. Taip pat, kitos svetainės turinys leidžia paieškos sistemai geriau suprasti ir jūsų internetinio puslapio turinį.
Prisitaikantis dizainas – vidinis SEO neapsieis ir be mobiliesiems įrenginiams skirto dizaino (kitaip vadinamu responsive), kuris padaro internetinę svetaine tinkamą įvairiems ekranų dydžiams.
Vidinis SEO darbas yra ir svetainės greitis – paprastai tariant, ji turi būti greitesnė nei jūsų konkurentų. Šiais laikais greitis yra itin svarbus dėl pakitusių vartotojų įpročių bei “skubėjimo kultūros”.
Tekstai – jums svarbius raktinius žodžius minėkite tekstuose, nepamirškite to. Svarbiausią raktinį žodį būtinai paminėkite pirmojoje pastraipoje, kuo aukščiau. Naudokite įvairius su jūsų preke/paslauga susijusius raktinius žodžius arba jų junginius (tikslingiausia būtų prieš tai atlikti raktinių žodžių tyrimą). Juos tekste naudokite natūraliai, nes kitu atveju efektas bus priešingas.
Vidinis SEO – apibendrinkime
Internetinės svetainės vidinis SEO padeda kurti geresnę, tobulesnę svetainę jūsų tiksliniams klientams, ilgiau joje naršyti. Kai vidinis SEO yra atliktas profesionaliai svetainės lankytojai yra linkę skirti daugiau laiko pažinčiai su svetainėje esančiais produktais, nes joje lankytis patogu, greita, aišku. Tuo tarpu paieškos sistemos tokią svetainę vertins palankiau, gerins jos pozicijas paieškos rezultatuose ir tai natūraliai atves dar daugiau srauto.
Jeigu vis tik nežinote nuo ko pradėti, bet norite, kad vidinis SEO būtų sutvarkytas ir jūsų svetainėje, ši tema yra jums aktuali ir norite plačiau pasikalbėti apie SEO paslaugas ir jų galimybes – susisiekite su mumis.